Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود گرمای شدید هوا و وجود چند سد و نیروگاه در کنار شهرستان ایذه، مردم این شهرستان از قطعی‌های مکرر برق گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، با توجه به شرایط آب و هوایی موجود در استان خوزستان، شرجی و گرمای کم سابقه و طاقت‌فرسا، برخورداری تمام وقت شهروندان این استان از نعمت برق از جمله نیازهای اساسی و مطالبات به حق آنها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعی‌های مکرر برق در شهرستان ایذه آن‌هم با وجود قرار داشتن این شهرستان در میان نیروگاه‌هایی چون کارون ۳، کارون ۴، شهید عباسپور و گدار باعث گلایه‌مندی و نارضایتی شهروندان مناطق مختلف ایذه از چنین مساله‌ای شده است.

کمبود امکانات در حوزه برق و افت ولتاژ در کنار سد و نیروگاه عظیمی چون کارون ۳ با تولید روزانه چندین هزار وات بر ساعت برق برای هر شنونده‌ای قابل تامل خواهد بود.

فرسودگی شبکه از گذشته تا به امروز باعث شده است که حجم بالایی از مشکلات در این ایام به عنوان گرم‌ترین زمان سال به وضوح خودنمایی کند تا حل آن از دست مدیران شهرستانی نیز خارج شود و حل این معضلات استانی و کشوری شود.

شهروندان ایذه‌ در رابطه با مشکلات پیش آمده و قطعی‌های مکرر برق در مناطق مختلف شهرستان با ارسال پیامک و تماس تلفنی مشکلات و رساندن صدای خود به گوش مسؤولان شدند.

سوختن وسایل برقی

یکی از شهروندان ایذه‌ای می‌گوید: در روزهای اخیر قطعی برق در ایذه به اوج خود رسیده و حتی گاها در طول روز با چند مرتبه قطعی متوالی شبکه برق مواجه هستیم.

وی افزود: مشکل ایذه نیاز به توجه جدی مسؤولان است و نمی‌دانیم تا چه زمانی می‌خواهیم با کوچکترین اتفاقات جوی شاهد قطعی‌های متداول برق و مشکلات ناشی از آن در شهرستان باشیم.

این شهروند ادامه داد: برخی از وسایل برقی ما و بستگان ما در پی این نوسانات برق دچار خرابی و سوختگی شده است و نمی‌دانیم برای حل این مشکل باید چه اقداماتی را انجام دهیم.

آیا به ایذه و یک کلانشهر به یک چشم نگاه می‌شود؟

یکی دیگر از شهروندان ایذه‌ای می‌گوید: قطعی‌های برق در این شهرستان آن‌هم با وجود ظرفیت بی‌نهایتی به نام نیروگاه کارون ۳ در نوع خود جالب و قابل بحث است. آیا اگر چنین مشکلی در برق کلان‌شهرها وجود داشت باز هم مدیران برق و وزارت نیرو این‌گونه به مشکل نگاه می‌کردند؟

وی ادامه داد: برق شهرستان ایذه در حالی در ساعات مختلف شبانه روز قطع می‌شود که انرژی تولیدی از سد کارون ۳ نصیب استان‌های دیگر خواهد بود و با ایجاد یک ایستگاه فشار قوی جدید و استفاده از یک خطی نیروگاه دیگر شاهد قطع برق در ایذه نبودیم.

 

ترمیم شبکه در حال انجام است

با توجه به شرایط به‌وجود آمده و گلایه‌مندی شهروندان از وضعیت موجود با پیگیری‌های انجام شده رئیس اداره برق شهرستان ایذه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه به موارد ذکر شده پاسخ داد.

ابوطالب داوودی در این رابطه اظهار کرد: در روزهای اخیر با توجه به مشکلات قبلی شبکه توزیع برق در شهرستان ایذه و جریانات جوی از جمله وزش باد شدید و بارندگی عصرگاهی شاهد قطعی ناخواسته بودیم.

وی با اشاره به انجام کار ترمیم خطوط فرسوده و‌ آسیب دیده شهرستان در پی حوادث طبیعی اخیر افزود: تمام تلاش خود را جهت برقراری شبکه برق شهرستان انجام میدهیم تا دیگر شاهد وقوع خاموشی در آن نباشیم.

سرپرست اداره برق شهرستان ایذه با اشاره به بالا بودن پیک مصرف برق در این شهرستان و استان خوزستان گفت: با توجه به گرمای شدید هوا در سطح استان انتظار می‌رود شهروندان با رعایت اصول صرفه‌جویی و خاموش کردن وسایل برقی غیر ضروری در ساعات اوج بار شبکه، جهت پیشگیری از خاموشی‌های احتمالی همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۷۲۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: برق ایذه قطعی برق نیروگاه سد شهرستان ایذه برق شهرستان کارون ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، هادی محمدپور در همایش شوراهای اسلامی روستاهای بخش کاخک گناباد شامگاه یکشنبه ضمن تاکید بر اینکه اولویت ما توسعه روستایی است، اظهار کرد: اقدامات خوبی در بخش کاخک اتفاق افتاده است و آن چیزی که به عنوان اولویت اول ما در جلسات مقدماتی مجلس با وزرا در سطح ملی و نمایندگان استان پیگیری شده، مدیریت و توسعه روستایی است.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اصلاح قوانین متعدد در مجلس که موجب تأخیر یا عملیاتی نشدن کارها می‌شود، افزود: این قوانین باید با برنامه ریزی صحیح اجرا شوند و مسؤولان گره‌ها و کاغذ بازی‌ها را در جهت توسعه روستاها بردارند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن نوید خبر خوش به کشاورزان منطقه مبنی بر عدم قطع برق در تابستان امسال خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های استانی و ملی امسال قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی نخواهیم داشت.

محمدپور ضمن یادآوری تبعات خشکسالی، کمبود بارندگی و منابع آبی در شهرستان‌های گناباد و بجستان گفت: باید با اختصاص اعتبار مناسب، به احیای قنوات و طرح‌های آبخیزداری حوزه انتخابیه توجه بیشتری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن به خصوص تأمین آب، برق و گاز گفت: اکثر دغدغه ما در حوزه تأمین آب است؛ ما بدون واحدهای مسکن ملی، هنوز هم ۹۰ لیتر در ثانیه آب کم داریم؛ پس در فرصت باقیمانده تا شروع تابستان باید تلاشمان را برای جبران این کمبود، بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در نهضت ملی مسکن انجام شده این نکته را یادآور شد: اگر مشکلات نهضت ملی مسکن و نحوه واگذاری را نتوانیم مدیریت کنیم، ۲ تا ۳ سال آینده نخواهیم توانست تبعات آن را حل کنیم.

محمدپور در پایان، ضمن تقدیر از زحمات تمام شوراها و دهیارهای بخش کاخک گفت: اعتبارات خوبی برای روستاها از جمله: سنگ فرش معابر در حال پیگیری است.

کد خبر 6097829

دیگر خبرها

  • توصیه رئیس پلیس پایتخت به ماموران در طرح نور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • یک فوتی در نزاع عمومی در روستای راسفند ایذه
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت