Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@14:36:03 GMT

جزییات نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۹۹۰۸

جزییات نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز حدود 20 و سهام عدالت یک میلیون تومانی نزدیک به 40 میلیون تومان ارزش دارد. این افزایش ارزش سهام عدالت باعث شده که بسیاری‌ها به دنبال احیای آن باشند. گروهی از این افراد وراث سهام عدالت هستند.

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی؛ دو میلیون و 500 هزار دارنده سهام عدالت در 10 سال اخیر فوت شده‌اند که سهام آنها باید تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که ارزش سهام عدالت چندین برابر شده و امکان فروش 60 درصد آن هم به وجود آمده، بسیاری از وراث برای تعیین تکلیف آن اقدام کرده‌اند.

اما فعلا امکان انتقال و واگذاری سهام عدالت متوفیان وجود ندارد و وراث فعلا هیچ مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها و نهادهای مرتبط برای تعیین تکلیف این ارث نداشته باشند. البته باید یادآوری کرد که سهام عدالت بدون برگه انحصار وراثت قابل انجام نیست.      

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، وراث سهام عدالت برای نقل و انتقال آن باید منتظر اطلاعیه‌های سپرده گذاری مرکزی باشند. در حال حاضر کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام تست‌های نهایی روی میز خدمت یکی از سامانه‌های این شرکت هستند تا تمامی فرایندهای انتقال سهام عدالت متوفیان غیر حضوری انجام شود.

سمات در تلاش است تا در گام دوم فرایند آزادسازی سهام عدالت، وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان را از طریق الکترونیکی فراهم کند. هر چند که قرار بود در فاز دوم آزادسازی سهام عدالت، انتقال سهام عدالت متوفیان به اجرا برسد اما به به دلیل اینکه فروش 30 درصد دوم به بعد از عید غدیر موکول شد، این اقدام هم با تاخیر انجام می‌شود و پس از مرحله دوم آزادسازی سهام عدالت، زیر ساخت‌های تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان آماده و وراث می‌توانند نسبت به سهام عدالت اموات تصمیم بگیرند.  

وراث و مشمولان سهام عدالت می‌توانند سوالات خود در این باره را با شماره تماس 1569 پیگیری کنند و در شرایط شیوع ویروس کرونا نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت آخرین اطلاعات از نحوه اقدام برای انتقال سهام عدالت اموات نیست.

در این زمینه بخوانید

افزایش ۲درصدی ارزش سهام عدالت در بازار سهام امروز مشکلات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت برای بورسی شدن

لازم به ذکر است که تا زمانی که گواهی حصر وراثت صادر نشده عملا هیچ امکانی برای واگذاری سهام عدالت متوفی به سایر اعضای خانواده وجود ندارد.

پربیننده ترین حساب بازنشستگان ۱.۲ میلیون تومان شارژ می‌شود دورکاری کارمندان تهرانی تمدید می‌شود ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۵/۱۱ معافیت مالیاتی چه تغییراتی می‌کند؟ افزایش ۲درصدی ارزش سهام عدالت در بازار سهام امروز/ سهام عدالت امروز چند؟ (۹۹/۵/۱۲)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت سهام عدالت متوفیان سهام سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت آزاد سازی سهام عدالت فروش سهام عدالت سهام عدالت فوت شدگان سامانه سهام عدالت متوفی تغییر شماره شبا سهام عدالت ارزش سهام عدالت من قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انتقال سهام عدالت متوفیان سپرده گذاری مرکزی ارزش سهام عدالت تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟