Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای نمایشی به کارگردانی «کامران تفتی» در برج آزادی، لغو جشنواره تئاتر «اکبر رادی» و میزبانی تالار مولوی از نمایش «اسطرلاب»، تیتر اخبار امروزند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایش «هملت» به کارگردانی کامران تفتی از 13 تا 17 مرداد ماه جاری از ساعت 18 در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هما نیکخواه؛ تهیه‌کننده و یوسف طاهریان؛ مجری طرح این نمایش‌اند که نمایشنامه آن بر اساس متنی از شکسپیر و با حضور جمعی از بازیگران روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «آنچه هملت می‌داند و می‌خواهد بداند او را از دنیای خود دور می‌کند؛ او نمی‌تواند با محیط خود سازگار شود؛ پس نقش آدمی خل و دیوانه را پیشه می‌کند.»

جشنواره‌ تئاتر «اکبر رادی» لغو شد

بهزاد صدیقی سخنگو و مدیر اجرایی بنیاد اکبر رادی گفت: از آنجا که برخی از علاقه‌مندان این جشنواره پیگیر برگزاری‌اش بودند، به دلیل پایان نامعلوم شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت شرکت‌کنندگان و هنرمندان در شرایط اپیدمی بیماری کرونا، سومین دوره‌ جشنواره تئاتر «اکبر رادی» به طور قطعی در سال 99 برگزار نمی‌شود.

وی افزود: از آنجا که حال عمومی بسیاری از افراد جامعه‌ و نیز بسیاری از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر به دلیل شرایط کرونایی کشور خوب نیست، هیأت مدیره‌ بنیاد اکبر رادی تصمیم گرفت برگزاری سومین دوره‌ جشنواره‌ی تئاتر «اکبر رادی» را در سال جاری ملغی و منتفی اعلام کند.

دبیر جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی در پایان اعلام کرد: لازم می‌دانم یک‌بار دیگر از همه همکاران، شرکت‌کنندگان، حامیان و همراهان جشنواره تئاتر اکبر رادی سپاس ویژه‌ خود را اعلام کنم و امیدوارم همه‌ آنان در شرایط کنونی کشور، در سلامتی مطلق به سر ببرند و همواره موفق و پیروز باشند.

«اسطرلاب» به تالار مولوی آمد

مرکز تئاتر مولوی از شب گذشته میزبان نمایش «اسطرلاب» شد.

«اسطرلاب» که پیش‌تر در بخش رقابت صحنه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران روی صحنه رفته بود، از روز یکشنبه دوازدهم مرداد ماه جاری اجراهای خود را در مرکز تئاتر مولوی آغاز کرد.

نمایش فوق نامزد بهترین نمایشنامه از بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران شده است.

«اسطرلاب» به نویسندگی و کارگردانی صدرا صباحی و با بازی میثم غنی‌زاده، مهدی سقا، فاطمه نوروزی، مژده قربانی و تینا یونس‌تبار، اجراهای خود را در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی آغاز کرده است و تا پایان مرداد روی صحنه خواهد بود.

علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 19 به نشانی: خیابان انقلاب، خیابان 16 آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

زنده‌یاد «گلزار محمدی» دبیر جشنواره نمایش عروسکی می‌ماند

با اعلام خبر برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک در اسفندماه سال جاری، شخص جدیدی به عنوان دبیر این رویداد معرفی نخواهد شد.

در همین راستا، دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک اداره‌کل هنرهای نمایشی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در متن این اطلاعیه ضمن تأکید بر برگزاری این رویداد آمده است:

«مدیرکل هنرهای نمایشی در مشورت با اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک، تصمیماتی را در ارتباط با این رویداد دوسالانه اتخاذ کرد که به شرح زیر است:

1.هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک در اسفندماه سال جاری با بهره‌گیری حداکثری از فضای مجازی برگزار خواهد شد.

2.نام زنده‌یاد «گلزار محمدی» به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک باقی خواهد ماند و فرد جدیدی در مقام دبیری این رویداد معرفی نخواهد شد.

3.هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک با مدیریت مهدی حاجیان در مقام مدیر اجرایی برگزار می‌شود.»

راه‌یابی 37 متن به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت

انتهای پیام/

R1527/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سالن برج آزادی تالار مولوی تئاتر بیشتر بخوانید... راه‌یابی ۳۷ متن به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... راه‌یابی ۳۷ متن به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت واژه های کاربردی مرتبط سالن برج آزادی تالار مولوی تئاتر پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ پناهیان: تعظیم شعائر الهی منجر به فاجعۀ انسانی نشود/ پروتکل‌های محرم زودتر اعلام شود ۲ اولین تصاویر از پشت صحنه سریال "سلمان فارسی" ۳ نماهنگ| "ستاره‌ها مرز ندارند" ۴ یادداشت| تکلیفی که رهبری روشن کردند ۵ آزادی سهام بانک دی ۶۰۰ هزار ایثارگر از هفته آینده/از اختلاس در بنیاد شهید بی خبرم ۶ آصفی: چراغِ روضه هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود/ هیئتی‌ها از قانون تبعیت می‌کنند ۷ یادداشت | نبض بی‌رمق "شاهرگ" در قهرمان‌سازی/ آیا مردم، انقلابی بی‌حال را باور می‌کنند؟ ۸ سریال "صفر بیست و یک" به پخش نرسید!/ "زمین گرم" سریال جدید شبکه سه؟ مهمترین اخبار فرهنگی «بی ماسک پشیمانم و با ماسک پریشان»/ از حافظ تا بابا طاهر؛ شوخی شاعران با کرونا پورناظری: جهت گیری سیاسی انجمن امام علی مورد تاییدم نیست واکنش مدیر شبکه ورزش به تقطیع یک ویدئوی حاشیه‌ای/ طرح‌هایی برای تولید برنامه داریم اما منتظر اوضاع ورزشی جهانیم اثبات علمی و قرآنی معجزه بزرگ پیغمبر اسلام(ص)/ چگونه ماه در دوران صدر اسلام شکافته شد؟ مهمترین اخبار تسنیم نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل‌اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم/ با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ «علاج تحریم»|شمس‌الدین حسینی: مسکن موتور اقتصاد است/ لزوم ساخت ۶ پالایشگاه برای خنثی کردن تحریم نفت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سالن برج آزادی تالار مولوی تئاتر سالن برج آزادی تالار مولوی تئاتر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مرکز تئاتر مولوی جشنواره تئاتر تالار مولوی اکبر رادی برج آزادی روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!