Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:03:19 GMT

رشد ۴۸ درصدی حجم آب ورودی به تالاب‌های نقده

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۴۹۰

رشد ۴۸ درصدی حجم آب ورودی به تالاب‌های نقده

اکبر محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار حجم آب ورودی به تالاب‌های‌ حسنلو، طالقان، درگه سنگی، سلدوز و درنگلی بیش از ۲۲ میلیون مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت آب تالاب‌های نقده به دلیل بارش‌های طولانی مدت بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و این امر تاثیر زیادی در اکوسیستم طبیعت منطقه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به اینکه هم اکنون سطح آب تالاب‌ها در نقده تکمیل است و آبریزی به این تالاب ادامه دارد، اضافه کرد: حد استاندارد تالاب‌ها در این منطقه ۶٠ سانتی متر است.

محمدیان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی تالاب‌هاب این شهرستان، سیل بند بودن آنهاست و در مواقعی که سیل اتفاق می‌افتد، تالاب‌ها به دلیل ارتفاع کم از وقوع سیل تاحدودی جلوگیری کرده و آب را در خود ذخیره می‌کنند.

محمدیان در خصوص مزایای احیای تالاب‌ها اظهار کرد: افزایش تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان بومی و مهاجر در این تالاب‌ها از مهم‌ترین مزایای تالاب‌های احیا شده است.

وی تاکید کرد: هر چقدر آب در این محیط‌ ها بیشتر باشد مهاجرت و تخم گذاری پرندگان افزایش پیدا می‌کند و این امر باعث افزایش جذب گردشگر و محققان به این مناطق می‌شود.

به گزارش ایرنا، نقده با بیش از ۱۷ تالاب فصلی، نیم فصلی و دائمی پناهگاه مناسبی برای حیوانات وحشی محسوب می‌شود؛ از میان این تعداد پنج تالاب در قالب سه سایت در کنوانسیون رامسر به عنوان زیستگاه جهانی شناخته می‌شود.

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در جهان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها نقده سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ارومیه روز جهانی تالاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقده سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ارومیه روز جهانی تالاب نقده سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ارومیه روز جهانی تالاب تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اکبر قائمی گفت : به مناسبت هفته زمین پاک زمینهای اطراف سایت زباله شهرستان نقده توسط شهرداری و همکاری کارشناسان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پاکسازی شد.

وی یکی از اهداف این برنامه را ساماندهی کلی سایت زباله شهری با نظارت اداره محیط زیست این شهرستان و کمک به بهبود وضعیت محیط زیست در شهرستان نقده عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت