Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. تاریخ انتشار: 10:27 - 13 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۲۷۲

خبرگزاری میزان - چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضى مسعودى مقام در ابتداى جلسه دادگاه ضمن اعلام رسمیت جلسه و تفهیم مفاد مواد ١٩٣ و ١٩٤ قانون آیین دادرسی کیفرى، گفت: در جلسه قبل بخشی از مدافعات متهم حمزه لو استماع شد و در این جلسه آنچه در باب دفاعیات مدنظر دارید با ذکر اختصار ارائه دهید.

متهم حمزه لو در جایگاه قرار گرفت و گفت: از محضر دادگاه بابت تحقیقاتى که براى کشف حقیقت انجام داده است، تشکر مى‌‎کنم. در جلسه گذشته عرض کردم در گرفتن اطلاعات با دشوارى مواجه بودم و هنوز هم نتوانستم اطلاعات مربوط به دوره خود را بگیرم.

وى ادامه داد: علنى بودن دادگاه مى‌تواند به جامعه آرامش دهد. در دورانى که بودم قیمت ارز ثابت بود.

وى در ادامه به یادآورى دفاعیات خود در جلسه قبل پرداخت.

متهم حمزه لو در ادامه گفت: در دوره من پی سی سی از منابع خودش مازاد پرداخت کرده است. در تاریخ ١٩/٢/٨٩ نامه‌اى را خیرى زاده به نعیمى مى‌نویسد که نکته‌اى در اینجا مهم است. از همه کسانى که در دوره من بودند بپرسید مى‌گویند یکى از دولتى‌ترین دوران‌ها مربوط به زمان من بوده است.

وى ادامه داد: بازرگانى پتروشیمى یک ابزار براى دولت بود. من اساسا با واگذارى بازرگانى مشکل داشتم و همان موقع مصاحبه کردم و گفتم نباید بازرگانى را خصوصی مى‌کردند؛ چرا که مثل خزانه دارى کل کشور است. بانک مرکزى ممکن است به عنوان مرجع تصمیم گیرنده ارز تصمیم اشتباهى بگیرد.

متهم حمزه لو گفت: در زمان من خیرى زاده مدیرمالى شرکت بود و کوچک‌ترین دخالتى در اختیاراتى که ان پی سی به او داده بود، نکردم.

متهم حمزه لو گفت: در ٨٦، قبل از آمدن ما مدیرعامل وقت نامه‌اى را به ان پی سی مى‌نویسد که مصوبه‌اى صادر مى‌شود. در آنجا گفته مى‌شود اختیار مالى از مدیرعامل ساقط و به مدیرمالى واگذار مى‌شود.

وى گفت: زمانى که قرار شد شرکت خصوصى شود اساسنامه باید تغییر مى‌کرد. با تیمى که معاون وزیر هم بود شروع کردیم و با هم جلو رفتیم.

وى گفت: دو اتفاق افتاد که خیلی شفاف بیان نشد. یکى پرداخت اقساط بدهى شرکت‌هاى پتروشیمى خصوصى به شرکت نفت قبل از خصوصی شدن بازرگانی است. این‌ها در زمان دولتى بودن بدهى داشتند، سال‌هاى سال وزارت نفت از این‌ها پول خوراکشان را نمى‌گرفت و مى‌گفت مى‌خواهیم توان مالى این شرکت‌ها حفظ شود.

متهم حمزه لو خطاب به نماینده دادستان گفت: اگر قرار باشد کسى را بیاورید اینجا و از او سئوال کنید که چرا تبدیل به ارز کردید تمام هیات مدیره قبل از من باید به اینجا بیایند.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرونده پتروشیمی قاضی مسعودی مقام متهم حمزه لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

به گزارش خبرآنلاین،‌ دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.
قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899327

دیگر خبرها

  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد
  • در دومین جلسه دادگاه «تتلو» چه گذشت؟ + عکس
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو