Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: ایمن و پاکیزه نگه داشتن کتاب‌‌ها و متعلقات مرتبط به آن‌‌ها از الزاماتی است که افراد باید آن را رعایت کنند اما با توجه به ساختار و جنس کتاب و کاغذهای مختلف و آسیب‌پذیر بودن آنها در مقابل مواد ضدعفونی کننده، سؤال اینجاست که چه روش‌‌هایی برای ضدعفونی این مواد وجود دارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس شواهد بررسی شده، نخستین و بهترین روش ضدعفونی کردن اشیای کاغذی، قرنطینه کردن آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه‌‌ای که درباره ماندگاری ویروس کرونا بر سطح اجسام مختلف انجام شد، نشان داد که این ویروس به مدت 24 ساعت روی سطوح مقوایی و به مدت 72 ساعت روی سطوح پلاستیکی فعال می‌‌ماند.

بر اساس این مطالعه، زمان قرنطینه مناسب برای محصولات کاغذی یا مقوایی ساده حداقل 24 ساعت و برای کتاب‌‌های پوشیده از پلی استر یا سایر پلاستیک‌‌ها و همچنین مواد پلاستیکی مانند CD و دی وی دی، 72 ساعت است. یکی از محققین مرکز کنترل بیماری‌‌های امریکا نیز با تایید این موضوع، عنوان می‌کند: "در مورد محصولات کاغذی، ما واقعاً نگران نیستیم و نیازی به یافتن راه‌‌های ضد عفونی کردن این مواد نیست. اگر واقعاً نگران این موضوع هستید، می توانید 24 ساعت کتاب را در گوشه‌‌ای از خانه قرار داده و بعد به آن دست بزنید". البته مطالعات نشان می‌‌دهند زمان ماندگاری ویروس کرونا روی اسکناس چهار روز است.

یکی دیگر از روش‌‌های ضدعفونی کتاب‌‌ها، تمیز کردن آنها است؛ در این خصوص، بهتر است از یک پارچه میکرو فیبر استفاده شود. استفاده از دستمال مرطوب ضدعفونی کننده روی سطح این اشیا نیز می‌‌تواند اثربخش باشد. با این روش‌‌ها، اشیای کاغذی آسیب نمی‌‌بینند. در مطالعه‌‌ای دیگر، راهکارهای زیر برای استفاده ایمن از کتاب و کتابخانه توصیه می‌‌شود:

اگر بیمار هستید، تا زمانی که علائم شما از بین نرفته است، کتاب‌‌های خود را به اشتراک نگذارید.

اگر آشنایان شما بیمار هستند، آن‌‌ها را در منزل/کتابخانه‌‌تان نپذیرید.

هر بار که از کتابخانه استفاده می‌‌کنید، دست‌‌های خود را بشویید یا از ضدعفونی کننده دستی استفاده کنید.

با دیگران برای بررسی کتاب‌‌ها و مطالعه آنها، در کتابخانه جمع نشوید. رعایت فاصله فیزیکی برای کنترل گسترش و سرعت کرونا ویروس بسیار مهم است.

جمع بندی شواهد بررسی شده نشان می‌‌دهند که قرنطینه کردن کتاب‌‌ها (نگه داشتن کتاب‌‌ها در گوشه‌‌ای دور از دسترس در خانه) و سایر اشیای مشابه به مدت 72 ساعت، ایمن ترین و موثرترین روش ضدعفونی کردن آنها است. در صورت تمایل به تمیز کردن کتاب‌‌ها، استفاده از پارچه میکرو فیبر پیشنهاد می‌‌شود. با توجه به طولانی‌‌تر بودن زمان ماندگاری ویروس روی اسکناس، بهتر است از روش‌‌های دریافت و پرداخت غیرنقدی استفاده کرده و یا در صورت لزوم، روش‌‌های ضدعفونی با دستمال آغشته به الکل را جایگزین کنید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا شیوع ویروس کرونا صراط ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی