Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع اسبق ایالات متحده در گفتگویی تاکید کرد که من نمی‌توانم چهار سال دیگر با ترامپ به عنوان فاسدترین و نالایق ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا کنار بیایم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "چاک هیگل"، وزیر دفاع اسبق ایالات متحده آمریکا و از سیاستمداران حزب جمهوریخواه این کشور در گفتگویی با روزنامه "تاگس اشپیگل" درباره اولویت های سیاست خارجی "جو بایدن"، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: بالاترین اولویت "بایدن" مطمئنا این است که آمریکا را دوباره به متحدان سنتی خود در زمینه سیاست دفاعی و خارجی و همچنین در موضوعات تجاری نزدیک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا تحت ریاست جمهوری بایدن دوباره به توافقاتی که ترامپ از آن خارج شده است باز می گردد. اروپاییان می توانند انتظار داشته باشند که با یک دیدار با رئیس جمهور جدید آمریکا به آن ها اطمینان داده می شود که برای آمریکا مهم هستند.

وی در ادامه البته برطرف کردن همه اشتباهات ترامپ را کار ساده‌ای ندانسته و گفت: طبیعتا با روی کار آمدن بایدن همه مسائل برطرف نمی شود، اما وی می داند که باید نشست و این مسائل را حل کرد. برای این منظور همچنین نهادهای بین‌المللی وجود دارد. برای حل مناقشات تجاری مثلا سازمان تجارت جهانی است که باید از آن استفاده کرد. متحدان ما مشتاقانه منتظر شروع جدیدی در سیاست خارجی آمریکا هستند.

چاک هیگل در ادامه این گفتگو تصریح کرد: وظیفه رهبران این است که برای اقدامات خود دلیل بیاورند. سیاستمداران آمریکایی باید توضیح دهند چرا داشتن مناسبات خوب با متحدان برای آن ها امتیاز است. در حال حاضر ما یک پاندمی جهانی را تجربه می کنیم. در این دوران دنیا باید با هم همکاری کند تا همه در برابر این ویروس حمایت شوند نه اینکه رو در روی هم بایستند.

وی افزود: همچنین درباره حمایت از محیط زیست هم همین طور است. این مسائل به مرزهای ملی منتهی نمی شود. از این رو ما به همکاری جهانی و شریک قدرتمند نیاز داریم. ما باید همواره این موضوعات را توضیح دهیم و مردم هم آن را می فهمند.

هیگل درباره مناسبات با چین نیز گفت: چین یک موضوع پیچیده است.

وی با تاکید بر اینکه بایدن با چین مذاکره خواهد کرد گفت: چین یک کشور بزرگ قدرتمند و دومین قدرت اقتصادی دنیا است و از این رو ما باید دقیقا این مسئله را بسنجیم که چگونه باید در برابر رفتارهای غیر منصفانه این کشور عمل کنیم. برای این منظور ما به نفوذ و متحد نیاز داریم. آمریکا بدون شرکای آسیایی خود یعنی ژاپن و کره جنوبی منزوی می شود.

گراهام از تصمیم ترامپ برای ممنوعیت شبکه اجتماعی «تیک تاک» دفاع کردبولتون: ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابدرای گیری درباره نامزدی ترامپ به طور خصوصی برگزار می‌شود

این مقام سابق آمریکایی در ادامه روابط ترامپ با رئیس جمهور روسیه را بسیار عجیب و به سختی قابل درک دانسته و گفت: به دلایلی ترامپ مرتبا از رئیس جمهور روسیه دفاع کرده و به او بیش از ازسازمان های اطلاعاتی خود اعتماد دارد. این هرگز در تاریخ آمریکا دیده نشده است.

وی در ادامه گفت: بایدن برای پیروزی در انتخابات باید حزب خود را متحد کند.

وی همچنین گفت: من به عنوان جمهوریخواه محافظه کار هیچ مسئله‌ای با این ندارم که بایدن رئیس جمهور آمریکا شود. او لیبرال تر از من است؛ اما من با او همکاری کرده‌ام و می دانم که می توان به او اعتماد کرد. برای شخص من این یک انتخاب آسان است. من نمی توانم چهار سال دیگر با ترامپ به عنوان فاسدترین و نالایق ترین رئیس جمهور تاریخ این کشور که ما را منزوی کرده، ناتو را تضعیف کرده و می خواهد سیستم تجاری را نابود کند را تصور کنم.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ بیشتر بخوانید... گراهام از تصمیم ترامپ برای ممنوعیت شبکه اجتماعی «تیک تاک» دفاع کرد سی‌ان‌ان: خروج نظامیان از آلمان آخرین هدیه ترامپ به پوتین پیش از انتخابات است بولتون: ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گراهام از تصمیم ترامپ برای ممنوعیت شبکه اجتماعی «تیک تاک» دفاع کرد سی‌ان‌ان: خروج نظامیان از آلمان آخرین هدیه ترامپ به پوتین پیش از انتخابات است بولتون: ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابد واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۲ یک فرمانده حشد شعبی خبر داد: فروپاشی مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن ۳ به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین ۴ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند ۵ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۶ هشدار کارشناسان درباره فاجعه چرنوبیل جدید در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ۷ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۸ تأکید وزرای خارجه ایران و امارات بر آمادگی برای توسعه همکاری‌ها مهمترین اخبار بین الملل گزارش| سرکوب رأی در دموکراسی آمریکایی چگونه صورت می‌‌گیرد؟ سناتور روس: به‌رغم هشدارهای آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم گفت‌وگو| نماینده پارلمان عراق: فرصت برای شکل‌گیری «احزاب نوظهور» در انتخابات آینده فراهم است شرط آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه/امید به توافق تسلیحاتی با مسکو و پکن مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ ساله رهبری که کشور را نجات داد طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ ۸۸۰۰ استاد و مدرس کشور: ۲ حزب اصلی آمریکا بخش بزرگ مشکل ایرانیان‌اند/ ظرفیت میهن معطل پیروزی یا شکست آن‌ها نشود سناتور روس: به‌رغم هشدارهای آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم «معجزه آبخیزداری»| ۸ راهکار آبخیزداری برای رفع مشکل بی‌آبی «غیزانیه‌»ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا ترین اخبار رئیس جمهور بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه تلفنی گفت و گو کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده که بایدن در این مکالمه تلفنی بر پایبندی کامل آمریکا به حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

بایدن همچنین بر ضرروت افزایش ورود کمک‌ها به غزه با هماهنگی نهادهای فعال در زمینه بشردوستانه تاکید کرده است.

کاخ سفید تاکید کرد که بایدن و نتانیاهو در مورد عملیات نظامی در رفح گفتگو کردند و بایدن بار دیگر بر موضع صریح خود در این زمینه تاکید کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده که بایدن و نتانیاهو در مورد افزایش کمک‌ها به غزه و آمادگی برای بازگشایی گذرگاه‌های شمالی از این هفته گفت و گو کردند.

مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا از درگیری محورهای گفت و گوی بایدن و نتانیاهو بوده است.

از سوی دیگر، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان‌ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده‌های خود جدا و نگهداری شده‌اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می‌دهم. به خانواده‌های آنها قول می‌دهم.

از سوی دیگر، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی بی سی اعلام کرد که اشغالگران قدس پیش از آغاز حمله به رفح دیدگاه‌ها و نگرانی‌های واشنگتن را دریافت خواهد کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: آنها به ما اطمینان داده‌اند که تا وقتی درباره چشم اندازها و نگرانی‌های خود گفتگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.

«جان کربی» در این مصاحبه اضافه کرد که «در صدر برنامه سفر آتی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا)» به منطقه، «تلاش برای حصول آتش بس موقت ۶ هفته‌ای ادامه خواهد داشت».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است این آتش بس برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

کد خبر 6091519

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان