Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@23:28:43 GMT

غول بانکی انگلیس با بحران روبه رو شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۱۰۵

غول بانکی انگلیس با بحران روبه رو شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، درآمد بانک در ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۰میلادی(دی۹۸ تا خرداد۹۹)، به ۴.۳ میلیارد دلار رسیده که این میزان ۶۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.  

کارشناسان می‌گویند که این میزان فراتر از حدی است که پیش‌بینی می‌کردند و نشان‌دهنده پیامدهای ناشی از بحران کروناست. همچنین گفته می شود که تنش‌های سیاسی میان آمریکا و چین در خصوص هنگ‌کنگ بر درآمدهای این بانک بی تاثیر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقر اصلی بانک اچ‌اس‌بی‌سی در لندن است اما نیمی از درآمدش از منطقه شرق آسیا تامین می‌شود.

«نول کویین» مدیر اجرایی اچ‌اس‌بی‌سی در این باره گفت: تنش های سیاسی میان آمریکا و چین، ناگزیر شرایط چالش‌ برانگیزی را برای بانک ایجاد کرده، اما ما آمادگی داریم منافع مشتریان و سرمایه‌گذاران را تامین کنیم.  

بانک اچ‌اس‌بی‌سی اردیبهشت گذشته نیز اعلام کرد که ۴۸ درصد از درآمدهای خود را بر اثر بحران کرونا و بدحسابی وام داران در سه ماه نخست سال از دست داده است.

مدیران بانک برای جلوگیری از تشدید مشکلات مالی درصدد تعدیل نیرو برآمده‌اند. این در حالی است که آنها چند ماه پیش هم از برنامه تعدیل ۳۵ هزار شغل ظرف ۳ سال آینده خبر دادند.   

بانک مرکزی انگلیس اواخر اسفند گذشته با هدف کاهش تأثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نرخ بهره بین بانکی را به پایین ترین حد ممکن رساند.  

براساس تصمیم کمیته سیاست‌ پولی بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره بین بانکی در این کشور اینک به یک دهم درصد (۰.۱) رسیده که این رقم در تاریخ انگلیس کم‌سابقه است.

این اقدام اگرچه با هدف افزایش چرخش منابع مالی صورت گرفته اما در اصل باعث کاهش منابع درآمدی بانک‌ها از محل پرداخت وام شده است.   

بانک اچ‌اس‌بی‌سی در سال ۱۸۶۵میلادی توسط توماس ساترلند بانکدار اسکاتلندی در هنگ‌کنگ که از مستعمرات بریتانیا بود، تاسیس شد و اکنون به‌ عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های جهان شناخته می‌شود.

این بانک، مالک شبکه‌ای از هفت هزار و ۲۰۰ شعبه در ۸۵ کشور جهان است. در سال ۲۰۱۲ این بانک با دارایی خالص ۲ هزار و ۶۹۳ تریلیون دلار به ‌عنوان بزرگترین بانک جهان، بر پایه میزان دارایی‌ها شناخته شد.    

سهام این بانک در بازارهای بورس لندن، نیویورک، بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ، بورس یورونکست پاریس و بورس اوراق بهادار برمودا معامله می‌شود.

پربیننده ترین شرط عجیب امارات برای پذیرش مسافر ایرانی سورپرایز روسی برای واکسن کرونا ثروتمندترین افراد جهان در کدام کشورها هستند؟ بانک‌های روسی و چینی به ایرانیان خدمات نمی‌دهند انتخابات آمریکا و پایان تنش‌های سیاسی/ اهرم فشار بر ایران تا برگزاری انتخابات آمریکا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا درآمد بانک اقتصاد انگلیس اچ اس بی سی بانک انگلیسی ویروس کرونا تاثیر اقتصادی کرونا کووید ۱۹ قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت اچ اس بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان

با توجه به حذف ارسال پیامک برای تراکنش‌های زیر ۳۰ هزار تومان در برخی از بانک‌ها اگر هنگام خرید اشخاصی به طور عمد و یا غیرعمد اقدام به برداشت کمتر از ۳۰ هزار تومان کنند کاربر از آن مطلع نخواهد شد و این معضل کاربران را گلایه‌مند کرده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ بانک‌ها چند سالی هست که برای پیامک شرط می‌گذارند که مثلا کم‌تر از ۵۰ هزار تومان و یا ۳۰ هزار تومان پیامک ارسال نمی‌شود و این دست سارقان فضای مجازی را بازتر می‌کند. لطفا پیگیری کنید.  

منبع: زهره صاحبی - شهروند خبرنگار 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی