Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@22:53:55 GMT

اکونومیست، بایدن را پیروز قطعی انتخابات خواند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۸۰۱۳

آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه مجله اکونومیست در بخش پیش‌بینی خود در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی آمریکا عنوان کرده هم اکنون الگوهای حاصل از تحلیل این مجله نشان می‌دهند که جو بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری مفروض حزب دموکرات به احتمال خیلی زیاد دونالد ترامپ را در بخش آرای الکترال شکست می‌دهد.

بر طبق پیش بینی این نشریه شانس پیروزی جو بایدن در بخش الکترال کالج ۹۱ درصد است در حالی که شانس پیروزی دونالد ترامپ در این بخش تنها هشت درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق تحلیل این نشریه، شانس اینکه جو بایدن در این بخش اکثر آرا را کسب کند ۹۹ درصد و شانس ترامپ برای کسب اکثر آرای این بخش تنها یک درصد است.

در ادامه اکونومیست نوشته که پیش‌بینی تعداد آرای الکترال کسب شده از سوی جو بایدن بین ۲۴۹ تا ۴۱۵ رای (میانگین ۳۴۷) است در حالی که این پیش بینی برای دونالد ترامپ بین ۱۲۳ تا ۲۸۹ رای (میانگین ۱۹۱) است.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک نامزد باید برای پیروزی در بخش آرای الکترال ۲۷۰ رای کسب کند.

همچنین اکونومیست بر اساس تحلیلهایش از داده‌های مراجع مختلف و نظرسنجی‌های گوناگون تا تاریخ دوم اوت پیش‌بینی کرده که جو بایدن در بخش آرای مردم هم دونالد ترامپ را شکست می‌دهد. طبق این پیش بینی با تحلیل رقابت تنها بین نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه، بایدن می‌تواند حدود ۵۴ درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص دهد و ترامپ ۴۶ درصد این آرا را کسب می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ جو بایدن دونالد ترامپ جو بایدن پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اصولگرای صبح نو در گزارشی نوشت:

نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف شب گذشته در مسجد نور تهران برگزار شد. بیش از ۱۴۰ نماینده در این نشست حاضر شدند.

گفتنی است در این نشست که با حضور حدادعادل، قالیباف، حجت الاسلام آقاتهرانی، نیکزاد، حاجی بابایی، سردار کوثری، حاجی دلیگانی، مالک شریعتی، علی خضریان و... برگزار شد که ۱۰ نفر از منتخبان به بیان نظراتشان پرداختند. امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی روز گذشته با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: «این نشست سه‌شنبه برگزار می‌شود.»

وی افزود: «این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار میشود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار میکند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.» رسولی در پایان با اشاره به برخی تخریب‌ها گفت: «برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی ازآنها و رفتارشان عبور می‌کنیم.»

شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم هم لیست مشترک می‌دهند

بنابراین جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک ۳۰ نفره برای تهران شدند که از بین ۳۰ گزینه پیشنهادی، ۱۳ گزینه به دور دوم انتخابات که قرار است جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شود، راه یافتند.

یک عضو شورای ائتلاف در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات، لیست ۱۶ نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است سه نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گفت که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شورای انتخاب شانا به لیست ۱۳ نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست ۱۶ نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به‌زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری، لیست مستقل ارائه کند.

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال به خبرنگار تسنیم گفت: «ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.» وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: «درباره سه گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است. ما سعی می‌کنیم لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901645

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند