Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:26:02 GMT

وقتی نقشه پمپئو علیه لبنان شکست می خورد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۲۴۹۷

وقتی نقشه پمپئو علیه لبنان شکست می خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، «امین حطیط» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و نظامی لبنان در مقاله خود در روزنامه البناء نوشت: بعد از آنکه در مارس ۲۰۱۹ سوریه و محور مقاومت اهداف آمریکا و نقشه این کشور در چارچوب «استراتژی قدرت کور تروریستی» را خنثی کردند مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طرح جایگزین خود را برای لبنان ارائه داد تا این شکست را جبران کرده و مانع آن شود تا سوریه از پیروزی خود بهره مند بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح پمپئو در قبال لبنان بر اساس «استراتژی قدرت پنهان و هوشمند» بنا شده بود تا از طریق آن حزب الله و سلاح مقاومت به وسیله ایجاد خلأهای امنیتی و جنبشهای مردمی تضعیف شده و بعد از آن آشوب و فتنه در سایه محاصره اقتصادی آمریکا علیه لبنان به وقوع پیوندد.

مقاومت لبنان امروز بعد از گذشت ۱۶ ماه از آغاز نقشه پمپئو علیه آن در لبنان به بالاترین سطح قدرت خود از سال ۱۹۸۲ تاکنون رسیده است تمام این مسائل قرار بود با توجه به خلاء سیاسی در لبنان و همچنین ایجاد درگیری های داخلی در این کشور انجام شود. نقشه پمپئو در جدا کردن مقاومت از پایگاه خود و هدف قرار دادن روحیه نیروهای آن متمرکز بود به طوری که قصد داشت سلاح مقاومت را به سمت داخل لبنان بچرخاند تا حزب الله دیگر مدافع این کشور و حقوق آن نباشد.

البته برخی عناصر در داخل لبنان با پمپئو که گفته می‌شود بدترین وزیر خارجه آمریکا به شمار می رود همراه هستند اما وی تا به این لحظه نتوانسته هدف اصلی خود را در لبنان یعنی محاصره و ضربه زدن به مقاومت از لحاظ مسائل مادی و معنوی محقق کند. بعد از آن بود که نمایش مزارع شبعا و بازی رژیم صهیونیستی در این منطقه به وقوع پیوست که نشان دهنده شکست آنها است.

درست است که واشنگتن در تحریم لبنان و تحت فشار قرار دادن اقتصادی این کشور با کمک برخی عناصر داخلی خود و فساد موجود در حاکمیت، پیروز شده است اما در ایجاد شکاف میان مقاومت و پایگاه مردمی آن با وجود سختی های اقتصادی که لبنانی‌ها به دلیل پایبندی بر مقاومت در برابر آمریکا از آن رنج می برند شکست خورده است.

مقاومت لبنان امروز بعد از گذشت ۱۶ ماه از آغاز نقشه پمپئو علیه آن در لبنان به بالاترین سطح قدرت خود از سال ۱۹۸۲ تاکنون رسیده است.

کد خبر 4989583 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا لبنان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا ایران دونالد ترامپ عربستان سعودی روسیه فلسطین حزب الله لبنان لبنان امارات متحده عربی ترکیه سوریه نقشه پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات وعده صادق نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟