Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون همانگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: ۳ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تسهیلات کرونایی کشور، زنجانی هستند.

محمدرضا آبی‌پور عصر دیروز (۱۲ مردادماه) در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان، اظهار کرد: در کل کشور ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات زیان ناشی از کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که ۳ درصد آن مربوط به استان زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته مهمی که باید برای این آمار ۳ درصدی مورد توجه قرار داد؛ عملکرد مناسب دستگاه‌های اجرایی استان در اطلاع‌رسانی و ثبت درخواست تسهیلات بوده است. همه تلاش‌ها برای اطلاع‌رسانی انجام شد و حال در حوزه شبکه بانکی عملکرد کمی ضعیف است و از آنجایی که اقدامات انجام‌شده برای کاهش زیان فعالان اقتصادی استان است، انتظار می‌رود هماهنگی بیشتری بین بانک و سایر دستگاه‌ها به عمل آید.

این مسئول با بیان اینکه استان عملکرد ۲۸ درصدی در حوزه ثبت‌نام و عملکرد ۸ درصدی در پرداخت تسهیلات دارد که تناقض بزرگی در قیاس عملکردها است، ادامه داد: انتظار می‌رود تا بیستم ماه‌جاری گزارشی از عملکرد بانک‌ها در جلسه بعدی شورای  هماهنگی بانک‌های استان ارائه شده و نواقص و مشکلات احصا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، تصریح کرد: مشکلی نیز در بارگذاری سامانه است که امیدواریم با حل آن، مشکل رانندگان در ثبت اطلاعات و دریافت تسهیلات اقدام کنند و انتظار می‌رود شبکه بانکی مشکل را به زودی برطرف کرده و زیرساخت‌های خود را ترمیم کند و اگر عملکرد بانک‌ها اینگونه تدوام یابد، مجبور به ارائه گزارش به مقامات بالا هستیم و شبکه بانکی نیز می‌تواند مشکلات خود را برای حل کردن گزارش دهد.

آبی‌پور یادآور شد: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر در استان با توجه به تبلیغاتی که توسط دستگاه‌ها انجام شد، در سامانه ثبت‌نام کردند و حال انتظار دارند که بتوانند تسهیلات مورد نظر خود را دریافت کنند. این تسهیلات متقاضی‌محور بوده و انتظار حداکثر همکاری در استان وجود دارد.

وی عدم پاسخ‌گویی را مشکل اصلی مراجعه‌کنندگان به بانک دانست و خاطرنشان کرد: شبکه بانکی باید به دنبال حل مشکلات خود باشد و در راستای راهنمایی و اطلاع‌رسانی به مشتریان خود، اقدام کند و این موارد منافی اقدامات شبکه بانکی استان در ارائه تسهیلات در سال‌های گذشته نسبت به واحدهای صنفی، تولیدی و صنعتی استان نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان شبکه بانکی بانک ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه ای گفت: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

وی ابراز کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاظر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه ای تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

کد خبر 6098020

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها