Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با گذشت نزدیک به دو ماه از اکران آثار سینمایی، چرخه آنلاین همچنان به کار خود ادامه می دهد، فیلم سینمایی «خوب بد جلف:ارتش سری» بعد از پایان اکران در سینماهای کشور راهی چرخه اکران آنلاین شده است، از سویی فیلم سینمایی «هفت و نیم» به کارگردانی برادران محمودی به تازگی درخواست اکران آنلاین داده و به زودی اکران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تاریخ انتشار: 10:00 - 13 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۲۰۸

خبرگزاری میزان - سینمای کشور از اسفند ماه گذشته و با شیوع گسترده بیماری کرونا به تعطیلی کشیده شد، اتفاقی که هیچکس در ابتدا طولانی مدت بودن آن را پیش بینی نمی‌کرد، تعطیلات چهار ماهه سینماهای سراسر کشور فرصتی تازه برای فیلمسازان بوجود آورده بود، فرصتی که البته ضررهای مالی فراوانی را هم به همراه داشت. 

شاید فرصت نامیدن تعطیلات چهار ماهه سینماها در ابتدا کمی خوشبینانه باشد اما این چهار ماه در کمترین حالت دو گونه متفاوت از اکران در سینمای ایران رقم زد، اکران آنلاین و اکران سینما ماشین پدیده‌های نوظهور سینمای کشور در ایام قرنطینه خانگی بودند. پدیده‌های که چالشهای فراوانی را پشت سر گذاشتند اما بدون شک تجربه ای گرانبها در تاریخ سینمای کشور محسوب می‌شوند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

اکران آنلاین از همان ابتدا مخالفان و موافقان زیادی داشت، اکران چند فیلم اول با موفقیتی نسبی روبرو شد اما از نقطه ای به بعد قاچاق گسترده فیلم‌های چرخه اکران آنلاین باعث شد تا اکثر کارگردانان سینما همچون عباس امینی کارگردان فیلم کشتارگاه و همچنین عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی «بهت» از این اقدام خود پشیمان باشند. 

سرانجام به تاریخ اول تیر ماه سال جاری دستور بازگشایی سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت مبارزه با بیماری کرونا صادر شد، این بازگشایی هم با حواشی فراوانی روبرو بود اما سرانجام تعداد مشخصی فیلم راهی چرخه اکران شدند، در این میان اما همچنان برخی از کارگردانان اکران آنلاین را راهی بهتر برای عرضه فیلم خود می دانستند. 

حال با گذشت نزدیک به دو ماه از اکران آثار سینمایی، چرخه آنلاین همچنان به کار خود ادامه می دهد، فیلم سینمایی «خوب بد جلف:ارتش سری» بعد از پایان اکران در سینماهای کشور راهی چرخه اکران آنلاین شده است، از سویی فیلم سینمایی «هفت و نیم» به کارگردانی برادران محمودی به تازگی درخواست اکران آنلاین داده و به زودی اکران می شود. 

برادران محمودی سابقه پرباری در عرصه سینما و تلویزیون داشته‌اند، البته در عرصه سینما این دو برادر در اکثر مواقع از گیشه دوری کرده و به ساخت آثاری معناگرا پرداخته اند، آثاری که توانسته مخاطب خاصی را برای خود جذب کرده و همچنین بازیگران زیادی را به عرصه سینما و تلویزیون معرفی کند.

این دو برادر شاید یکی از موفق‌ترین کارگردانان در عرصه معرفی بازیگر محسوب می شوند، اتفاقی که بسیاری از کارگردانان مطرح سینما از آن دوری می‌کنند و ترجیح می دهند با توجه گیشه کاراکترهای خود را انتخاب کنند، خوشبختانه برادران محمودی باعث شدند تا چند بازیگر جوان زن و مرد به عرصه سینما و تلویزیون معرفی شوند. 

«هفت و نیم» که محصول مشترک ایران و افغانستان است که در فستیوال بین المللی فیلم بوسان سال گذشته افتتاح شده و مورد استقبال منتقدان آسیایی قرار گرفته است فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می‌کند و قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آن‌ها برگزار شود، اما هر کدام از آن‌ها به نوعی درگیر مسئله‌ای هستند.

بازیگران «هفت و نیم» به ترتیب قصه‌ها عبارتند از:، قصه شبانه: ندا جبرائیلی، شادی مختاری، آتیه جاویدف قصه نگار: هستی مهدوی، محمدرضا غفاری، قصه ناهید: آناهیتا افشار، علی رضا کمالی نژاد، قصه فرشته: فرشته حسینی، حسین مهری، رویا جاویدنیا، هانیه قاسمی، قصه نیلوفر: شیدا خلیق، علی رضا استادی، قصه شکر: متین حیدری نیا، روژان تقی زاده، قصه راحیل: افسانه کمالی، زهرا بهروز منش، مهسا همتی، محیا صدرزاده، آرمیتا فروزنده، فاطمه صادقی.

عوامل فیلم «هفت و نیم» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: نوید محمودی، تهیه کننده: جمشید محمودی، مدیر فیلمبرداری: مهران ممدوح، دستیار اول فیلمبردار: امیر پرچمی، دستیاران کارگردان: مهرداد نژاد و نوشین شکری، برنامه ریز: نوشین شکری، تدوین: نیما جعفری جوزانی، مدیرصدابرداری: سعید بجنوری، طراح و ترکیب صدا: حسین قورچیان، آهنگساز: سهند مهدی زاده، طراح صحنه: مهدی موسوی، طراح لباس: شبنم اصغری، منشی صحنه: زهرا تحقیقی، عکاس: نوشین جعفری، جلوه‌های ویژه بصری: علیرضا قادری اقدم، طراح گریم: محمد رضا قومی، مجری گریم: نیلوفر گوهر دوست، مدیر تولید: علیرضا باقربیگی، مجری طرح: آسمان پرواز فیلم، مشاور تهیه کننده:ارشاد محمودی، طراح پوستر: محمد موحدیان، مدیر روابط عمومی: سپیده حیدر آبادی، مدیر تدارکات: برزو تقی نژاد.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران برادران محمودی فیلم سینمایی اکران آنلاین عرصه سینما چرخه اکران هفت و نیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق

آمار فروش فیلم‌های درحال اکران سینماهای سراسر کشور نشان می‌دهد با آغاز اکران فیلم مست عشق از روز چهارشنبه ظاهرا دوران پیش‌تازی کمدی‌های درحال اکران روبه پایان است و شاهد رشد ۷۰ درصدی مخاطبان سینما نسبت چهارشنبه و پنج شنبه گذشته بوده‌‌ایم. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ درحالی چهارشنبه و پنجشنبه گذشته حدود 270 هزار نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در میان فهرست اکران سینما بلیت تهیه کردند که بررسی‌ها نشان می‌دهد در این دو روز نسبت به مدت مشابه هفته قبل شاهد افزایش 70 درصدی استقبال از فیلم‌ها در سراسر کشور بوده‌ایم.

بررسی دقیق آمار مخاطبان سینماها در سراسر ایران طی روزهای پنجم و ششم دومین ماه سال 1403 بیانگر این نکته است 269 هزار و 322 نفر از هموطنان در 5662 سانس اکران برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در سینما بلیت تهیه کرده و مجموعاً رقمی معادل 179 میلیارد و 843 میلیون و 570 ریال به گیشه‌ها واریز کرده‌اند که این میزان استقبال از سینماها نسبت به یک هفته قبل در همین روزها یعنی 29 و 30 فروردین ماه حکایت از رشد 69.09 درصدی تعداد مخاطبان دارد، به این ترتیب که دو روز یاد شده 159 هزار و 274 نفر در 5069 سانس اکران بلیت سینما تهیه کرده بودند و درآمد گیشه‌ها رقمی معادل 105 میلیارد و 809 میلیون و 375 هزار ریال بود.

نگاهی به فیلم «آسمان غرب»| شوق پرواز با تمرد مقدس

در این میان برخی از منتقدان سینما معتقدند که روند روبه رشد مخاطبان سینما در مدت مورد نظر احتمالاً به دلیل ورود محصول مشترک ایران ترکیه یا همان فیلم مست عشق است که طبق روال معمول روزهای نخست اکران عده بیشتری از علاقمندان هنر هفتم کشورمان را به سالن‌های سینما کشانده و در عین حال گروه دیگر براین باورند که پس از یک دوره حکمرانی کمدی‌ها بر گیشه‌ها باورود این درام تاریخی عاشقانه شاهد تثبیت رونق سینماها در آینده هستیم و ثبت رکورد افزایش مخاطبان در دو روز ابتدایی اکران مست عشق مهر تاییدی بر این مدعاست.

این گروه با اشاره به افزایش 38 درصدی تقاضا برای دیدن محصول مشترک ایران ترکیه نسبت به روز نخست اکرانش همچنین تاکید می‌کنند اگرچه تا همین یک هفته قبل برخی منتقدان نگران از تغییر ذائقه هنری مخاطبان سینما بودند اما ورود یک درام تاریخی عاشقانه نشان می‌دهد در صورت توجه به تنوع ژانر و همچنین چین صحیح جدول اکران در سینماها همچنان شاهد حضور طیف مختلف سینما دوستان در سالن‌ها هستیم.

نکته مورد اشاره گروه یاد شده در میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران فیلم‌های مطرح از اسفندماه گذشته تا دیروز کاملاً مشهود است به صورتی که فیلم فسیل که اکران آن از روزهای پایانی اسفند سال 1401 آغاز شد در نخستین روز اکران توانست نظر 9187 مخاطب را به خود جلب کند و ویلای ساحلی هم 9200 مخاطب در نخستین روز اکران به خود دید.

این درحالی است که هتل و هاوایی هم به ترتیب در نخستین روز اکرانشان توانستند نظر 7350 و 9150 مخاطب را به خود جلب کنند و تمساح خونی و بی‌بدن هم به ترتیب در نخستین اکران 18175 و 2254 مخاطب در کارنامه خود ثبت کردند.

به این ترتیب تفاوت معنادار و قابل توجه جلب نظر مخاطبان نخستین روز اکران محصول مشترک ایران ترکیه و نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی که 2.7 برابر است، می‌تواند نشان دهنده توجه مخاطبان هنر هفتم کشور به سایر ژانرهای سینمایی درصورت خوساخت بودن، باشد و باید منتظر ماند تا در آینده  میزان استقبال مخاطبان سینما سراسر کشور  تصویری دقیق‌تر از شرایط گیشه‌ها و ذائقه مخاطب برایمان به‌نمایش بگذارد .

نگاهی به اتفاقات اخیر در سیمافیلم/ از تنوع ژانر در سریال‌ها تا تغییر دست‌فرمانِ پخش!

نگاهی به فیلم «پرویزخان» | قهرمان غریب

چه خبر از عملکرد انفرادی فیلم‌های درحال اکران

حال اگر از موضوع رقابت تازه وارد فهرست اکران با کمدی‌های یکه‌تاز گیشه‌ها تا کنون بگذریم و بخواهیم عملکرد انفرادی فیلم‌های 1403 که هم اکنون روی پرده سینماها هستند را مدنظر داشته باشیم رتبه نخست پرمخاطب‌های دو روز چهارشنبه و پنجشنبه یعنی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت 1403 با سهم 44.83 درصدی از کل مخاطبان یعنی 120 هزار و 762 بلیت فروخته شده برای 1433 سانس اکران و درآمد 86 میلیارد و 293 میلیون و 720 هزار ریالی در اختیار ساخته حسن فتحی و بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی، محصول مشترک ایران و ترکیه یا فیلم مست عشق قرار دارد.

از سوی دیگر تمساح خونی نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی نیز با سهم 20.26 درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر یعنی 54571 بلیت فروخته شده برای 1325 سانس اکران و درآمد 36 میلیارد و 894 میلیون و 375 هزار ریالی پس از یک دوره صدرنشینی در رتبه دوم قرار گرفته تا سال گربه با هنرنمایی بهرام افشاری با سهم 17.06 درصدی از کل مخاطبان یعنی 45936 بلیت فروخته شده برای 1170 سانس اکران و درآمد 30 میلیارد و 185 میلیون و 205 هزار ریال به جایگاه سوم رضایت دهد.

این درحالی است که فیلم جنجالی جشنواره فجر سال گذشته یعنی بی‌بدن با هنرنمایی پژمان جمشید، الناز شاکردوست، سروش صحت و نوید پورفرج با 19951 بلیت فروخته شده معادل 7.40 درصد از کل مخاطبان دوره در 808 سانس اکران شده و درآمد 13 میلیارد و 856 میلیون و 425 هزارریالی در جایگاه چهارم فهرست پرمخاطب‌های دوره مورد نظر قرار گرفته و به دنبال آن آسمان غرب با سهم 4.41 درصدی از کل مخاطبان معادل 11895 بلیت فروخته شده در 270 سانس اکران و درآمد 5 میلیارد و 785 میلیون و 475 هزار ریالی به جایگاه پنجم بسنده کرد.

نگاهی به فیلم «آپاراتچی»| ماجرای دلباختگان سینما

البته تنها ژانر کودک و نوجوان فهرست اکران مورد نظر فیلم الیا درجستجوی قهرمان نیز با سهم 3.83 درصدی از کل مخاطبان معادل 10337 بلیت فروخته شده برای 326 سانس اکران شده و درآمد 3 میلیارد و 767 میلیون و 230 هزار ریالی در تبه قرار گرفت و پس از آن آپاراتچی با سهم 1.33 درصدی معادل 3585 مخاطب برای 170 سانس اکران و درآمد یک میلیارد و 883 میلیون و 740 هزار ریالی به جایگاه هفتم رضایت داد.

فیلم نوروز با هنرنمایی علی‌ نصیریان هم با سهم کمتر از یک درصد یعنی 0.72 درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر که 1948 بلیت فروخته شده در 122 سانس کران و درآمد984 میلیون و 550 هزار ریالی در جایگاه هشتم قرار گرفت تا نهایتاً پرویزخان تنها با 310 مخاطب در 38 سانس اکران و درآمد 192 میلیون و 850 هزار ریالی به جایگاه نهم بسنده کند .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • (تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳