Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@03:30:09 GMT

کرونا در آمریکا به شکل فوق‌العاده‌ای گسترش‌یافته است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۲۲۳۷

کرونا در آمریکا به شکل فوق‌العاده‌ای گسترش‌یافته است

یکی از مشاوران بلندپایه کاخ سفید هشدار داد که آمریکا در حال ورود به مرحله جدیدی در مبارزه با کروناست، چراکه این بیماری به طرز فوق‌العاده‌ای گسترش پیداکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، یکی از مشاوران ارشد دولت آمریکا اخطار داده است که این کشور اکنون در حال ورود به مرحله تازه‌ای از نبرد با همه‌گیری ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبورا برکس به شبکه سی‌ان‌ان گفت که این بیماری اکنون به طرز "فوق‌العاده‌ای گسترش پیداکرده" و خطر آن جدی‌تر از زمانی است که شیوع آن شروع می‌شد.

او گفت این بیماری اکنون نواحی روستایی را هم در کنار شهرهای بزرگ تحت تأثیر قرار داده است.

به گفته وی، جوامع روستایی در برابر کووید-۱۹ مصون نیستند، باید از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

آمار ابتلا و مرگ در اثر این بیماری در آمریکا بیش از هر کشور دیگر جهان بوده است. بر اساس شمارش دانشگاه جانز هاپکینز بیش از 4 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور مبتلا شده‌اند و حداقل ۱۵۴ هزار و ۸۳۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

آمار گزارش‌شده ابتلا در جهان تقریباً ۱۸ میلیون و آمار درگذشتگان حداقل ۶۸۷ هزار و ۷۲ مورد است.

برکس که از اعضای ارشد کارگروه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ کاخ سفید است افزود: "باید به همه‌کسانی که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند بگویم که شما در مقابل این ویروس مصون نیستید. این اپیدمی اکنون متفاوت و گسترده است و هم نواحی روستایی را دستخوش می‌کند هم شهری را."

او همچنین نسبت به سفر به نقاط شلوغ در جریان تعطیلات تابستانی ابراز نگرانی کرد و به ذکر مشاهدات خود در جریان سفر به ۱۴ ایالت در سه هفته اخیر پرداخت.

به گفته وی: "با سفر به اطراف کشور دیدم که مردم دائم در حال جابجایی هستند. اگر تصمیم گرفته‌اید به نقطه‌ای شلوغ سفر کنید، واقعاً باید بعد از بازگشت از سفر فرض کنید که آلوده شده‌اید و مراقب باشید."

شیوع ویروس کرونا در آمریکا در طول تابستان به‌خصوص در ایالات جنوبی و غربی شدت گرفته.

در تحولی دیگر، نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان در حمله‌ای به برکس او را به "اطلاعات نادرستی" که رئیس‌جمهور ترامپ منتشر می‌کند گره زد.

برکس در پاسخ گفت که تصمیم‌های او همیشه بر داده‌های علمی استوار است.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا نانسی پلوسی کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیزهای دیگری هم بود که می خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می کنیم، زیرا بیانگر خواسته های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیروهای امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می پرسند: می روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیروهای امنیتی او را بیرون می کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیروهای پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6088920

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها