Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت داخلی برای میزبانی و عرضه محتوا در قالب شبکه ملی اطلاعات در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد شد که اکنون شاهد رشد فزاینده و کم‌نظیر زیرساخت‌های ارتباطی کشورهستیم.

سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درگفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه سهم ما از شبکه جهانی اینترنت در دهه ۷۰ محدود به استفاده از محتوای تولید شده  دنیا و علی‌الخصوص غربی‌ها بود، گفت: سهم ما از شبکه جهانی اینترنت در دهه ۷۰ محدود به استفاده از محتوای تولید شده باقی دنیا و علی‌الخصوص غربی‌ها بود، البته که همانند باقی ارتباطات جهانی و تجاری و دانشی ما دسترسی به این حجم داده که غالب آن هم در مسیر درست استفاده از دانش و تجربیات بشری بود وضعیتی یکسان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* رشد فزاینده و کم‌نظیر زیرساخت‌های ارتباطی کشور

وی با تاکید بر اینکه هم‌زمان با رونق نهضت تولید علم در کشور، تولید و عرضه محتوای فاخر فارسی به دوست‌داران و طرفداران ایرانی و همچنین فارسی زبانان غیر ایرانی نیز آغاز شد، تصریح کرد: به موازات حجم گسترده تولید محتوا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد زیرساخت داخلی برای میزبانی و عرضه محتوا در قالب شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار قرار داد و با رشد چشمگیر لایه خدمات و محتوا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، شاهد رشد فزاینده و کم‌نظیر زیرساخت‌های ارتباطی کشور بودیم.

* افزایش ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند

هاشمی ادامه داد: توقعات کاربران برای دریافت خدمات اینترنت با کیفیت، ثبات و سرویس از یک‌سو با افزایش ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند و از سوی دیگر با حمایت‌های همه جانبه از صاحبان خدمات آنلاین و محتواها، بالاتر رفت و این چرخه ارتقاء و پیشرفت یافت و تا امروز ادامه دارد.

* امروزه شبکه ملی اطلاعات یک درخت تنومند است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروزه شبکه ملی اطلاعات که ریشه در زیرساخت‌های قوی و با امنیت بالا دارد و تنه و شاخه‌های آن در لایه‌های خدمات و محتوا هر روز پربارتر می‌شوند و سایه‌ آن بر سر کاربران بیشتری برقرار می‌ شود، یک درخت تنومند است. هر روز بواسطه توسعه نیازهای محتوایی و خدماتی توسعه خدمات رایانش ابری و سرویس‌های توزیع داده و مراکز داده به امری جدی‌تر بدل شده که آخرین اقدام در این زمینه افتتاح و سرآغازهای اخیر است.

*  توسعه تلویزیون‌های اینترنتی در قالب VOD و IPTV 

هاشمی در مورد تلویزیون‌های اینترنتی گفت: مراکز اصلی توزیع و عرضه محتوای دیجیتال در سال‌های اخیر، توسعه تلویزیون‌های اینترنتی چه در قالب VOD و چه در قالب IPTV مورد توجه تمام ذی‌نفعان این عرصه بوده است به طوری که چه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توسعه زیرساخت‌ها ، چه سازمان صداوسیما و وزارت ارشاد در زمینه رگولاتوری محتوا  سامانه‌های قانونی عرضه و چه تولیدکنندگان محتوا به عنوان موتور محرک این عرصه هستند این در حالی است که در سال‌های اخیر خدمات محتوای دیجیتال متاسفانه در قالب سرویس‌های ارزش افزوده مسیر بسیار خطایی را طی کرده اند، اما امروز با توسعه پلتفرم‌های ویدیویی در مسیر جدیدی قرار دارند چرا که خانواده‌ها در بستر شبکه ملی اطلاعات می‌توانند با اطمینان خاطر و با ترافیک ارزان‌تر و از محتوای فاخر لذت ببرند و امکان حراست از حقوق مادی و معنوی تولیدکنندگان محتوا نیز در این بستر به خوبی فراهم شده است.

*  فاصله بسیاری با استانداردهای تعداد کاربران تلویزیون‌های اینترنتی در جهان داریم

وی ادامه داد: ما هنوز فاصله بسیاری با استانداردهای تعداد کاربران تلویزیون‌های اینترنتی در جهان و حتی کشورهای منطقه داریم، بعنوان یکی از زیرشاخه‌های اقتصاد دیجیتال، اقتصاد محتوا، مسیر بسیار روشنی را در پیش روی خود می‌بیند. کمپین «هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» گامی بلند در این زمینه است که می‌تواند ضمن رونق اقتصاد این حوزه، شتابی جدی در رونق تولید محتوا ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت تولید محتوا اطلاعات معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلویزیون های اینترنتی شبکه ملی اطلاعات عرضه محتوا زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • دستاورد آموزشی افتخار معلم نمونه در اصفهان
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود