Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:29:37 GMT

حمله آمریکا به عراق باعث رشد افراطی‌گری شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۰۷۰۷

حمله آمریکا به عراق باعث رشد افراطی‌گری شد

وزیر امور خارجه گفت: افراط گرایی ناشی از اشتباهات محاسباتی و اشغالگری بود. مشکل اصلی که به اوضاع غم بار کنونی انجامیده مشکل سوء تفاهم است و اشتباه محاسباتی است که منجر به اشتباهات قدرتهای منطقه ای و ابرقدرت‌ها شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه روز دوشنبه در دومین جلسه  از سلسله سخنرانی های خود با عنوان «جهان در گذار»،  با اشاره به حمله آمریکا به عراق به عنوان یکی از اشتباهات محاسباتی قدرت های بزرگ، گفت: زمانی که این حمله انجام شد، ابهام های زیادی درباره این حمله وجود داشت اما یک چیز خیلی واضح بود؛ اینکه از همان ابتدا مشخص بود این جنگ موجب رشد افراط گرایی در جهان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف گفت: افراط گرایی ناشی از اشتباهات محاسباتی و اشغالگری بود. مشکل اصلی که به اوضاع غم بار کنونی انجامیده مشکل سوء تفاهم است و اشتباه محاسباتی است که منجر به اشتباهات قدرتهای منطقه ای و ابرقدرت‌ها شده است.

وی به فقدان درک از زمان پایان این دوران گذار اشاره کرد و گفت: ما 30 سال است که در این دوران به سر می بریم و نباید زمان پایان آن را پیش بینی کرد. این دوره طولانی است. دوران جنگ سرد حدود 50 سال طول کشید.
وی مشخصه دیگر این دوران را رقابت شدید دانست و گفت: این رقابت ها اهداف کوتاه و میان مدت دارد.

این خبر به ‌روزرسانی می‌شود...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خارجه جنگ سرد جهان رقابت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می‌بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می‌کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آنها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟!

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901430

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان