Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع مطلع اعلام کردند، دونالد ترامپ به شرکت چینی «بایت‌دنس» مالک تیک‌تاک 45 روز فرصت داده است تا با فروش این اپلیکیشن به شرکت مایکروسافت موافقت کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های آمریکایی می‌گویند تیک‌تاک تحت مالکیت چین یک خطر ملی است چرا که این اپلیکیشن  داده‌های شخصی آمریکایی‌ها را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ جمعه از برنامه‌هایش برای ممنوع کردن تیک‌تاک در ایالات متحده، پس از رد ایده فروش آن به مایکروسافت صحبت کرده بود.
اما به دنبال رایزنی ترامپ و ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام شد که مذاکرات برای خرید تیک‌تاک از بایت‌دنس ادامه می‌یابد و هدف این است که تا 15 سپتامبر توافقی حاصل شود.
به گفته یک منبع مطلع، دونالد ترامپ پس از فشار برخی از مشاورانش و بسیاری در حزب جمهوری‌خواه تغییر عقیده داد. ممنوع کردن تیک‌تاک بسیاری از کاربران جوان آن را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر رویگردان می‌کند و ممکن است موجی از چالش‌های حقوقی به جریان بیندازد. تعدادی از قانونگذاران سرشناس جمهوری‌خواه در روزهای گذشته از ترامپ خواستند تا از فروش تیک‌تاک به مایکروسافت حمایت کند.
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه در واکنش به موضع‌گیری جدید ترامپ در روز یکشنبه گفت: یک توافق برد-برد در حال ایجاد است.
به گفته منابع، مذاکرات میان بایت‌دنس و مایکروسافت با نظارت کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) انجام می‌شود که یک هیات در دولت آمریکاست که مجاز به متوقف کردن هر توافقی است. شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد قطعیتی برای عقد توافق وجود ندارد.
شرکت بایت‌دنس و کاخ سفید هنوز واکنشی به اخبار مذاکرات با مایکروسافت نداشته‌اند. شرکت بایت‌دنس یکشنبه در بیانیه‌ای بدون اشاره به تیک‌تاک اعلام کرد: این شرکت با دشواری‌های پیچیده و غیر قابل تصور مواجه است.
در شرایطی که روابط میان ایالات متحده و چین بر سر تجارت، خودمختاری هنگ‌کنگ، امنیت سایبری و شیوع ویروس کرونا تیره شده، تیک‌تاک به عرصه جدیدی از مناقشه میان این دو اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ مالک بایت دنس تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: لایحه دو فورویتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه