Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور گفت: فضای 25 هزار متری قرار است توسط تولیت مرقد امام خمینی (ره) در شهر آفتاب به وزارت میراث فرهنگی واگذار شود.

به گزارش رکنا، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور درباره ماجرای انتقال 40 هزار قطعه میراثی از دوران پارینه سنگی تا قاجار به زیرزمین مرقد امام خمینی (ره) اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و ماجرا به این صورت است که در مجموعه شهر آفتاب فضای 25 هزار متری مسقف وجود دارد که قرار است این فضا به صورت 100 درصدی به وزارت میراث فرهنگی واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این فضا توسط تولیت مرقد امام خمینی (ره) ساخته شده و قرار است به وزارت میراث فرهنگی تحویل داده شود، گفت: در این فضا مخازن امنی در نظر خواهیم گرفت که مجموعه آثار تاریخی در هنگام حوادث احتمالی طبیعی و جنگ دچار آسیب نشوند و مکان امنی در برابر حوادث برای نگهداری اشیاء تاریخی باشد.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور با اشاره به اینکه ایجاد مخازن امن برای حفظ آثار تاریخی در همه استان‌ها مدنظر قرار گرفته است گفت: البته مخازن امنی که در این فضای 25 هزار متری شهر آفتاب در نظر گرفته شده هنوز اجرایی نشده است و این اقدام مستلزم اعتبار و اقدامات حقوقی است که احتمالاً این پروژه چند سال به طول خواهد می‌انجامد.

کارگر خاطرنشان کرد: این مخازن امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد و حتی امکان بازدید برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مخازنی که قرار است در تهران در مجموعه شهر آفتاب به وزارت میراث فرهنگی واگذار شود ورودی مستقل از مرقد امام خمینی (ره) دارد و صفر تا 100 آن قرار است به وزارت میراث فرهنگی واگذار شود.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور در مورد انتخاب این محل برای نگهداری اشیاء تاریخی تحت عنوان مخازن امن گفت: باید مکانی را در نظر می‌‌گرفتیم که هم از تهران دور نباشد و هم در کوران حوادث قرار نگیرد همچنین راه‌اندازی و ایجاد مخازن امن برای نگهداری اشیاء تاریخی سال‌هاست که در دستور کار قرار دارد.

کارگر تصریح کرد: یونسکو نیز به ایجاد مخازن امن برای نگهداری اشیاء تاریخی به کشورها توصیه کرده و ما نیز این موضوع را به ویژه برای پایتخت در نظر گرفته‌ایم البته مخازن امن این چنینی پیش از این در شهرهایی مانند همدان و قم ایجاد شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه آمار ارائه شده هزاران قطعه تاریخی برای انتقال به این مخازن، صحت ندارد، اعلام کرد: زمانی که اشیاء به مخازن امن منتقل می‌شوند این چنین نیست که دیگر به مکان قبلی امکان بازگشت نداشته باشد همچنین امکان بازدید نیز در این زمینه در نظر می‌گیریم.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور تأکید کرد: فضایی 25 هزار متری در نظر گرفته شده قرار است توسط تولیت مرقد امام به صورت کامل با اختیارات به وزارت میراث فرهنگی واگذار شود که البته فعلاً هنوز مخازنی در آن ساخته نشده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا رکنا حوادث اخبار حوادث امام خمینی طبیعی کارگر دنیا حوادث تهران انتقال اخبار تهران حرم امام خمینی اشیای تاریخی عکس ایران قتل قاتل مرد وزارت اطلاعات حوادث تهران فیلم همسرش زن مرقد امام خمینی مخازن امن هزار متری شهر آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی

سجاد دادفر با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه استانی سرشار از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعت گردی، روستاگردی، فرهنگی، تاریخی، دفاع مقدس و مذهبی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، اما متاسفانه تاکنون رشته گردشگری در کرمانشاه راه اندازی نشده است. 

وی به توجهی که در سال‌های اخیر به مقوله گردشگری در کرمانشاه شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه، گردشگری را به عنوان اولویت توسعه استان معرفی کرده و از طرفی در سطح کلان کشوری نیز نوع نگاه از اقتصاد نفتی به سمت شاخص‌های دیگر تغییر یافته، ما نیز در دانشگاه رویکرد توجه به گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم. 

دادفر از آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: پروسه اخذ مجوز راه اندازی این رشته از وزارت علوم را آغاز کرده ایم و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسئولین استانی در ماه‌های آینده آن را به سرانجام برسانیم. 

وی تاکید کرد: در کنار اقداماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی آغاز شده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون جذب اساتید این رشته در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه در این استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد و این استان را به یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی تبدیل کرده، طی سال‌های گذشته رشته باستان شناسی در دانشگاه رازی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی