Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@23:31:40 GMT

هشدار کرونایی به پاساژها و نانوایی ها

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۲۷۲۰

هشدار کرونایی به پاساژها و نانوایی ها

خبرگزاری مهر: محسن فرهادی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به وضعیت قرمز تهران، افزود: سیاست ما ایجاد محدودیت شدید نیست و راه چاره را در اجرای دقیق و کامل پروتکل‌ها می‌بینیم و برای همین است که در سطح شهر می‌بینید که بسیاری از مشاغل و اصناف فعال هستند.

وی گفت: به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اصرار بر تخلفشان، متأسفانه به طور میانگین هر هفته در سطح کشور حدود ۱۰۰۰ و احد صنفی را تعطیل و پلمب می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ادامه داد: به رغم همه تذکرات، با حاد شدن شرایط متأسفانه مجبور شده‌ایم اصنافی را که فعالیت آنها منجر به تجمع می‌شد، تعطیل کنیم و در گزارشی که وزارت بهداشت به ستاد ملی کرونا ارائه کرد نتیجه بازرسی‌های مشترک نشان داد که پاساژها و نانوایی‌ها در انتهای جدول رعایت پروتکل‌ها هستند.

فرهادی گفت: انتظار ما از مدیریت‌های مراکز خرید و فروشگاه‌ها و پاساژها این است که رفت و آمد مردم را به نحوی مدیریت کنند که تجمع ایجاد نشود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با بیان اینکه ما بین هیچ شغل و صنفی تفاوت قائل نیستیم، افزود: ما برای همه اصناف و مشاغل پروتکل فرستاده‌ایم و پروتکل نانوایی‌ها هم بسیار ساده است که شامل گندزدایی محیط کار و وسایل و شستن مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اخذ وجه از طریق کارتخوان است.

وی همچنین نگرانی‌ها در مترو را بیشتر به دلیل رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی ذکر کرد و گفت: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود زدن ماسک هیچ فایده‌ای ندارد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در خصوص تاکسی‌ها، اظهار داشت: رانندگان تاکسی به شدت در معرض خطرند و حتماً باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنند.

فرهادی افزود: هر جایی که تجمعی باشد مطمئن باشید آلوده است به ویژه اگر تهویه مناسب هم نداشته باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا وضعیت قرمز تهران فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه همچنین افزود که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شده است که بر اثر آن ۲۶ نفر شهید و ۵۱ نفر زخمی شدند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه، پیکرهای شماری از شهدا هنوز زیر آوار و در خیابان ها انباشته شده است و هلال احمر و نیروهای دفاع مدنی از دسترسی به مجروحان و نجات آنها ناتوان هستند.

کد خبر 6095746

دیگر خبرها

  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی