Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در ستاد مدیریت کرونای استان با تاکید بر لزوم جلوگیری از تجمعات، به هر دلیلی که باشد، اظهار داشت: پیگیری و برخورد با هرگونه مراسم در فضاهای غیر رسمی بر عهده شورای تامین شهرستان ها با مدیریت فرمانداران است.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی، گفت: متاسفانه بعضا شاهد برپایی مراسم ها در فضاهای غیررسمی هستیم که مقابله با این امر بر عهده فرمانداران است و آنان همچین باید دستگاه های اجرایی را از برگزاری هرگونه گرامیداشت و جلسات غیرضرور پرهیز دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه ادارات دولتی از نظر رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی دارند، افزود: ضرورت دارد پروتکل های بهداشتی توسط واحدهای صنفی نیز رعایت و با متخلفان برخورد شود.

رعایت پروتکل ها، عبور از بحران را آسانتر می کند 

شجاعی با تاکید بر تشدید نظارت شورای تامین شهرستان ها با مدیریت فرمانداران بر اوضاع، گفت: هر چه نظارت ها بیشتر و دقیق تر باشد، عبور از بحران آسانتر شده و بازگشایی ها مراکز و برداشتن محدودیت ها نیز زودتر میسر خواهد شد ولی ناپرهیزی ها و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی تداوم تعطیلی ها و محدودیت ها را در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی همچنین با انتقاد از اقدام شهرداری بجنورد، در صدور کارت فعالیت برای زباله گردها، این کار را خلاف قانون خواند و افزود: همه کارت های صادر شده برای زباله گردها باطل است و اصولا نباید معیشت این افراد از این طریق تامین شود،  زیرا چنین فعالیتی غیربهداشتی و به دور از شان افراد است.

تعطیلی آیین های مذهبی برای مقابله با کرونا هنر نیست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز با بیان اینکه تعطیل کردن آیین های مذهبی برای مقابله با کرونا هنر نیست، اظهار داشت: مراسم مذهبی جزوی مهم و جدانشدنی از زندگی مردم است و نباید با تعطیلی آن برای نسل جوان به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه مذهبی ها در آزمون رعایت دستورالعمل های بهداشتی خوش درخشیده اند، اظهار داشت: ستاد ملی و استانی کرونا باید نگاه متفاوتی به افراد مذهبی داشته باشد زیرا آنها ثابت کرده اند برخلاف بسیاری از افراد می توانند آیین های مذهبی چون ایام سوگواری محرم را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار کنند.

وی افزود: در واقع کارشناسان ستاد ملی کرونا باید همراهی کرده و راه حل هایی برای چگونگی برگزاری مراسم دینی در عین رعایت دستورالعمل های بهداشتی ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه باید از هرگونه افراط و تفریط در برگزاری آیین های مذهبی اجتناب کرد، افزود: باید راه حلی میانی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری آیین های مذهبی چون محرم داشته باشیم.

بهبود ۳۳۸ کارمند کرونایی استان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: از کارکنان ۲۳ دستگاه اجرایی استان، ۳۸۷ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد تاکنون ۳۳۸ کارمند بهبود یافته و ۴۸ نفر نیز در حال گذران دوره درمان هستند.

علی بیگ زاده، تصمیم گیری برای دورکاری کامندان دولت را بر عهده ستاد ملی کرونا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه سازمان امور استخدامی، بانوان باردار کارمند و یا دارای کودک معلول زیر سه سال و نیز افراد دارای بیماری زمینه ای، افراد دارای سابقه تماس با بیماران کووید۱۹، بالای ۶۰ ساله ها، افراد دارای سابقه پیوند اعضا و افراد دارای بیماری پارکینسون می توانند از دورکاری استفاده کنند.

پلمب ۱۸۸واحد متخلف در استان 

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی نیز با اشاره به پلمب ۱۸۸ واحد صنفی متخلف در استان، اظهار داشت: از نیمه دوم تیرماه تاکنون ۱۳ هزار و ۳۳۷ بازرسی توسط دستگاه های مختلف با نظارت فرمانداری ها انجام شده است.

مهدی کرامتی افزود: در این راستا ۲ هزار و ۴۷۱ فقره بازرسی در بجنورد، شیروان ۵۵۱، اسفراین ۵۱۶، جاجرم هزار و ۱۷۰، فاروج ۸۱۵، گرمه ۳۷۸، مانه و سملقان هزار و ۱۰۸ و رازوجرگلان ۱۶۳ مورد بازرسی صورت گرفته است.

خراسان شمالی از حدود یک هفته پیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و به جز وضعیت زرد شهرستان راز و جرگلان، دیگر شهرستان های این استان از نظر همه گیری ویروس کرونا در شرایط قرمز شناخته شده اند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا نماینده ولی فقیه خراسان شمالی استانداری خراسان شمالی  محمدعلی شجاعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نماینده ولی فقیه خراسان شمالی استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی ویروس کرونا نماینده ولی فقیه خراسان شمالی استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی رعایت دستورالعمل های بهداشتی آیین های مذهبی خراسان شمالی افراد دارای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وحیدی درباره انتخابات مجلس نیز بیان کرد: دور دوم انتخابات در 21 اردیبهشت و در 22 حوزه برگزار می‌شود؛ از این 22 حوزه، در 8 حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی