Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@11:42:36 GMT

ارتباط کم آبی بدن با خوراکی‌های مخفی کار

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۳۳۱

ارتباط کم آبی بدن با خوراکی‌های مخفی کار

همه ما می دانیم که  هندوانه  میوه ای است که می تواند به تامین آب مورد نیاز بدن کمک کند، اما برخی خوراکی ها نیز وجود دارند که به طور مخفیانه می توانند در کم آبی بدن نقش داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  عصر ایران، تامین آب مورد نیاز بدن در ماه های گرم تابستان از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشیدن آب کافی باید برای حفظ عملکرد درست بخش های مختلف بدن مد نظر قرار بگیرد، اما شاید به این مساله توجه نداشته باشید که برخی خوراکی ها می توانند علیه شما وارد عمل شده و موجب کم آبی بدن شوند.

آبرسانی مناسب به بدن برای گوارش، جذب مواد مغذی، انتقال مواد مغذی به بخش های مختلف بدن، نرمی حرکت مفاصل، تنظیم دمای بدن و عملکرد درست اندام های مختلف اهمیت دارد. همچنین، تامین آب مورد نیاز بدن برای سلامت روانی انسان نیز مهم است. عدم دریافت آب به میزان کافی می تواند بر خلق و خو و تمرکز شما اثر منفی بگذارد.

از جمله خوراکی هایی که می توانند به کم آبی بدن منجر شوند می توان به  نمک  اشاره کرد. آب به دنبال نمک می رود، به این معنی که وقتی سدیم از دستگاه گوارش جذب جریان خون می شود، آب را نیز همراه خود می برد. برای حفظ هیدراتاسیون مناسب و حفظ تعادل دستگاه های بدن در هوموستاز، باید از خوراکی های سرشار از نمک و شکر پرهیز کنید. نمک و شکر آب را هرچه بیشتر جذب می کنند و از این رو ممکن است آب کافی برای استفاده در دسترس بدن قرار نگیرد.

محصولات گوشتی مانند سوسیس و کالباس، غذاهای شور مانند چیپس سیب زمینی و غذاهای سرخ شده همگی از جمله خوراکی هایی هستند که موجب کم آبی بدن می شوند. احتمالا احساس تشنگی پس از مصرف این خوراکی ها را تجربه کرده اید.

برخی نوشیدنی ها نیز می توانند موجب کم آبی بدن شوند. نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های گازدار می توانند موجب افزایش سطوح سدیم در بدن شوند زیرا قند اضافه در خون آب بیشتری را از بافت ها به سمت خود جذب می کند که موجب تکرر ادرار و دفع مایع از بدن می شود. قهوه و الکل نیز از جمله نوشیدنی های حاوی ترکیبات ادرارآور هستند و می توانند موجب کم آبی بدن شوند.

مصرف بیش از حد  پروتئین  نیز می تواند موجب کم آبی بدن شود. پروتئین یک ماده مغذی کلیدی برای تقویت و حفظ سلامت بدن انسان محسوب می شود اما مصرف بیش از حد آن ممکن است موجب اختلال در عمکلرد کلیه ها در فرآیند پردازش آب شود.

پربیننده ترین مؤثرترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل شناسایی شد تاثیر دیابت بر کرونا خوراکی‌هایی که منجر به سکته قلبی می‌شوند راهکارهایی برای لاغری در خانه‌نشینی‌های کرونایی سارقان منیزیم بدن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیب زمینی شکر قهوه نوشابه های گازدار نوشیدن آب تامین آب کم آبی بدن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت خوراکی ها بدن شوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!

به گزارش همشهری آنلاین، آدم‌های این دوره و زمانه مثل قدیم چاقی و گل انداختن لپ‌ها را نشانه سلامتی و تندرستی نمی‌دانند و همه تلاش شان را می‌کنند که لاغر و خوش ترکیب باشند و برای رسیدن به این هدف در دنیایی از رژیم‌های غذایی گوناگون غوطه ورند. از رژیم فستینگ و پروتئین و خام‌خواری و مدیترانه‌ای گرفته تا رژیم لاغری در ۳۰ روز و حذف قند و رژیم پاکسازی بدن.

این آدم‌ها که معتقدند هر چیز خوشمزه‌ای چاق‌کننده است، خودشان را از لذت خوردن بسیاری از غذاها و خوراکی‌ها محروم می‌کنند تا مثل فلان مانکن یا بهمان بازیگر لاغر باشند و اثری از چربی زیر پوستشان نماند.

در مقابل این آدم‌های دائم الرژیم، عده‌ای هم هستند که خودشان را با همان ترکیبی که هستند دوست دارند و دور رژیم را یک خط قرمز کشیده‌اند.

فردا روز جهانی «بدون رژیم» است. روزی برای پذیرش بدن با تمام اشکال و اندازه‌ها. برای کسانی که یک سال تمام در رژیم به سر برده‌اند و می‌توانند برای یک روز هم که شده، بی خیال رژیم شوند و هر چه می‌خواهد دل تنگشان بخورند و یک جشن باشکوه با همه خوراکی‌های خوشمزه برای خودشان بگیرند.

بیشتر بخوانید: هوا را از من بگیر، ته‌ دیگ را نه | آیا ته دیگ سرطان زاست؟ چطور این خوشمزه ایرانی دنیا را فتح کرد؟ دنیای شگفت انگیز خوراکی‌های ابداعی | از چای حباب دار تا کافل

روز جهانی بدون رژیم برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ با هدف ترویج سبک‌های زندگی سالم در همه نوع بدنی، چه چاق و چه لاغر ایجاد شده، ثبت شده است. هدف از این روز کمک به زنان و مردان در سراسر جهان برای قدردانی از بدن خود است.

یعنی علاوه بر اینکه می‌توانید برای یک روز هم که شده هر چیزی را که دوست دارید بخورید، بهتر است از گرفتن رژیم‌های طولانی مدت که می‌تواند خطرناک هم باشد، خودداری کنید و با خودتان مهربان باشید. ترازو را کنار بگذارید و ارزش خود را براساس یک عدد روی برچسب لباس یا روی ترازو ارزیابی نکنید. در عوض، ویژگی‌های درونی خود را بپذیرید و آنها را تقویت کنید و به جای گرفتن رژیم‌های عجیب و غریب، ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید.

کد خبر 849464 برچسب‌ها مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی تغذیه سالم تغذیه

دیگر خبرها

  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)