Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود زدن ماسک هیچ فایده‌ای ندارد.

محسن فرهادی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به وضعیت قرمز تهران، افزود: سیاست ما ایجاد محدودیت شدید نیست و راه چاره را در اجرای دقیق و کامل پروتکل‌ها می‌بینیم و برای همین است که در سطح شهر می‌بینید که بسیاری از مشاغل و اصناف فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اصرار بر تخلفشان، متأسفانه به طور میانگین هر هفته در سطح کشور حدود ۱۰۰۰ و احد صنفی را تعطیل و پلمب می‌کنیم.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ادامه داد: به رغم همه تذکرات، با حاد شدن شرایط متأسفانه مجبور شده‌ایم اصنافی را که فعالیت آنها منجر به تجمع می‌شد، تعطیل کنیم و در گزارشی که وزارت بهداشت به ستاد ملی کرونا ارائه کرد نتیجه بازرسی‌های مشترک نشان داد که پاساژها و نانوایی‌ها در انتهای جدول رعایت پروتکل‌ها هستند.

فرهادی گفت: انتظار ما از مدیریت‌های مراکز خرید و فروشگاه‌ها و پاساژها این است که رفت و آمد مردم را به نحوی مدیریت کنند که تجمع ایجاد نشود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با بیان اینکه ما بین هیچ شغل و صنفی تفاوت قائل نیستیم، افزود: ما برای همه اصناف و مشاغل پروتکل فرستاده‌ایم و پروتکل نانوایی‌ها هم بسیار ساده است که شامل گندزدایی محیط کار و وسایل و شستن مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اخذ وجه از طریق کارتخوان است.

وی همچنین نگرانی‌ها در مترو را بیشتر به دلیل رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی ذکر کرد و گفت: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود زدن ماسک هیچ فایده‌ای ندارد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در خصوص تاکسی‌ها، اظهار داشت: رانندگان تاکسی به شدت در معرض خطرند و حتماً باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنند.

فرهادی افزود: هر جایی که تجمعی باشد مطمئن باشید آلوده است به ویژه اگر تهویه مناسب هم نداشته باشد./مهر 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!