Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ « ایرج کهریزی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: در این مدت ۱۰۸ حادثه رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان مرکزی رخ داده که بر اثر آن ۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: ۳۷ درصد از این حوادث در بزرگراه‌ها، ۲۳ درصد در مسیرهای اصلی، ۲۰ درصد در آزادراه‌ها و ۲۰ درصد در مسیرهای فرعی و روستایی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۶۹ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان مربوط به خودروهای سواری، ۱۶ درصد کامیون‌ها، هفت درصد وانت بارها، پنج درصد موتورسیکلت‌ها ، ۲ درصد اتوبوس و یک درصد نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.  
سرهنگ کهریزی اظهار داشت: بیشترین حوادث رانندگی این استان در سال جاری در آزاد راه ساوه - همدان، مسیر اراک - قم، محور فرمهین - اراک، آزاد راه ساوه - تهران، جاده ازنا، زالیان ، مسیر اراک - توره ، جاده دلیجان- اصفهان و جاده بوئین زهرا رخ داده است. 
وی عنوان کرد: ‌۵۲ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان در این مدت بر اثر واژگونی وسیله نقلیه، ۳۴ درصد برخورد وسایل نقلیه ، هشت درصد وسیله نقلیه با موتورسیکلت و ۶ درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است. 
 وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان مرکزی  نسبت به قبل ۱۹ درصد کاهش یافته و در این مدت، ۱۴ میلیون ۶۳۳ هزار و ۳۴۴ تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: ۶۳ درصد از تصادفات منجر به فوت یک ماه گذشته این استان به دلیل توجه نکردن راننده به جلو، ۲۰ درصد انحراف و تجاوز به چپ، هشت درصد تخطی از سرعت مطمئنه، سه درصد رعایت نکردن حق تقدم عبور ، یک درصد ورود ناگهانی به سطح راه و پنج درصد مربوط به دیگر علت‌ها بوده است. 
سرهنگ کهریزی بیان کرد: ۶۲ درصد از متوفیان تصادفات در این بازه زمانی در صحنه تصادف جان باخته‌اند و ۳۸ درصد پس از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند. 
وی اظهار داشت: ‌۷۵ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی استان مرکزی در تیرماه امسال، مرد و ۲۵ درصد زن بوده است و ۴۲ درصد از کشته‌شدگان این حوادث سرنشینان خودرو، ۴۴ درصد رانندگان خودرو، ۹ درصد موتورسیکلت سواران و ۵درصد عابران پیاده بوده‌اند. 
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: ۶۳ درصد از تصادفات فوتی جاده‌های استان مرکزی در این مدت مربوط به پلاک‌های غیربومی و بقیه مربوط به پلاک‌های بومی است و ۱۹ درصد از این تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰، معادل ۱۷ درصد در ساعت ۱۲ تا ۱۶ ،  ۱۹ درصد از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۵ درصد از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد،۱۶ درصد از ساعت ۲۰ تا ۲۴ و ۱۴ درصد از ساعت ۴ بامداد تا هشت صبح رخ داده است. 

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

برچسب‌ها استان مرکزی حوادث رانندگی تصادفات جاده ای انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی حوادث رانندگی تصادفات جاده ای انتظامی استان مرکزی حوادث رانندگی تصادفات جاده ای انتظامی حوادث رانندگی درصد از ساعت استان مرکزی منجر به فوت رخ داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی