Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@02:21:48 GMT

اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۰۰۴

اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی اورژانس هوایی در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمد حیدری در نشست خبری رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه، ضمن‌ قدردانی از اصحاب رسانه در اطلاع‌رسا‌نی و انعکاس خدمات کادر درمان در دوران کرونا اظهار داشت:  اصحاب رسانه در این‌ دوران نقش پررنگی در یاری سیستم درمان و اقدامات مثبتی در فرهنگ‌سازی در جلوگیری از شیوع کرونا ایفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح‌کرد: اورژانس هوایی به توجه به صعب‌العبور بودن مناطق کوهرنگ‌ و اردل یک ضرورت در استان‌ محسوب می‌شود که با توافق دانشگاه علوم‌ پزشکی استان به زودی اورژانس هوایی استان با یک‌ بالگرد اختصاصی راه‌اندازی خواهد شد.

خراسان‌رضوی| «نوزاد عجول» در بالگرد اوژانس گناباد به دنیا آمد +تصویرعیسی زاده:در بخش اشتغال زنان دستگاه ها جزیره ای عمل می کنند/ 5 میلیون نفر نیازمند کمک اورژانسی هستند75 نفر از پرسنل اورژانس فارس به کرونا مبتلا شدند

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: اورژانس استان در 18 پایگاه اورژانس شهری‌ و 33  پایگاه جاده‌ای فعالیت دارد که 45 درصد از پایگاه‌های استان با مشارکت خیرین‌ ساخته شده است و 11‌ پایگاه نیز در سال جاری در‌ حال ساخت و تکمیل هستند.

محمد حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت حضور خانم‌ها در ماموریت‌های اورژانس برای امداد به بانوان، امسال فوریت‌های پزشکی خانم‌ در دانشگاه‌ها تربیت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میانگین کشوری برخورداری پایگاه‌های کشوری از نیروهای عملیاتی 10‌ نفر و در استان 6 نفر است افزود: برای کمبود نیرو در پایگاه‌های استان‌ امسال نیروهای مورد نیاز جذب خواهند شد.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح‌کرد: از 60‌ هزار مورد تماس‌های اورژانس در 4 ماهه نخست امسال، 8 هزار مورد منجر به ارسال آمبولانس و 500‌ مورد مربوط به بیماران کرونا و 8 هزار مورد مشاوره و مابقی سایر موارد بوده است که برای جابجایی بیماران کرونایی بین‌ مراکز درمانی برای همه شهرستان‌های ده گانه استان، آمبولانس ویژه کرونا اختصاص یافته است.

حیدری تاکید کرد: علیرغم دشوار‌بودن انجام‌ عملیات اورژانسی با وسایل حفاظت فردی‌، اورژانس استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون‌ با جدیت خدمات‌رسانی کرده است و 6 نفر از نیروهای عملیاتی به کرونا مبتلا شدند.

وی‌با اشاره به اینکه 15 درصد از تماس‌های اورژانس استان‌ را مزاحمت‌های تلفنی تشکیل می‌دهد، گفت: مزاحمت‌های تلفنی منجر به کاهش سرعت خدمات‌رسانی به امدادخواهان‌‌ می‌شود.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در حال حاضر از 81 دستگاه آمبولانس در استان 51 مورد فعال و بقیه رزرو هستند و یک‌دستگاه اتوبوس آمبولانس ویژه 10‌ بیمار برای حوادث ویژه وجود دارد  و تنها بیمارستان صحرایی اورژانس استان‌ نیز با 36 تخت بیمار به عنوان یکی از بهترین بیمارستان‌های‌ اورژانس کشور به شمار‌ می‌رود.

حیدری از متمرکزشدن‌ مرکز پیام‌ شهرکرد و لردگان‌ با مدیریت‌ مرکز حوادث شهرکرد خبر داد و بیان کرد: میانگین زمانی اورژانس کشور برای امدادخواهی هر حادثه در ماموریت‌های شهری 8 دقیقه‌ است که در استان به 5 دقیقه کاهش یافته و حوادث جاده‌ای‌ با میانگین 14 دقیقه‌ای با تلاش نیروها به 9 دقیقه دراستان کاهش یافته است.

وی تعداد ماموریت‌های عملیاتی سال گذشته‌ را مجموعا ‌42 هزار ماموریت بیان‌ کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا 15 هزار ماموریت در 4ماهه‌ سال قبل به 13 هزار در مدت مشابه سال جدید رسید‌ و 4 هزار و 500 ماموریت تصادفی‌ نیز به دوهزار و 500 ماموریت کاهش یافت‌.

حیدری افزود: ماموریت‌های قلبی نیز 500‌ نفر کاهش داشت اما بیماران تنفسی از 550‌ نفر در سال گذشته به 650‌مورد در سال جدید افزایش یافت و حوادث غرق‌شدگی نیز در 4 ماهه اول سال با توجه به کاهش مسافرت‌ها در پی شیوع کرونا، از 30‌مورد سال قبل به 13 مورد رسید.

وی با اشاره به اجرای سیستم‌ اتوماسیون عملیاتی با اعتبار 15 میلیارد ریالی‌ برای حذف برگه‌های ثبت کاغذی و ارائه خدمات الکترونیکی در سال گذشته افزود: اختصاص تلفن همراه به هر دستگاه آمبولانس برای ارائه اطلاعات الکترونیکی و آگاهی بیمارستان نزدیک به امدادخواه از شرایط ویژه جهت ارائه خدمات بهتر در سال جاری است.

حیدری خاطرنشان کرد: تجهیز آمبولانس‌ها به سیستم جی‌پی‌اس جهت شناسایی موقعیت و راهنمایی توسط اپراتور، راه‌اندازی سامانه اینترنتی برای تشخیص مکان دقیق بیمار‌ به ویژه در مناطق روستایی تا یک‌ ماه دیگر همزمان‌ با سراسر کشور، راه‌اندازی تامین‌ سلامت از راه دور برای مشورت گرفتن از پزشک بیمارستان و جذب همیار اورژانس در  مهدکودک‌ها و همچنین از جوانان به صورت داوطلبانه با ارائه آموزش‌های تخصصی و کمک‌های اولیه از اقدامات‌ در سال جاری است.

انتهای پیام/7540/ ع

R7540/P/S6,54/CT2 بیشتر بخوانید... استان خوزستان با کمبود ۶۲ پایگاه اورژانس پزشکی روبه‌رو است گزارش ویدیوئی| روایتی از مصائب ‌بیماران اورژانسی در "سوران" / ‌جاده‌های‌ ‌صعب‌العبوری که جان می‌گیرند اورژانس گیلان به ۵۰ آمبولانس جدید مجهز شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استان خوزستان با کمبود ۶۲ پایگاه اورژانس پزشکی روبه‌رو است گزارش ویدیوئی| روایتی از مصائب ‌بیماران اورژانسی در "سوران" / ‌جاده‌های‌ ‌صعب‌العبوری که جان می‌گیرند اورژانس گیلان به ۵۰ آمبولانس جدید مجهز شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ ۲ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۳ گزارش ویدئویی| هشدار ۲۰ساله‌ای که جدی گرفته نشد/‌ کاهش نرخ باروری در ایران به کمتر از ۲ فرزند+ فیلم ۴ خبری خوش از افزایش صادرات ‌ایران در اوج تحریم‌ها / افزایش ۵ برابری صادرات کشور به اوراسیا‌ ۵ تلاش مجلس برای تصویب طرح دو فوریتی "جهش تولید مسکن" / ‌احداث ‌یک میلیون واحد مسکونی در سال ۶ گزارش| مصائب محو‌رهای مواصلاتی هرمزگان تمامی ندارد / جاده توکهور به میناب کم‌ترین استاندارد را دارد ۷ دولت الکترونیک به‌کندی پیش‌ می‌رود/ توسعه و تثبیت دولت الکترونیک جاده جهش تولید است ۸ ۸ گسل فعال و زلزله‌خیز در استان قزوین وجود دارد/مردم مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ‌را جدی بگیرند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدیوئی| وضعیت ‌هشدار کرونا در منطقه محروم ایران / اگر بلوچستان در پیک کرونا قرار گیرد چه می‌شود؟ سفر ‌به مازندران اکیدا ممنوع / وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان / موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴ برابر افزایش پیدا کرد‌ نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم / با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم ماجرای مسمومیت اهالی یک روستا در گرگان؛ علوم پزشکی: در حال بررسی هستیم مهمترین اخبار تسنیم نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم / با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری اورژانس استان اورژانس هوایی راه اندازی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری ظهر چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چندین کار برای تنظیم بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان انجام گرفت که بسیار در کاهش تورم قیمت اقلام مورد نیاز مردم مؤثر واقع شد، برپایی بازارچه‌ها، نظارت بر تولید و توزیع کالا و تأمین بیش از نیاز کالا ازجمله این اقدامات بود.

وی افزود: موفقیتی که در تأمین بازار سال گذشته در چهارمحال و بختیاری به دست آمد منجر شد نرخ تورم در استان کاهشی شود، باید مراقبت کنیم که تورم در استان افزایش پیدا نکند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه‌ها در ۴۳ شهر استان و تبدیل آن به بازارچه‌های دائمی باید در دستورکار باشد.

حیدری عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم ایجاد شود تا نمایشگاه‌های بهاره در سراسر چهارمحال و بختیاری برپا شود تا محیطی برای حمایت تولیدکننده و مصرف کننده فراهم شود.

وی با تاکید بر تأمین کافی کالا در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: این مهم باید به صورت ویژه رصد تا ثبات در بازار در خصوص کالاهای مورد نیاز مردم ایجاد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به اینکه ۲۵ اردیبهشت روز ورود عشایر به استان است لذا نیازهای آنان ازجمله آرد روستایی و عشایری در دستور کار باشد که با مشکلی مواجه نشویم.

حیدری با بیان اینکه کمبود دارو به هیچ وجه در استان مشاهده نشود و مسئولان ذی‌ربط در خصوص این مهم تلاش کنند، بیان کرد: قیمت لاستیک و قطعات خودرو باید ثابت باشد، اینگونه نباشد که هر صنفی قیمت دلخواهی برای این کالاها مشخص کند.

وی تاکید کرد: بر کار بنگاه‌های املاک نظارت شود به‌ویژه اینکه مراقبت لازم صورت گیرد تا واحدهای نهضت ملی مسکن به فروش نرسد، این کار غیرقانونی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در ایام عید امسال شاهد کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی در استان بودیم، این به دلیل همکاری کلیه دستگاه‌ها با اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان بود، این تجربه موفق باید در بحث نظارت بر بازار هم مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6086416

دیگر خبرها

  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری