Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@07:07:08 GMT

آیین سلام خبرنگار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۸۳۸

آیین سلام خبرنگار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

سکینه طیبی روز دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خراسان جنوبی تصریح کرد: تحول در مدرسه و ارتقای فرایند تعلیم و تربیت در استان مستلزم  مشارکت و نگاه نقادانه، کارشناسانه و راهگشای خبرنگاران متعهد و پر تلاش استان است.

وی از اجرایی شدن اهداف سند تحول بنیادین به عنوان مهمترین  رویکرد آموزش و پرورش استان یاد کرد و گفت: مشارکت، پیگیری، مطالبه  و مشاوره جامعه خبر ضامن تسریع در روند اجرایی شدن زیر نظام‌های این سند و تحقق اهداف آن در بهارستان تعلیم و تربیت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبرنگاران را مشاورین امین نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: حمایت‌های رسانه‌ای زمینه ساز عملیاتی شدن برنامه‌ها، طرح‌ها و تحقق رسالت دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی می‌شود.

طیبی با اشاره به نقاط اشتراک حرفه خبرنگاری و رسالت خطیر معلمی عنوان کرد: کار رسانه مکمل فرآیند تعلیم و تربیت است.

وی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی مقوله تربیت و نهادینه کردن جایگاه  آموزش و پرورش در جامعه مهم‌ترین انتظار فرهنگیان، دانش‌آموزان، اولیای ایشان و دستگاه تعلیم و تربیت از جامعه خبری خراسان جنوبی است.

در ادامه این ویدئوکنفرانس رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی در خصوص شیوه اجرای آیین سلام خبرنگار توضیحاتی به مدیران آموزش و پرورش و کارشناسان روابط عمومی شهرستان و مناطق ارایه کرد و خواستار توجه ویژه روابط عمومی‌ها به گرامیداشت دهه امامت و ولایت و فرهنگ غدیر در تبلیغات و برنامه‌های شهرستانی شد.

۱۷ مرداد ماه به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان و جمعی از دیپلمات‌های ایرانی به دست طالبان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

برچسب‌ها روز خبرنگار خراسان جنوبی وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار خراسان جنوبی وزارت آموزش و پرورش روز خبرنگار خراسان جنوبی وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش تعلیم و تربیت خراسان جنوبی روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

ایسنا/زنجان مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور بوده و این سند معلم‌محور است.

مجید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت بوده و این سند معلم محور است، توجه به سند تحول بنیادین برای متحول ساختن آموزش‌وپرورش امری ضروری است و معلمان و مربیان برای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید متناسب با آن عمل کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش شهرستان در حال حاضر کمبود نیروی انسانی است که با برگزاری آزمون استخدامی و افزایش جذب دانشجو معلم، در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۲ هزار نفر در آموزش‌وپرورش استخدام شدند که با این اقدام کم‌کاری سال‌های گذشته که متناسب با رشد آمار دانش‌آموز معلم جذب نشده بود، جبران شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش پایه و اساس علم و دانش و شخصیت‌سازی در هر جامعه است، خاطرنشان کرد: شاید فکر کنیم تنها دولت و دستگاه‌های حاکمیتی هستند که می‌توانند با کمک به نهاد تعلیم و تربیت از مشکلات و کاستی‌های آن بکاهند، اما این مردم هستند که در کنار دستگاه‌های حاکمیتی باید برای کمک به رشد و تعالی آینده‌سازان کشور عزیزمان، آموزش‌وپرورش را حمایت و همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی