Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه به ریاست حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای اشتغال استان، مجتبی قبادی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، مدیران مؤسسات و بانک های دولتی و خصوصی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حسن عزیزیدبیر شورای اشتغال استان در ابتدای این نشست و در نطق پیش از دستور جلسه، طی گزارشباعنوان مهارت یک نسل جوان تاب آور را ارائه و در تحلیل دیگر نیروی کار، تعاون،روابط کار و بیمه تأمین اجتماعی در کشور و استان را تشریح کرد.
وی ادامه داد: بر اساس داده ها و شواهد، جوانان نه تنها فرصت های مهارتآموزی در اثر شیوع کرونا را از دست داده اند، بلکه دشواری آنان برای یافتن شغل وکسب درآمد مضاعف شده است، به طوری که بیش از 80 درصد از بنگاه های اقتصادی آموزشهای کارورزی خود را متوقف کرده اند.
مدیر کلتعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه این گزارش گفت: آموزشهای مجازی آن گونه که در حوزه آموزش های عمومی و در مقام جایگزین این آموزش هایمهارتی به دلیل محیط متفاوت این آموزش ها کاربرد چندانی ندارند.
وی افزود: پیشاز وقوع کرونا تصور می شد صحبت از فرآیندهای دیجیتال شدن، ماشینی شدن و اشتغالپلترومی در دنیای کار و نیاز نیروی کار به مهارت های دیجیتال فقط مربوط بهاقتصادهای پیشرفته است و مسئله آینده مدیریت بازار کار در کشورهای درحال توسعهخواهد بود.
حسن عزیزی درپایان گزارش تحلیل اول خود بیان کرد: لازم است به مهارت آموزی به عنوان یکاستراتژی مبنایی برای احیای فعالیت های اقتصادی بنگاه ها و اشتغال در همه کشورهاتوجه شود و این امر مستلزم آن است که در دولت ها تقویت مهارت ها و احیای مهارتآموزی را در متن بسته های محرک اقتصادی و سیاستهای مالی و پولی خود، برای حمایت ازبنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا بگنجانند.
وی در گزارشدوم خود که نیروی کار، تعاون، روابط کار و بیمه های تأمین اجتماعی را تحلیل نمود،از افزوده شدن 29درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تعداد مقرریبگیران بیمه بیکاری در استان طی سه ماه ابتدایی سال جاری 6/29 درصد رشد داشته استو در این مدت 622نفر به مقرری بگیران افزوده شده‌اند.
وی همچنین اظهارکرد: تعداد افراد مقرری بگیر از 2هزار و 907نفر در پایان سال 97به سه هزار و 768نفر در پایان سال 98رسیده است.
وی خاطرنشانکرد: تعداد افرادی که پس از آنکه شغل خود را از دست داده بودند و دوباره بهسرکار بازگشته اند با 20درصد افزایش از 112نفر در سال 97به 135 نفردر سال 98رسیده است.
حسن عزیزییادآوری کرد: در فصل بهار امسال 13نفر به این جمع اضافه شدند و خوشبختانه دوباره به جمع افراد شاغل اضافه شدند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه تعداد افراد تحت پوشش سازمان تأمیناجتماعی در استان و در پایان سال گذشته را 772 هزار و 970 نفر ذکر کرد و گفت: اینمقدار نسبت به پایان سال 97حدود یک و نیم درصد رشد داشته است.
وی همچنینتعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی را 248 هزار و 576 نفر در پایان سال 98 عنوان کرد و گفت: در اینخصوص نیز 1.2درصد رشد داشته ایم.
عزیزی یادآوریکرد: تعداد بیمه شدگان اجباری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان با 1.8 درصد رشد به 147 هزار و 946 نفر در پایان سال 98 رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه تعداد تعاونی های فعال استان را تا پایان خرداد امسال سه هزار و 105 مورد ذکر کرد و گفت: اینآمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد رشد نشان می دهد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اجتماعی استان تأمین اجتماعی مدیرکل تعاون پایان سال درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:«همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، به همین منظور برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.» 

اظهارات مطرح شده از سوی وزیر کار با حواشی همراه شد. به عنوان مثال نایب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این باره بیان کرد که وزیر کار نباید از تعیین دستمزد شانه خالی نکند. 

به این ترتیب تابناک، ماجرا را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کرد. وی در پاسخ به این سوال که بالاخره  سپردن تعیین قیمت دستمزد کارگران به مجلس به کجا رسید؟ گفت: قرار شد به شکل مسبوق به سابقه سه جانیه گرایی درباره تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند