Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:37:47 GMT

نزول ۹۳درصدی گیشه سینمای چین

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۴۶۱۵

نزول ۹۳درصدی گیشه سینمای چین

سینمای چین با فروش ۱۷.۵ میلیون دلاری هفته گذشته، مجموع فروش امسال خود را به ۳۶۱ میلیون دلار رساند، که در مقایسه با سال گذشته از کاهش ۹۳درصدی حکایت دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، با وجود اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین محدودیت در تعداد سالن‌های نمایش، سینمای چین در آخر هفته میلادی که گذشت به فروش ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون دلاری دست یافت و فیلم «دولیتل» با ۳.۳ میلیون دلار برای دومین هفته پیاپی در صدر گیشه فروش قرار گرفت.

این فیلم که با هزینه ۱۷۵ میلیون دلاری ساخته شده پس از ۱۰ روز اکران در چین ۱۱.۸ میلیون دلار فروخته است؛ این در حالی است که «دولیتل» پیش از اکران در چین، در آمریکا به روی پرده رفته و با عملکردی بسیار ضعیف در مجموع ۱۲۵ میلیون دلار فروخته بود و هنوز هزینه تولید خود را در گیشه جبران نکرده‌ است.

با توجه به نبود فیلم‌های جدید هالیوودی برای اکران، چینی‌ها فیلم «بین ستاره‌ای» ساخته «کریستوفر نولان» در سال ۲۰۱۴ را در ۴۰۰ سینمایی آی مکس اکران کردند و این فیلم علمی تخیلی با بازی «متئو مک کانهی»، «آن هاتاوی» و «جسیکا چستین» به فروش ۲.۲ میلیون دلاری دست یافت. 

سینمای چین با فروش ۱۷.۵ میلیون دلاری اخیر خود، مجموع فروش سال ۲۰۲۰ خود را به رقم ۳۶۱.۴ میلیون دلار رساند که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته از کاهش ۹۳.۲ درصدی حکایت دارد.

چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان پس از آمریکا، سال گذشته و در مقطع زمانی کنونی ۵.۴ میلیارد دلار فروخته بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گیشه سینمای چین ۵ میلیون دلاری سینمای چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز   فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده، در اولین روز اکران با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد.   این فیلم روز گذشته با فروش ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و بیش از ۵۰ هزار مخاطب رکورد فروش روز اول سینمای ایران را که در اختیار «سال گربه» بود، با اختلاف به نام خودش ثبت کرد.   پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می شود.   شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.   پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران