Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:20:00 GMT

۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل‌های گلستان ثبت سند می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۹۰۷

۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل‌های گلستان ثبت سند می‌شوند

استاندار گلستان گفت: در راستای ممانعت از تجاوز به منابع طبیعی و جنگل‌ها تا پایان سال جاری ۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل های استان ثبت سند خواهند شد و این اقدام در سطح کشور کم سابقه است.


میانگین ثبت اسناد در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در  آیین امضا و آغاز متمرکز عملیات اجرایی طرح صدور سند املاک بنیاد علوی در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان ضمن تقدیر از همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و ثبت اسناد استان با بیان اینکه 
سنددار شدن املاک مردم موجب کاهش بروز اختلاف و نزاع می‌شود، اظهار کرد: یکی از مبانی اصلی توسعه  سنددار بودن دارایی‌هاست و سنددار شدن املاک مردم موجب کاهش بروز اختلاف، نزاع و پرونده های قضایی م‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: یکی از ریشه‌های توسعه آن است که مردم بتوانند با سند با هم صحبت کنند و این سند می‌توانند زمینه بروز اختلافات را کاهش دهد.
حق‌شناس افزود: اسناد می‌تواند زمینه دریافت تسهیلات بانکی را فراهم کنند و مردم می‌توانند به درستی از ظرفیت دارایی‌های خود استفاده کنند.

* میزان ثبت اسناد در گلستان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است
استاندار گلستان یادآور شد: این اسناد می‌توانند زمینه شکل‌گیری بنگاه‌های کشاورزی اقتصادی را در روستاها فراهم آورند.
حق‌شناس ادامه داد: در حال حاضر میزان ثبت اسناد در گلستان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است اما باید تلاش کنیم املاک مردم را به خود مردم واگذار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در راستای ممانعت از تجاوز به منابع طبیعی و جنگل‌ها تا پایان سال جاری ۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل های استان ثبت سند خواهند شد و این اقدام در سطح کشور کم سابقه است.
لازم به ذکر است در آیین امضا و آغاز متمرکز عملیات اجرایی طرح صدور سند املاک بنیاد علوی در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان, ۱۲۸ هزار واحد از ۲۲۸ هزار مسکن روستایی با جمعیت ۵۱۲ هزار نفر و همچنین ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر از این طرح برخوردار خواهند شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی گلستان ثبت اسناد تجاوز منابع طبیعی و جنگل ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان

عبدالحمید حمزه‌پور  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان  افزود: برای آبرسانی به این شهرها و روستاها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: سال گذشته طرح آبرسانی به ۶ شهر و ۱۵۶ روستا در قالب ۶۶ طرح با سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ نفر از جمعیت این استان به آب پایدار دست یافتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به میزان ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان انجام شد.

حمزه‌پور گفت: جهاد آبرسانی به شهرها و روستاهای به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو بوده که این مهم باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شده است.

در حال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها تامین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان