Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:26:41 GMT

تأثیر ارتباطات خانوادگی در ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۵۵۵

تأثیر ارتباطات خانوادگی در ابتلا به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان گفت: دلیل ۸۰ درصد آلودگی به ویروس کرونا در این استان ناشی از ارتباطات درون خانوادگی و تنها ۲۰ درصد آن ناشی از فعالیت مشاغل و یا حضور در محل کار است.

به گزارش جماران، رشید حیدری مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهترین و کلیدی ترین راه برای مصون ماندن در برابر ویروس کرونا رعایت توصیه های بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سه علامت شایع ابتلا به کرونا شامل تب، تنگی نفس و سرفه بدون خلط بود که با گذر زمان علائم دیگری نظیر بدن درد، اسهال، کوفتگی، تکرر و سوزش ادرار نیز به انها اضافه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: شک بالینی به کرونا به معنای این است که فرد به این ویروس مبتلا شده است و او را باید کرونایی تلقی کرد؛ بنابراین تمامی موارد مورد نیاز برای بیماران کرونایی باید برای این افراد نیز در نظر گرفت.

حیدری مقدم اضافه کرد: چنانچه این طیف از بیماران دارای وضعیت جسمی مناسبی باشند باید در منزل قرنطینه و تحت مداوا قرار گیرند.

وی درباره هزینه درمان بیماران کرونایی بیان کرد: هزینه ها بر مبنای نوع خدمات متفاوت و هزینه درمان افرادی که در بخش بستری هستند نسبت به آنهایی که در قسمت «آی.سی.یو» یا زیر دستگاه قرار دارند کمتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان ادامه داد: چنانچه افرادی توان تامین این مبلغ را نداشته باشند ابتدا به مددکار بیمارستان مراجعه و در ادامه به رییس بیمارستان مراجعه می کنند تا در صورت تایید مشمول تخفیف مالی شوند.

حیدری مقدم با بیان اینکه استان همدان اواخر خرداد امسال از پیک نخست شیوع کرونا عبور کرد، افزود: در این ارتباط شمار بیماران بستری به کمتر از ۲۰۰ نفر رسید اما از  ۱۵ تیر دوباره پیک جدیدی را تجربه کرد به گونه ای که شمار بیماران تا سه برابر افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های پیش بینی شده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم شاهد سیر نزولی مبتلایان به ویروس کرونا در استان هستیم و هم اینک ۴۷۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۲۷ نفر از این تعداد زیر دستگاه و ۲۰ بیمار در بخش «ای.سی.یو» تحت مداوا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: کادر بهداشت و درمان سلامت خود و خانواده شان را به خطر انداخته اند تا سلامتی را به مردم هدیه کنند بنابراین باید قدردان تلاش‌ها و خدمات این قشر بود.

حیدری مقدم با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار نیز افزود: تمامی کارهای مورد نیاز برای احیای "مهدی کاشی نهنجی" خبرنگار همدانی مبتلا به بیماری کرونا صورت گرفت اما در نهایت این جوان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داد.

اخبار مرتبط فوتی های کرونا در کرمان رکورد زد بازداشت داماد به خاطر سرپیچی از دستورالعمل های مقابله با کرونا 20 نفر از کارکنان آرامستان های مشهد به کرونا مبتلا شده اند فوت 14 مبتلا به کرونا دیگر در کرمان عادی انگاری کرونا به شعله ور شدن بیماری منتهی می شود

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آمار کرونا کرونا در ایران کرونا را جدی بگیریم کرونا همدان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان حیدری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • نقش حروف الفبا در نمرات دانش‌آموزان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن