Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه گذاران طرح‌های بزرگ و کوچک را داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حشمت الله صمیمی‌دوست در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان در بحث نفت و گاز جز استان‌های غنی کشور بوده به گونه‌ای که 20 درصد نفت و گاز کشور را تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بین 8 تا 10 درصد منابع آبی کشور جز ذخایر استان است، خاطرنشان کرد: 870 هزار هکتار از مساحت استان را جنگل تشکیل می‌دهد و  سرانه پوشش جنگلی در استان حدود 8 برابر میانگین کشوری است.

صمیمی دوست افزود: قریب یک میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید می شود که شامل محصولات دامی، زراعی، باغی، شیلات، شیر خام، گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل است.

معاون استاندار با اشاره به جاذبه های گردشگری استان، بیان کرد: 770 اثر تاریخی ثبت شده، 283 جاذبه طبیعی گردشگری و بیش از 300 مقبره از نوادگان ائمه اطهار در این استان وجود دارد.

وی وجود 40 قله بالای 4 هزار متر، 14 منطقه نمونه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری، شهر قدیمی بلادشاپور کهگیلویه و ثبت منطقه حفاظت شده دنا به عنوان ذخیرگاه زیست کره جهانی را از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان عنوان کرد.

صمیمی به پتانسیل های استان در بخش معادن اشاره کرد و گفت: بیش از یک و نیم میلیارد تن ذخایر قطعی مواد معدنی شامل مواد اولیه سیمان، سنگ آهک، گچ، فسفات، بوکسیت، گوگرد، سیلیستین و...در سطح استان وجود دارد.

معاون استاندار به ظرفیت خوب گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و گفت: وجود 2 هزار و 200 گونه گیاهی در مقابل 7 هزار و 500 گونه گیاهی کشور و 475 گونه دارویی در مقابل یک هزار گونه گیاهی کشور و وجود 5 گونه منحصر به فرد در سطح استان از مهم ترین ظرفیت های گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: هم اکنون بیش از 200 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی است.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به زیرساخت های سرمایه گذاری در استان، عنوان کرد: 14 شهرک و ناحیه صنعتی با وسعت بیش از یک هزار و 500 هکتار در استان با امکانات و خدمات زیربنایی مناسب مستقر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش جهت گیری توسعه استان در بخش های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت و معدن، گردشگری، توسعه صنایع دستی، آب و کشاورزی، حمل و نقل و ارتباطات را به صورت جامع و کامل که شامل مزیت های و زمینه های سرمایه گذاری در استان بود را تشریح کرد.

جذب سرمایه‌گذار حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در فارس مورد غفلت واقع شده استگزارش|چرا سرمایه‌گذاران تمایلی به احداث جایگاه CNG در شهر گرماب زنجان ندارند؟

صمیمی به ظرفیت واحدهای صادراتی استان اشاره کرد و افزود: حدود 8 واحد صادراتی در استان ما وجود دارد که کالاهای خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای دنیا از جمله اتحادیه اروپا صادر می کنند.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: در راستای توسعه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط می توانیم همکاری های خوبی با شرکت های اتریشی داشته باشیم که امید است در بحث توسعه واحدهای صنعتی بتوانیم گام های مهمی را برداریم.

سفیر اتریش در این نشست ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با شرکت های ایرانی، گفت: آمادگی دارد که در زمینه فعالیت های اقتصادی از توان شرکت های استان استفاده کرده و موارد را در نشست های تخصصی با حضور رایزن اقتصادی سفارت بررسی کنند.

وی از بیان جامع و شفاف ظرفیت های اقتصادی استان توسط مسئولان تقدیر و تشکر کرد و گفت: آشنایی با ظرفیت های استان برای ما بسیار حائز 
اهمیت است.

رئیس دانشگاه یاسوج، مدیر پارک علم و فناوری استان و اعضای دبیرخانه ستاد گیاهان دارویی استان نیز در این نشست هرکدام پیرامون حوزه فعالیت خود صحبت هایی را ارائه کردند.

در این نشست سفیر اتریش اعلام کرد: نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این استان یکی از سازماندهی شده ترین نشست ها بوده که تاکنون در آن حضور داشته است و براساس این خواسته ها اقدامات و پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 541/ ت

R1336/P/S6,69/CT12 بیشتر بخوانید... سفیر اتریش: نحوه برخورد ایران با دو چالش کرونا و تحریم‌ها ستودنی است تعاملات اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور اتریش افزایش می‌یابد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سفیر اتریش: نحوه برخورد ایران با دو چالش کرونا و تحریم‌ها ستودنی است تعاملات اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور اتریش افزایش می‌یابد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۲ انهدام ‌بزرگ‌ترین شبکه‌‌ قاچاق ارز و پولشویی در آذربایجان‌غربی/ متهمان ارز را در قالب حواله از کشور خارج می‌کرد‌ند ۳ طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ ۴ نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم/ با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم ۵ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۶ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۷ آیت الله علوی‌گرگانی: عزاداری اباعبدالله(ع) ‌نباید فراموش شود / مردم مجالس ‌عزا را سنتی و با رعایت ‌بهداشت برگزار کنند ۸ بوشهر| جزئیات آغاز صید میگو از ۳۰ اسکله در آبهای خلیج فارس اعلام شد مهمترین اخبار استانها ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ادامه رسیدگی قضایی به پرونده " دختر گمشده" در جهان‌نما/ تور طبیعت‌گردی فاقد مجوز بود نظر آیت‌الله سبحانی درباره عزاداری ماه محرم / ‌عزاداری ‌سیدالشهدا (ع) با حفظ سلامت جامعه ‌باید انجام بگیرد انهدام ‌بزرگ‌ترین شبکه‌‌ قاچاق ارز و پولشویی در آذربایجان‌غربی/ متهمان ارز را در قالب حواله از کشور خارج می‌کرد‌ند مهمترین اخبار تسنیم بستری ۶۶۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت/ پیش‌‌بینی کاهش شیب بیماری در ۱۰ روز آینده گزارش تسنیم|هزینه طناب‌کشی‌های سیاسی از جیب ملت/ ماجرای ملک جماران ریاست‌جمهوری به کجا رسید؟ وزیر بهداشت: خرافه و شارلاتانیزم را از طب سنتی جدا کنیم لبنان| بازکردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله گزارش| سقوط آزاد اقتصاد آمریکا و آدرس غلط ترامپ؛ آیا انتخابات مسئله اصلی است؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی اقتصادی استان ترین اخبار سفیر اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان