Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری از توسعه شبکه گاز و گاز رسانی در سطح استان در دولت دوازدهم خبرداد و گفت: گاز رسانی در مناطق صعب‌العبور در استان با موفقیت روبرو بوده است و قبل از فرارسیدن فصل سرما ۳۴ روستای در سطح استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

سیامک حیدری ۱۳ مردادماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به منظور عملیات گازرسانی به ۳۴ روستای استان در مناطق سردسیر، اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که با تمهیدات اندیشده شده در نیمه نخست سال جاری روستاهای در نظر گرفته شده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای ۱۰۰ پروژه عمرانی و طرح گازرسانی در شهرستان‌های مختلف سطح استان، بیان کرد: برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که با وجود شرایط تحریم از سوی کشورهای بیگانه و کمبود اعتبارات دولتی این تعداد طرح در دست اقدام است و تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به بازفت به عنوان چهلمین و آخرین شهر صعب‌العبور در شهرستان کوهرنگ  در نیمه دوم سال جاری تکمیل می‌شود، افزود: به منظور گازرسانی به منطقه صعب‌العبور و سردسیر و گذر شبکه گاز از گردنه چری ۷۹ کیلومتر شبکه تقویت گاز در منطقه صمصامی، بازفت و گردنه شاه‌منصوری لوله‌گذاری انجام گرفته است.

حیدری با اشاره به آغاز گازرسانی به ۳۵ واحد صنعتی بزرگ و متوسط در سال جاری در شهرک‌ها و مناطق صنعتی در سطح استان در سال جهش تولید، اضافه کرد: تا کنون ۳۲ واحد صنعتی در استان با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری توضیح داد: تعهد ارتقای مصرف گاز در بخش‌های مختلف به خصوص در صنعت استان در سال جاری ۱۰ هزار متر مکعب بوده است که با تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست پتروشیمی لردگان، تهعد ارتقای مصرف گاز استان در سال جاری بیش از ۱۹ هزار متر مکعب به صورت  روزانه افزایش یافته و حدود ۲برابر تعهد داده شده تنها در نیمه نخست سال جاری محقق شده است.

وی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری استان بیش از ۹۹.۳ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان ۸۹.۸ درصد است.

حیدری با اشاره به  وجود ۳هزار و ۲۹۹ مشترک گاز در سطح استان ادامه داد:چهارمحال و بختیاری در دولت دوازدهم به عنوان شهر سبز در استفاده از انرژی پاک گاز شهری در کشور شناخته شد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: در حال حاضر استان با بیش از ۹۷۹ هزار نفرجمعیت در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا، حدود ۵۴۳ روستا بالای ۲۵ خانوار شرایط متصل شدن به شبکه گاز را دارا است.

وی ادامه داد: تا دوماه آینده در سال جاری فاز اول گاز رسانی به منطقه صعب‌العبورشاه‌منصوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته حدود ۱۰هزار و ۳۰۰ مشترک جدید و تا پایان خردادماه سال جاری حدود ۱۱۳ مشترک جدید  در چهارمحال و بختیاری به شبکه گاز متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون قطعی گاز در سطح استان گزارش نشده و هیچ‌گونه مورد قطعی وجود نداشته است و فرآیند گازرسانی در سطح استان به صورت مستمر صورت می‌گیرد، تاکید کرد: با توسعه خط  گاز ۲۰ اینچ در استان به منظور پایداری گاز برای شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و کوهرنگ این خط با اعتباری بالغ بر۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با انتقال این گاز از فرخشهر در منظریه برقرار است و با نصب ایستگاه برای پایداری گاز صورت گرفته است.

وی در پایان یادآور شد: مصرف گاز  CNG در ۴ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶.۳ درصد و در حوزه خانگی ۳۳.۳ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری گازرساني اعتباری بالغ سطح استان سال جاری شبکه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بارش باران در استان باعث طراوت هوا و خوشحالی مردم شد. بیننده تصاویری از بارش باران بهاری باشید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • جاری شدن سیل در روستای گریوان
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا
  • راه یافتن گروه سرود چهارمحال و بختیار به جشنواره «نغمه‌های روشن فردا»
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری