Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به نقش موثر اصحاب فرهنگ و هنر کشور در همراهی با ملت ایران در مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد: همانگونه که انتظار‌ می‌رفت اصحاب فرهنگ و هنر کشور در ایفای مسوولیت اجتماعی خود و عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پیشتاز بودند و در همین راستا، اولین صنوفی که به دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعطیلی فعالیت‌های خود به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا لبیک گفتند و هموطنان را به در خانه ماندن تشویق کردند اصحاب فرهنگ و هنر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه افزود: جامعه نشر کشور که جامعه‌ای تاثیرگذار در عرصه فرهنگ محسوب می‌شوند، در عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خوش درخشیدند و به رغم مشکلات موجود، سلامت مردم را بر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور مقدم دانستند.

دهقانکار در خصوص برگزاری طرح تابستانه کتاب گفت: در راستای تحقق بخشی از برنامه های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از ناشران و کتابفروشان کشور مقرر شد طرح تابستانه کتاب ٩٩ از روز شنبه ١٨ لغایت پنج شنبه ٣٠ مرداد از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شود.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور و توصیه‌های بهداشتی مبنی بر در خانه ماندن گفت: در خانه ماندن که با هدف سلامتی جسم توصیه می‌شود، به هیچ عنوان به معنای منفعل بودن نیست و اینکه وقتی می‌گوییم در خانه می‌مانیم، نه تنها هیچ منافاتی با کسب علم و دانش ندارد بلکه فرصتی مغتنم برای کسب آگاهی و دانش افزایی و سلامت روح است.

دهقانکار در خاتمه گفت: با عنایت به همین مساله و اینکه سلامت جسم و روح مکمل یکدیگرند، به پاس تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» به عنوان شعار تابستانه کتاب ۹۹ انتخاب شد.

بر اساس این گزارش طرح‌های فصلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به منظور حمایت از کتابفروشان و عرضه مستقیم یارانه به مخاطبان اجرا می‌شود که اکنون طرح تابستانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

347 / 347 طرح تابستان کتاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح تابستان کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تابستانه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر