Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ از میان ۳۶ کالای منتخب صنعتی ۲۲ کالا با افزایش تولید مواجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در سه ماهه اول امسال 200.1 هزار دستگاه انواع سواری تولید شد که با توجه به تولید 184.6 هزار دستگاه در سه ماهه اول 1398، در این حوزه با افزایش تولید 8.4 درصدی مواجه بودیم.

همچنین در زمینه تولید وانت 15 هزار و 943 دستگاه در سه ماهه اول امسال تولید شد و میزان تولید در سه ماهه اول سال گذشته 12 هزار و 975 دستگاه بوده که افزایش تولید 22.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصدی داشته است.

در زمینه تولید کمباین و تراکتور نیز به ترتیب افزایش تولید 5.7 و 1.5 درصدی داشته ایم.

در سه ماهه اول امسال، 93 دستگاه کمباین و 4350 دستگاه تراکتور تولید شد و رقم تولید کمباین و تراکتور در مدت مشابه پارسال به ترتیب 88 و 4284 دستگاه بوده است.

در حوزه تولید داروی انسانی نیز در سه ماهه اول امسال 10.1 میلیارد عدد و در مدت مشابه پارسال 9.5 میلیارد عدد تولید شد که افزایش 6.8 درصدی داشته است.

افزایش 30.1 درصدی تولید لاستیک خودرو

در زمینه تولید پودر شوینده نیز افزایش 8.7 درصدی داشته ایم. میزان تولید این کالای منتخب صنعتی در سه ماهه امسال 151.6 هزار تن و در مدت مشابه پارسال 139.4 هزار تن بوده است.

در زمینه تولید لاستیک خودرو، نئوپان و فیبر نیز به ترتیب افزایش تولید 30.1،20.9 و 0.2 درصد افزایش تولید بوده است.

در سه ماهه امسال 62.7 هزارتن لاستیک خودرو، 212 هزار متر مکعب نئوپان و 320.3 هزار متر مکعب فیبر تولید شد که این رقم در مدت مشابه پارسال(1398) به ترتیب 48.2 هزارتن لاستیک خودرو، 175.3 هزار متر مکعب نئوپان و 319.6 هزار متر مکعب فیبر بوده است.

در زمینه تولید روغن صنعتی و موتورتصفیه اول نیز در سه ماهه اول امسال رشد تولید 3 درصدی داشته ایم.رقم تولید این حوزه در این مدت 131.7 هزارتن و در مدت مشابه پارسال 127.8 هزارتن بوده است.

در حوزه پتروشیمی با تولید 15.26 میلیون تن در 3 ماه نخست امسال و با احتساب تولید 14.29 میلیون تن در مدت مشابه پارسال افزایش تولید 6.8 درصدی را تجربه کردیم.

در بخش تولید الیاف اکریلیک و نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی نیز به ترتیب 113.2 و 12.4 درصد افزایش تولید بوده است.

در 3 ماهه امسال حدود 1.6 هزارتن الیاف اکریلیک و 56 هزار تن نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی تولید شد که رقم تولید این دو کالا در سه ماهه اول پارسال(1398) به ترتیب 0.8 هزارتن و 49.8 هزارتن بوده است.

افزایش 49.4 درصدی تولید تلویزیون و 115.1 درصدی تولید ماشین لباسشویی

در زمینه تولید انواع تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی نیز به ترتیب افزایش تولید 49.4،7.9 و 115.1 درصدی داشته ایم.

بر این اساس در سه ماهه اول امسال به ترتیب 210.2 هزار دستگاه انواع تلویزیون،328.5 هزار دستگاه انواع یخچال فریزر و 207.4 هزار دستگاه انواع ماشین لباسشویی تولید شد که رقم تولید در مدت مشابه پارسال به ترتیب 140.7 هزار دستگاه انواع تلویزیون، 304.6 هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر و 96.4 هزار دستگاه ماشین لباسشویی بوده است.

در حوزه تولید فولاد خام و محصولات فولادی نیز به ترتیب با تولید 6969.9 هزارتن فولاد خام و 5485 هزارتن محصولات فولادی در سه ماهه امسال افزایش تولید به ترتیب 8.5 درصدی و 1.8 درصدی داشته ایم.

میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی در سه ماهه 1398 به ترتیب 6426.8 هزارتن و 5388.6 هزارتن بوده است.

افزایش 10 درصدی تولید سیمان

در زمینه تولید سیمان نیز افزایش تولید 10 درصدی داشته ایم.میزان تولید سیمان در 3 ماهه امسال 16 میلیون و 353 هزارتن و در سه ماهه پارسال 14 میلیون و 868 هزارتن بوده است.

در حوزه تولید کاتد مس، شمش آلومینیوم و آلومینا نیز به ترتیب افزایش تولید 2.1،46.3 و 2.3 درصدی داشته ایم.

در سه ماهه امسال تولید کاتد مس 69.6 هزارتن، تولید شمش آلومینیوم 95 هزارتن و تولید آلومینا 62.8 هزارتن بوده است که این رقم در مدت مشابه پارسال به ترتیب 68.2 هزارتن کاتد مس،65 هزارتن شمش آلومینیوم و 61.4 هزارتن آلومینا بوده است./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رونق تولید تولید آمار سه ماهه اول امسال مدت مشابه پارسال هزار دستگاه انواع سه ماهه امسال درصدی داشته ایم ماشین لباسشویی زمینه تولید هزار متر مکعب لاستیک خودرو درصدی تولید میزان تولید تولید شد تن بوده رقم تولید تولید 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، علیرضا کبیری، معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

معاون اداره کل انتقال خون قم ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید