Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:44:04 GMT

گستره باغات انگور تایباد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۲۰۰۲

گستره باغات انگور تایباد افزایش یافت

محمد میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به استقبال خوب باغداران و کشاورزی این منطقه در حال حاضر سطح زیر کشت انگور تایباد به ۲۳۵ هکتار می رسد و در سال زراعی جاری احداث باغات داربستی و پوشش دار در سطح پنج هکتار نسبت به پارسال در این شهرستان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: عملکرد بهتر محصول، کاهش بیماریها و آفات و انجام بهتر عملیات مکانیزاسیون از مهترین مزایای کشت باغات انگور به روش داربستی و پوشش دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: پیکامی، عسکری و یاقوتی سیاه و سفید از مهمترین ارقام انگور شهرستان تایباد است.

میری افزود: در سال زراعی جاری در ۱۰۰ درصد باغات تایباد مبارزه با آفات و بیماریها انجام شد و عمده مناطق کشت انگور تایباد در باغات دهستان کرات، کاریز و بخش میان ولایت این شهرستان قرار دارد.

وی اضافه کرد: سالانه افزون بر هزار تن انواع انگور در تایباد تولید می شود که ۲۰ درصد محصول تولیدی مصرف شهرستان و سایر آن به شهرستانهای استان خراسان رضوی ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان این که تولید محصول انگور در تایباد ۱۴۵ خانوار بهره بردار دارد افزود: در سال زراعی جاری برای نخستین بار در این شهرستان برداشت انگور ترکمن از سطح ۱۲۰ هکتار از باغات تایباد آغاز شد.

تایباد ۴۳ هزار هکتار زمین زراعی و باغی با هفت هزار بهره بردار دارد.

سالانه ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

تایباد متشکل از ۳۸ روستا و ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها تایباد وزارت جهاد کشاورزی اشتغال زایی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد وزارت جهاد کشاورزی اشتغال زایی اراضی کشاورزی تایباد وزارت جهاد کشاورزی اشتغال زایی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار