Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با هدف پایان دادن به اعتراض‌ چهره‌های تاثیرگذار حزب دموکرات نسبت به طرح تعویق انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام کردند که این انتخابات به طور قطع روز ۳ نوامبر(۱۳ آبان) برگزار می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، «مارک مدوز»، رئیس دفتر رئیس جمهوری آمریکا، گفت: «ایده ترامپ برای به تعویق افتادن موعد برگزاری انتخابات تحت تاثیر نگرانی فزاینده ایشان نسبت به تبعات اجرای طرح رای‌دهی از طریق پست مطرح شد وگرنه انتخابات ریاست جمهوری را که با پیروزی ترامپ همراه خواهد بود، روز سوم نوامبر برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در همین حال، «جیسون میلر»، مشاور ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز به فاکس نیوز گفت که رئیس جمهوری ایالات متحده بر برگزاری انتخابات در روز سوم نوامبر تاکید کرده است.

با این حال میلر با دفاع از نگرانی رئیس جمهوری نسبت به تبعات اجرای طرح رای‌دهی از طریق پست تصریح کرد که این اقدام موجب تاخیر در اعلام نتایج انتخابات خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد که تا پیش از ژانویه این کار شدنی باشد.

ترامپ خواستار به تعویق انداختن انتخابات آمریکا شدکمیسیون انتخابات آمریکا: ترامپ اختیارات لازم برای به تعویق انداختن انتخابات را نداردپاسخ قاطع سناتور ارشد آمریکایی به ترامپ: انتخابات ریاست جمهوری در زمان مقرر برگزار می‌شود

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده پنج روز پیش با انتشار توئیتی از احتمال به تعویق افتادن انتخابات سال 2020 میلادی ریاست جمهوری این کشور به دلیل بالا رفتن احتمال تقلب در روش رای‌دهی از طریق پست خبر داده بود.

هر چند منتقدان سیاسی ترامپ از حزب دموکرات، طرح ایده به تعویق افتادن انتخابات ریاست جهموری را از سوی او، تلاشی برای تحت تاثیر قرار دادن تبعات اجتماعی و اقتصادی شیوع ویروس کرونا ارزیابی کردند ولی برخی کارشناسان حقوقی فارغ از هرگونه بهره‌برداری سیاسی از این ایده، هشدار دادند که این اقدام می‌تواند موجب تضعیف اعتماد عمومی به کارکرد نهاد انتخابات شود.

روش رای‌دهی از طریق پست با هدف کاهش نگرانی‌های عمومی و مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارائه شده است.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,1128/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۲ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۳ شرط آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه/امید به توافق تسلیحاتی با مسکو و پکن ۴ افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر ۵ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۶ یک فرمانده حشد شعبی خبر داد: فروپاشی مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن ۷ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند ۸ سناتور روس: به‌رغم هشدارهای آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم مهمترین اخبار بین الملل افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر گزارش| سرکوب رأی در دموکراسی آمریکایی چگونه صورت می‌‌گیرد؟ وزیر خارجه لبنان رسماً استعفا کرد نماینده کنگره: ترامپ قصد ترک مسالمت آمیز و آرام کاخ سفید را نخواهد داشت مهمترین اخبار تسنیم لبنان| باز کردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل‌اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد اردن| تظاهرات گسترده در همه مناطق/ اردنی‌ها برای نخستین بار خواستار استعفای دولت شدند نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم/ با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهوری بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ