Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:52:45 GMT

تولید انبوه نخستین خودرو برقی روسی اواخر امسال

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۸۵۹

تولید انبوه نخستین خودرو برقی روسی اواخر امسال

وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد نخستین خودروی برقی این کشور با نام «زتا»، پس از تاخیرهای ناشی از شیوع کرونا، قرار است در اواخر سال 2020 به تولید انبوه برسد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشا تودی، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد نخستین خودروی برقی این کشور با نام «زتا»، پس از تاخیرهای ناشی از شیوع کرونا، قرار است در اواخر سال 2020 به تولید انبوه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روس افزود شرکت Zetta، خط تولید این خودرو را در شهر تولیاتی راه اندازی خواهد کرد. این شهر یکی از مراکز بزرگ صنعت تولید خودرو در روسیه است. این خودرو در ابتدا در بازار داخلی فروخته خواهد شد و اما احتمالا به کشورهای دیگر هم صادر خواهد شد.

وزیر صنعت روسیه به خبرگزاری تاس گفت مجوزهای این خودرو در حال حاضر 70 درصد کامل شده اما انتظار می رود روند تکمیل آن تا پایان سال به اتمام برسد.

تولیدکنندگان Zetta قبلا گفته بودند که امسال 10 خودرو در خط تولیدشان تولید می شود درحالی که در نظر دارند این رقم را در سال 2021 به 2 هزار دستگاه برسانند. این کارخانه می تواند سالانه 15 هزار دستگاه خودرو تولید کند.

Zetta، نخستین خودرو تمام برقی روسیه است که در دسترس عموم قرار بگیرد. به گفته رسانه های روس، این خودرو، 450 هزار روبل (حدود 6 هزار دلار) قیمت خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه خودرو وزیر صنعت تولید نخستین خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام از تداوم وزش باد تا اواخر وقت امروز چهارشنبه خبر داد و گفت: شهروندان ایلامی از پارک خودرو در کنار تابلوهای تبلیغاتی و درختان شهر خودداری کنند.

احسان احمدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: وزش باد شدید در استان ایلام به سازه‌های سبک و تابلوهای تبلیغاتی، و به درختان فرسوده خساراتی وارد کرده است.

وی افزود: شهروندان ایلامی از پارک خودرو در کنار تابلوهای تبلیغاتی و درختان شهر خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام با اشاره به تداوم بارش پراکنده باران تا اوایل هفته آینده، خاطرنشان کرد: هفته آینده شاهد افزایش دما در بیشتر نقاط استان ایلام خواهیم بود.

کد خبر 747537

دیگر خبرها

  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند