Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@20:46:37 GMT

واکنش کفاشیان به توقیف اموال خودش و فدراسیون

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۴۵۵۴

واکنش کفاشیان به توقیف اموال خودش و فدراسیون

کفاشیان در واکنش به توقیف اموال فدراسیون فوتبال و همینطور اموال شخصی خودش به علت شایعه وجود امضای او در چک ارزی ارائه شده به شستا گفت: من از سال ۹۷ به علت بازنشستگی هیچ چکی را امضا نکرده ام.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال پیرامون مسائل مختلف از جمله توقیف اموال این فدراسیون از سوی شستا، شایعه توقف حساب بانکی خودش و همینطور رفع ایرادهای اساسنامه صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر صدور دستور توقیف اموال فدراسیون فوتبال با پیگیری های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از طریق مراجع قضایی صادر شده که هنوز واکنشی از سوی این فدراسیون را به دنبال نداشته است. در این زمینه شایعاتی مبنی واگذاری چک ارزی فدراسیون فوتبال به شستا برای تامین مطالبات مارک ویلموتس وجود دارد که ظاهرا امضای علی کفاشیان پای این برگه چک وجود داشته و حالا به جز فدراسیون، پای کفاشیان هم به پرونده باز شده؛ در حالی که او در آن دوران محروم و از فدراسیون دور بود.

کفاشیان درباره اخبار مربوط به این موضوع و سکوت فدراسیون فوتبال گفت: من چند روزی است که به ساختمان فدراسیون فوتبال نرفتم که ببینم باز است یا نه. بسته بودنش را هم نمی دانم. تا الان که چیزی نشنیده ام.

وی در واکنش به اینکه بالاخره شستا چک ارزی ارائه شده از سوی فدراسیون فوتبال را از طریق مراجعه قضایی برگشت زده یا خیر گفت: من چیزی نشنیدم. من هم روزنامه ها و خبرگزاری ها را می خوانم. ظاهرا فدراسیون برای ضمانت ۲ میلیون یورویی که دریافت کرده بود، چکی را به شستا داده است. این پول هم الان در فیفا موجود است اما هنوز نتوانستند دریافت کنند. فعلا که فدراسیون نرفتم و رسانه ها را می خوانیم و منتظریم ببینیم چه بلایی به سرمان می آید. (با خنده)

او در واکنش به اینکه ظاهرا امضای او هم ضمیمه چک ارزی ارائه شده به شستا بوده و حالا حساب و اموال او هم تا زمان تسویه حساب با شستا توقیف می شود، اظهار کرد: من که زمان حضور ویلموتس محروم بودم. من چیزی ندیدم و امضا نکردم. شاید فدراسیون از حسابی به شستا چک داده که امضای من هم از قدیم تعهد آورده بوده است.

نایب رئیس فدراسیون در واکنش به اینکه در این صورت این موضوع به معنای ایجاد مشکل برای او است، گفت: معمولا امضای رئیس، نایب رئیس و خزانه دار در این قبیل اسناد تعهد آورد است اما از زمانی که در سال ۹۷ بازنشسته شدم، هیچ مدرکی را امضا نکرده ام.

بیشتر بخوانید:

شرط وزارت ورزش برای ورود کفاشیان به انتخابات فوتبال

او درباره اینکه در صورت توقیف اموال فدراسیون فوتبال یک آبروریزی در بزرگ رخ می دهد و در آسیا و جهان وجهه خوبی ندارد، گفت: فدراسیون این پول را دارد ولی حالا نمی تواند به ایران بیاورد. وزارت ورزش باید در این زمینه کمک کند تا مشکلات را حل کنیم.

از دیگر اخبار مهم در فدراسیون فوتبال، رفع ایرادهای مربوط به اصلاح اساسنامه این فدراسیون است که حیدر بهاروند چندی قبل اعلام کرد ایرادهای مدنظر فیفا رفع شده و منتظر پاسخی از این نهاد هستند تا تدارکات لازم برای برگزاری مجمع و انتخابات را انجام دهند.

کفاشیان درباره حل ایرادهای مربوط به اساسانامه اظهار کرد: ما حدود یک ماه قبل ایرادها را در هیات رئیسه برطرف کردیم و برای فیفا فرستادیم. در دوران ریاست من هم وقتی اصلاحات انجام شد و به فیفا رفت، آن ها پاسخی ندادند. الان هم پاسخی ندادند که می تواند مبنی بر نبودن ایراد در اساسنامه باشد. چون اگر اساسنامه اشکالی داشت، سریعا پاسخ می دادند. به نظرم اساسنامه تایید می شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال باید برای آخرین بار با فیفا مکاتبه کند، افزود: به اعتقاد من اساسنامه مشکلی ندارد که فیفا پاسخی نداده است. اگر نظری داشتند می گفتند. حالا ما باید با آن ها مکاتبه کنیم و بگوییم می خواهیم انتخابات را برگزار کنیم.

نایب رئیس این فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات تا اواخر آبان یا اوایل آذر برگزار می شود یا خیر اظهار کرد: به نظرم این اتفاق می افتد. ما می توانیم برای تایید اساسنامه هم اگر نتوانستیم مجمع برگزار کنیم، از اعضا نظرخواهی کنیم. اگر موافق اساسنامه بودند، آن را تایید می کنیم و وارد مرحله انتخابات می شویم.

کفاشیان درباره اینکه شایعاتی مبنی بر طولانی شدن پروسه انتخابات تا پایان سال جاری وجود دارد، تاکید کرد: این اتفاق به نفع فوتبال نیست. به نفع ماست که انتخابات برگزار شود.

در خبرها آمده بود که احتمال دارد تیم ملی سه بازی خانگی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را به علت شیوع گسترده کرونا در ایران در کشور ثالث برگزار کند که این موضوع در صورت صحت داشتن، به ضرر ایران است. کفاشیان می گوید: مگر در کشورهای دیگر کرونا نیست؟ من نمی دانم این خبر از کجا آمده و در جریان نیستم.

او درباره اینکه ظاهرا آل اشپورت، شرکت تامین کننده البسه تیم های ملی هم قراردادش را فسخ کرده است که این موضوع در آستانه بازی های ملی یک معضل بزرگ حساب می شود، گفت: نمی دانم. من در جریان قرارداد نیستم و نمی دانم چه شرایطی میان طرفین وجود داشت. هیچ تماسی با فدراسیون نداشتم.

کفاشیان در واکنش به اینکه آیا فدراسیون درخواستی برای برگزاری جلسه هیات رئیسه نداشته و موضوعی را گزارش نکرده است، گفت: آخرین جلسه ما همان ۲۵ روز قبل برای اساسنامه بود. حتما موضوعی نبوده یا احساس کردند نیازی به جلسه هیات رئیسه نیست که اعلام نکردند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین شستا علی کفاشیان اساسنامه فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال توقیف اموال نایب رئیس چک ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون دوومیدانی یکی از فدراسیون های بلاتکلیف ورزش ایران است که باید بزودی منتظر برگزاری انتخابات آن باشیم. بعد از پایان اجباری و نافرجام ریاست صیامی رئیس سابق این فدراسیون در نیمه های دوران ریاست 4 ساله اش بنا بر حاشیه عجیبی که شیراز رخ داد، این فدراسیون درگیر دوران باطل لوپ سرپرستی شد. ابتدا افشین داوری عنان کار را در دست گرفت و پس از آن نوبت به مهدی مبینی رسید و عجیب اینکه هر دو دستاوردهای جالبی داشتند که رئیس قبلی و قبل تر یعنی کیهانی و صیامی به آن نرسیده بودند.

دوومیدانی در دوران سرپرستی افشین داوری بازیهای آسیایی هانگژو به یک طلای غیرمنتظره در پرتاب دیسک توسط محسن رسولی دست یافت و در سرپرستی مهدی مبینی میزبانی رقابتهای داخل سالن آسیا را به شکل آبرومندی برگزار کرد که منجر به دریافت دیپلم افتخار و لوح تقدیر میزبانی شد.

در آخرین روزهای سال گذشته ثبت نام ثبت‌نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون دوومیدانی و اعضاء هیات رییسه آن طی روزهای ۱۴ تا ۲۸ اسفند ماه برگزار شد و با توجه به نامنویسی مبینی سرپرست فدراسیون در انتخابات او از سمت خود کناره گیری کرد تا مطیعی سومین سرپرست فدراسیون در یک سال اخیر لقب بگیرد.

در نهایت در پایان ثبت نام از کاندیداهای ریاست دوومیدانی، احسان حدادی، مهدی مبینی، افشین داوری، ایرج عرب، مهران تیشه گران، هاشم خزایی، عنایت حسن پور، هاشم صیامی، سیدعلی کریمی، روح الله عسگری، مصطفی زرین افضل، عباسعلی مدیح و مهدی شریعتی فیض آبادی برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند تا شاهد یک انتخابات نزدیک و عجیب باشیم. انتخاباتی که در آن مدعیان ریز و درشتی وجود دارد.

در طول ماه های اخیر و هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر می شویم، تحرکات کاندیداها برای حضور در انتخابات بیشتر شده و رقابت نزدیکتر می شود.

در میان کاندیداهای ثبت نام کرده، تعداد قابل توجهی از اعضای دوومیدانی حضور دارند که همین تنور انتخابات را داغتر کرده و رقابت را نزدیکتر کرده است. احسان حدادی، مهدی مبینی، افشین داوری، ایرج عرب، مهران تیشه گران، هاشم صیامی از جمله کاندیداهایی هستند که در دوومیدانی حضور داشته اند و هر کدام با کارنامه ای متفاوت به دنبال پیروزی در انتخابات هستند.

افشین داوری که یک دوره ریاست و دو دوره سرپرستی این فدراسیون را تجربه کرده، برای حضور مجدد در این فدراسیون برنامه دارد اما تفکرات سنتی و البته رابطه نه چندان مناسب او با برخی از اهالی دوومیدانی شانس او را کاهش داده.

ایرج عرب که بیشتر نام او را با سرپرستی در باشگاه پرسپولیس و فراری دادن برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس به یاد می آوریم، با پشتوانه مجید کیهانی رئیس اسبق فدراسیون وارد گردونه این انتخابات شده اما مشکل اینجاست که همان اندازه که عرب در نزد هواداران پرسپولیس منفور است، کیهانی نیز در نزد اهالی دوومیدانی دشمن دارد!

هاشم صیامی دبیر دوران کیهانی به واسطه ریاست دوران کیهانی مرد چندان محبوبی در دوومیدانی نیست و اتفاقات حاشیه ای که در دوران ریاستش در یک مسابقه دوومیدانی در شیراز رخ داد و منجر به برکناری اجباری وی شد، تایید وی برای حضور در انتخابات را در پرده ای از ابهام قرار داده. هر چند که بخشی از بدنه مجمع دوومیدانی منصوب وی هستند و صیامی به پشتوانه آنها می کوشد دوباره به صندلی ریاست بازگردد.

مهران تیشه گران رئیس سابق فدراسیون ناشنوایان نیز سابقه طولانی در دوومیدانی دارد و اساسا با دوومیدانی وارد عرصه ورزش شد. او سمت های مختلفی در فدراسیون دوومیدانی از رانندگی تا روابط عمومی را تجربه کرده اما اتفاق جنجالی که در جریان مسابقات بین المللی ناشنوایان رخ داد و منجر به برکناری وی شد، تایید او برای حضور در انتخابات را اگر نگوییم غیرممکن، دشوار نشان می دهد.

مهدی مبینی سرپرست سابق فدراسیون با سابقه طولانی در دوومیدانی سودای ریاست دارد. مبینی که خود ورزشکار ملی این رشته بوده به خوبی دوومیدانی را می شناسد و در این فدراسیون سالیان طولانی کار کرده. همچنین برگزاری موفق و درخشان رقابتهای داخل سالن قهرمانی آسیا و بازسازی شبانه روزی ورزشگاه مخروبه آفتاب انقلاب کارنامه او را در حوزه اجرایی نیز مقبول کرده اما مشکل اینجاست که وزارت ورزش و شخص وزیر توصیه اکید برای ممانعت از حضور سرپرستان در انتخابات فدراسیون ها داشته و مبینی با نادیده گرفتن این دستور برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده. پیش از این در فدراسیون شطرنج شاهد بودیم که وزیر در نهایت با کاندیداتوری شادی پریدر سرپرست این فدراسیون و استاد بزرگ سابق این رشته با وجود حمایت گسترده اهالی شطرنج از وی مخالفت کرد و به نظر می رسد برای پرهیز از وجود شائبه و حرف و حدیث در نهایت این سرنوشت در انتظار مبینی نیز باشد.

در نهایت در میان کاندیداهای نام آشنا تنها احسان حدادی نایب قهرمان المپیک و قهرمان و رکورددار سابق آسیا باقی می ماند. ستاره ای دیرپا که بی تردید مهمترین و بزرگترین ورزشکار تاریخ دوومیدانی ایران است. از مدتها قبل مشخص بود که حدادی برای حضور در صندلی ریاست فدراسیون برنامه دارد اما در روزهای پیش از ثبت نام با سیاست درباره حضورش در انتخابات اعلام می کرد که به جمع بندی نرسیده و از پاسخ قطعی طفره می رفت. در نهایت همان اتفاقی که پیش بینی می شد به وقوع پیوست و حدادی با ثبت نام در انتخابات رسما برای حضور در صندلی ریاست فدراسیون اعلام آمادگی کرد. با توجه به شرایط فوق بعید به نظر می رسد ستاره ای در تراز حدادی بدون هیچ پشتوانه ای پا به عرصه انتخابات بگذارد. او به اندازه ای باهوش هست که بداند گردونه انتخابات پیست پرتاب دیسک نیست که با آمادگی بدنی و ذهنی بتوان در آن موفق شد و به صندلی ریاست رسید. انتخابات بازیهای و مناسبات خاص خودش را دارد و کاملا از دنیای ورزش و قهرمانی جداست. در حقیقت به پشتوانه دوران پرفروغ و درخشان قهرمانی و مدالهای باارزش المپیک و جهانی و آسیایی نمی توان به صندلی ریاست رسید. بنابراین قطع به یقین حدادی با آنهمه تجربه در عرصه ورزش و البته سیاست و کیاستی که از او سراغ داریم، برای موفقیت در انتخابات برنامه ویژه ای دارد. از سوی دیگر او مهمترین ورزشکار تاریخ دوومیدانی ایران محسوب می شود که در بالاترین سطح موفق بوده و قطع به یقین ریز و بم این رشته و مشکلات و چالش های آن را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کرده و از همه مدعیان بیشتر و بهتر می داند. از همین رو او از منظر آشنایی و اهلیت در دوومیدانی فاصله چند صد کیلومتری با سایر رقبا دارد و همین می تواند برگ برنده او در انتخابات باشد.

حضور ستاره های بزرگ ورزش در عرصه مدیریت یکی از فرمول هایی است که در ورزش ایران و جهان مورد تایید بوده و جواب داده. در ایران علیرضا دبیر در کشتی، سجاد انوشیروانی در وزنه برداری دو نمونه عالی آن هستند که از منظر افتخارات و جایگاه در تراز حدادی محسوب می شوند. در رده پایین تر محسن رضوانی در شنا، شیرجه و واترپلو، زهرا اینچه درگاهی در ژیمناستیک به عنوان قهرمانان ملی این رشته در فدراسیون های متبوع خود موفق و تاثیرگذار بوده و رشته خود را متحول کرده اند. از همین رو احسان حدادی نیز می تواند همانند این ستاره های ریز و درشت ورزش در رشته متبوع خود اثرگذار باشد و رشته مادر را متحول کند. بنابراین به نظر می رسد او بخت اصلی ریاست در فدراسیون دوومیدانی است البته اگر بازیهای پیش بینی نشده و برخی از تنگ نظری ها و تمامیت خواهی ها مانع نشود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903391

دیگر خبرها

  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • کاپیتان سابق استقلال: آن سپاهانی بدون شک خودش دختر نداشت | نکونام امروز بازیکن نیمکت نشین را فیکس کند
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • واکنش مهم به توهین پیرمرد سپاهانی به زنان پرسپولیسی