Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صدیق محمدزاده قائم مقام شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: برنامه‌ای میان مدت برای اجرای ۳۱ مجتمع آبرسانی روستایی در استان تعریف شده که اعتبار پیش‌بینی شده برای انجام آن سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

 او افزود:تاکنون برای اجرای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است و با انجام آن ۱۹۱ هزار نفر جمعیت روستایی در استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدزاده بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز و اجرای آن، گامی مهم در راستای توسعه آبرسانی روستایی برداشته می‌شود و شاخص بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی در روستا‌های استان از ۶۵ به ۷۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

قائم مقام شرکت آبفای کردستان شاخص بهره‌مندی روستا‌های استان از دفع بهداشتی فاضلاب را ۱.۷ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم از میانگین کشوری (۴۵ صدم درصد) بالاتر است، اما با این وجود تلاش برای بهره‌مندی تعداد بیشتری از روستا‌ها از شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال انجام است.

محمدزاده با بیان اینکه از یک هزار و ۶۷۷ روستای استان، فقط ۱۶ روستا دارای شبکه جمع‌آوری فاضلاب است، یادآور شد: باقی روستا‌های کردستان از سیستم جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب محروم هستند که نیاز است اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

او یکی از برنامه‌های میان مدت شرکت آبفا را دفع بهداشتی فاضلاب ۱۳۳ روستا اعلام کرد و گفت: فاضلاب این تعداد روستا موجب آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود و اغلب در منابع بالادست منابع تأمین آب قرار گرفته‌اند که ساماندهی فاضلاب آن‌ها نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: از دیگر برنامه‌های این شرکت، ساماندهی فاضلاب ۱۰۰ روستا با اعتبار یک هزار میلیارد ریال است که در شعاع ۱.۲ کیلومتری از سد‌های استان قرار دارند.

در حال حاضر از یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه، یک هزار و ۵۴۲ روستا دارای شبکه لوله‌کشی هستند و یک هزار و ۶ روستا نیز تحت پوشش خدمات شرکت آبفای کردستان قرار دارند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبرسانی به روستاها آب شرب آب و فاضلاب میلیارد ریال یک هزار شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی

طی حکمی از سوی هاشم امینی مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی بعنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.
معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از جمله مسئولیت‌های رضا عطایی در این شرکت بوده است.
ضمنا در این حکم، از زحمات مهندس رضا نعیمی مدیرعامل سابق این شرکت تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی