Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: برخی معتقدند بخش عمده‌ای از صادرکنندگان که هنوز ارز‌های صادراتی را به کشور بازنگردانده‌اند جزء نهاد‌های وابسته به دولت هستند و به همین دلیل نیز اسامی آن‌ها اعلام نمی‌شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یحیی آل‌اسحاق در خصوص چرایی عدم بازگشت ارز‌های صادراتی به کشور توسط صادرکنندگان اظهار داشت: این موضوع دلایل متعددی دارد که بخشی از آن به سوءاستفاده عده‌ای از صادرکنندگان مربوط می‌شود، ولی بخش دیگری ناشی از مسائل و مشکلات اقتصادی و تحریم‌هاست که صادرکنندگان متعهد با این مشکلات همراه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اعلام بانک مرکزی مبنی بر عدم بازگشت ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور گفت: بانک مرکزی تنها مشخصات ۶ میلیارد دلار را به قوه قضائیه داده درحالی که انتظار می‌رود اسامی مابقی صادرکنندگانی را نیز که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند به دستگاه قضایی معرفی کند.

وی ادامه داد: برخی معتقدند بخش عمده‌ای از صادرکنندگان که هنوز ارز‌های صادراتی را به کشور بازنگردانده‌اند جزء نهاد‌های وابسته به دولت هستند و به همین دلیل نیز اسامی آن‌ها اعلام نمی‌شود.

آل‌اسحاق با اشاره به صادرات ۴۲ میلیاردی در سال گذشته گفت: باید دید؛ کدام صادرکنندگان مورد نظر بانک مرکزی هستند؟ شرکت‌های عمده متعلق به چه افرادی است؟ البته که شناخت این افراد فرایند طبیعی دارد و امری عادی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد در این مورد سیاسی عمل می‌شود؛ اتاق بازرگانی می‌گوید ۶ میلیارد دلار را صادرکنندگان می‌خواهند وارد کشور کنند و از بانک مرکزی خواسته‌اند که بانکی را در خارج معرفی کند که پول را منتقل کنند، ولی بانکی در خارج برای انتقال پول پیدا نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از صادرکنندگان نیز هنوز کالای خود را نفروخته‌اند؛ عده‌ای قرار بوده کالا وارد کنند، ولی هنوز موفق نشده‌اند.

آل‌اسحاق در همین ارتباط تصریح کرد که دولت و بانک مرکزی باید هنگام وضع قوانین و مقررات مرتبط با صادرکنندگان با سوءاستفاده کنندگان سخت گیری کرده و برخورد‌هایی را در نظر بگیرند، ولی برای صادرکنندگان متعهد باید راهی را باز کنند.

به گفته این فعال اقتصادی، صادرکنندگانی که یک‌بارمصرف هستند احتمالاً از برگرداندن ارز خود سر باز می‌زنند، ولی صادرکنندگان متعهد و اصلی یک‌بارمصرف نیستند و این زنجیره ادامه دارد، اما عده‌ای که نیتشان سوءاستفاده است و یک‌بارمصرف هستند از عمل به تعهدات خود طفره می‌روند درحالی که این موضوع برای تمام صادرکنندگان صدق نمی‌کند منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آل اسحاق ارز صادراتی اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی بانک مرکزی آل اسحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

توانمندی‌های نظام بانکی ایران توسط مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان معرف شد.

به گزارش ایسنا، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی تخصصی اقتصادی و بانکی در بانک مرکزی کشور پاکستان شرکت کرد. 

وی در این نشست که پیش از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان صورت گرفته بود، ضمن معرفی بانک و اشاره به ظرفیت های همکاری فی مابین، برضرورت تسهیل تجارت خارجی با کشور پاکستان به عنوان یکی از طرف های تجاری ایران تاکید کرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تبیین رسالت بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون در کشور، به فعالیت های بانک از جمله فعالیت های ارزی که در راستای حمایت از بخش تعاون و تولید انجام می شود اشاره کرد.

این مقام بانکی افزود: پاکستان دارای قرابت فرهنگی، دینی، و تاریخی بسیاری با ایران است، لذا زمینه های بالقوه فراوانی جهت همکاری و توسعه روابط وجود دارد که با همت و تلاش می توان به بهره برداری رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان