Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@04:36:44 GMT

مرکل مخالف خروج نیروهای آمریکایی است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۲۱۸

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «اولریک دمر» از سخنگویان دولت آلمان  روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در «برلین» گفت، که مقامات دولت آلمان غالبا گفته اند که حضور نظامیان آمریکایی در آلمان مهم و خوب است.

وی بر روابط حسنه آلمان و آمریکا علیرغم تصمیم تازه ایالات متحده تأکید کرد. 

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفت که  قصد دارد حدود 12000 نظامی آمریکایی مستقر در آلمان را بیرون بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده  در این طرح حدود 6400 نظامی را به ایالات متحده  آورده  و حدود 5400 تن را نیز به کشورهای دیگر در اروپا منتقل کند.

«پیتر بیر» یکی دیگر از مقامات دولت آلمان با انتقاد از برنامه های آمریکا، گفت، این امر برای ایالات متحده از نظر ژئوپلیتیک بی نتیجه است. وی  گفت که طرح کاهش 35000 نظامی به 25000 به نفع منافع امنیتی آلمان یا ناتو نیست.

بیر گفت: «مخالفان زیادی در واشنگتن نه تنها میان دموکراتها بلکه در بین جمهوریخواهان و پنتاگون وجود دارد و ممکن است که این طرح شکست بخورد.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بارها تهدید کرده بود که نیروهای خود را از آلمان به دلیل عدم تمایل این کشور برای افزایش هزینه های نظامی، بیرون خواهد کشید.

دولت آمریکا بعد از اعلام تصمیم برای خارج کردن ۱۲ هزار نظامی خود از کشور آلمان، با لهستان برای استقرار نظامی دائمی در این کشور به توافق رسید. وزارت دفاع لهستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا با مستقر کردن ۱ هزار نظامی دیگر در این کشور، به صورت دائمی در لهستان حضور خواهد داشت.

در تاریخ دوازدهم جولای ۲۰۱۹ بود که دونالد ترامپ» در دیدار با «آندرژ دودا» همتای لهستانی خود در کاخ سفید، برای اعزام ۱۰۰۰ نیروی نظامی به این کشور به توافق رسید. با این حال مذاکرات درباره محل استقرار نظامیان آمریکایی و میزان پرداخت دولت لهستان به واشنگتن ادامه داشت.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان‌ غرب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که ۵ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن حدود ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان شرق روسیه نیروهای اوکراین را در دونتسک هدف قرار دادند، تلفات اوکراین بالغ بر ۱۰۰ پرسنل نظامی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای اوکراین در نبرد با یگان جنوب روسیه حدود ۴۴۰ پرسنل نظامی، ۲ تانک، یک خودروی زرهی و یک هویتزر ام۱۹۸ را از دست دادند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اما از سوی دیگر، یگان مرکز ارتش روسیه مواضع را بهبود بخشید، نیروهای اوکراین در دونتسک را هدف قرار داد و ۹ ضدحمله دفع شد. دشمن در این محور حدود ۱۴۵ نظامی را از دست داد. پدافند هوایی روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی، ۶ موشک اتاکمز آمریکایی و ۲ بمب هدایت شونده هامر ساخت فرانسه را در یک روز سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093408

دیگر خبرها

  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا