Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:18:40 GMT

ایجاد مشکل اجتماعی در قشم بر اثر ممنوعیت ورود کالاها

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۱۵۶۶

ایجاد مشکل اجتماعی در قشم بر اثر ممنوعیت ورود کالاها

ایسنا/هرمزگان در راستای بررسی مشکلات تجار و بازرگانان جزیره و پیگیری تسریع روند ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک، امام جمعه شهرستان قشم با مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کرد.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم روز گذشته(۱۲ مردادماه) در این جلسه به تشریح برخی مسائل و مشکلات در مورد بخشنامه های مرتبط با ثبت سفارش و ممنوعیت واردات کالاهای ردیف چهار پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی همایونی با بیان اینکه مذاکراتی برای حل مشکل ترخیص کالاهای در گمرک مانده در حال انجام است، گفت: یکی از جاذبه های اصلی مسافران و گردشگران جزیره قشم تهیه کالاهای گروه چهار بوده و دپوی کالاهای بازاریان و اصناف گوناگون در محل گمرک منطقه آزاد قشم هیچ سودی برای این سازمان نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: مکاتباتی توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مقامات عالی دولت برای اخذ مجوز واردات این کالاها تا پایان سال در حال انجام است و امیدواریم مطابق قانون و با صدور دستورالعمل ها و اصلاح بخشنامه ها، موانع موجود حل شود.

همایونی تصریح کرد: قشم از نظر جمعیت، گردشگری، اصناف و تجارت شرایطی متفاوت نسبت به سایر مناطق آزاد دارد و در شرایط فعلی ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک، می تواند تسریع کننده و حل کننده مشکل تجار و بازرگانان جزیره قشم باشد.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این دیدار بیان کرد: مطالبه بازاریان و بازرگانان قشم و درگهان درخصوص لزوم ترخیص کالا و جلوگیری از هدر رفت سرمایه حرف درستی است و برای کسب نتیجه در این زمینه پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم با تاکید بر ضرورت رفع مشکل بازرگانان و کسبه جزیره قشم، خاطرنشان کرد: ممنوعیت ترخیص برخی کالاها طی ماه های گذشته موجب ایجاد برخی تبعات و مشکلات اجتماعی شده است.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: رونق تجارت در بخش های مختلف شهر قشم و درگهان در گرو باز بودن و رونق گمرک منطقه آزاد قشم است.

حجت الاسلام تارم در پایان گفت: این مشکل با همکاری و هماهنگی تمامی نهادهای و با بازنگری و اصلاح بخشنامه ها و دستورالعمل ها می تواند به شیوه ای حل شود که هیچ حقی از تجار و بازرگانان ضایع نگردد.

به گزارش ایسنا، پس از پایان این دیدار امام جمعه شهرستان قشم به همراه مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان از انبار و محل نگهداری کالاهای دپو شده در گمرک منطقه آزاد قشم بازدید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه شهرستان قشم سازمان منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چکشیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک هفته کار و کارگر با اشاره به دیدار ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در جمع کارگران به تمایز نگاه اسلام با نگاه‌های موجود و رایج در دنیا به کارگر اشاره کردند و فرمودند که اسلام برای کار و کارگر ارزش ذاتی قائل است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و این نمادی در فرهنگ اسلامی است که ارزش و جایگاه کارگر را نشان می‌دهد، مطرح کرد: یکی از موضوعات مورد اشاره در این دیدار نقش کارگران در تحقق شعار سال بود که در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند که جهش تولید با مشارکت مردم امکان پذیر است تا شاهد رشد اقتصاد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مهمترین راهبرد برای حل مسائل اقتصادی کشور جهش و رشد تولید است، عنوان کرد: با جهش تولید، ثروت تولید و توزیع و موجب برقراری عدالت می‌شود و این دو مورد عوامل اصلی حل مسائل اقتصادی جامعه هستند اما بدون مشارکت مردم، جهش تولید محقق نمی‌شود.

چکشیان با اشاره به نقش مردم و کارگران در ارزش آفرینی و تلاش و مشارکت در تولید بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، جامعه کارگری حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب خانواده‌های آنها، این جامعه حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و اگر حال این جامعه خوب باشد، بی شک حال و اوضاع کشور خوب می‌شود.

وی تأمین امنیت شغلی کارگران، پوشش بیمه‌ای آنها، تأمین ایمنی نیروی کار، ارتقای مهارت‌های شغلی و کشف استعدادهای درخشان جامعه کار و تولید را از جمله محورهای مورد مطالبه و توصیه رهبر به مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان به جامعه کار و تولید توصیه کردند که قدر کار خود را بدانند و ضمن امانت دانستن کار، در این مسیر اتقان کاری داشته باشند.

تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه در دولت سیزدهم از تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی به شبکه بانکی پس از سال‌ها و بخشودگی حدود ۷۵ هزار مورد جرایم ناشی از بدهی‌های بیمه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در راستای حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال خبر داد.

چکشیان با اشاره به اضافه شدن ۱۳ داروی جدید در پوشش بیمه‌ای و راه اندازی حدود ۲۱۲ کلینیک دیابت و فشار خون اظهار کرد: در دولت سیزدهم درمان زوج‌های نابارور به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت و با هوشمندسازی بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی، نسخه نویسی الکترونیک از ۵۲ درصد به ۹۸ درصد تا پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و با تاکید بر ضرورت معرفی، تبیین و روایت هنرمندانه این اقدامات به منظور امیدآفرینی در جامعه بیان کرد: تأمین حداقل معاش ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو و ۲۷۷ هزار بانوی سرپرست خانوار در پوشش سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و مطرح کرد: در دولت سیزدهم بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده و نرخ بیکاری در کشور یک و نیم درصد کاهش یافته است. از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت می‌توان به صدور آنی ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی اشاره کرد.

کد خبر 6089052

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود