Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نرگس عبیدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هدف از راه‌اندازی پویش شکرانه سلامت دریافت پلاسمای خون بهبود یافتگان از بیماری کرونا است.

وی بیان کرد: در قالب پویش شکرانه سلامت پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا جمع‌آوری و به بیمارانی کرونایی که وضعیت جسمی مناسبی ندارند با توجه به شرایط و نظر پزشک متخصص تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیدی افزود: نتایج آن نشان داد که پلاسما درمانی در مراحل اولیه بیماری اثر بخشی بیش از ۶۰ درصد دارد و هرچه بیمار از نظر تنفسی مشکل بیشتری داشته باشند و دیرتر درمان انجام شود اثر بخشی کمتر است.

وی اضافه کرد: براین اساس بهبود یافتگان کووید ۱۹ در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال با ترجیح مرد باشند و در صورتی‌که اهدا کننده زن باشد باید سابقه بارداری و سقط جنین نداشته باشد و می‌تواند در این پویش شرکت کند.

عبیدی یادآور شد: داوطلبان باید مدرکی که دلالت بر ابتلا و بهبود آنها به کووید ۱۹ باشد را به همراه داشته باشند و از بهبودی آنها ۲۸ روز گذشته باشد تا سیستم ایمنی این افراد و میزان آنتی بادی و پادتن آنها آزمایش شود و در یک فرایند ۴۰ دقیقه‌ای اهدای پلاسما قرارگیرند.

وی با بیان اینکه  هر ۵۰۰ سی سی از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا برای درمان یک فرد استفاده می‌شود  ادامه داد: در زمان حاضر دستگاه مورد نیاز و کارکنان مجرب برای جمع‌آوری پلاسما در انتقال خون استان بوشهر مستقر هستند و تنها مشکل تامین فضا بود که باتوجه به هماهنگی انجام شده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار شد دانشگاه در این زمینه اقدام کند.

عبیدی اظهار داشت: به محض فراهم شدن فضا و امکان سنجی بعد از تائید نهایی سازمان انتقال خون ایران در اسرع وقت این امکان برای جمع‌آوری پلاسما انجام و اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران بوشهر ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران پلاسمای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ هفته سلامت با شعار مردمی سازی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت آغاز شده است. فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تامین سلامت مردم، از مهم‌ترین اهداف این هفته به شمار می‌رود. 

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی