Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بین آموزش حضوری و غیرحضوری تفاوت اساسی وجود دارد؛ نمی‌توان گفت کیفیت هر دو شیوه آموزشی به یک شکل است، شرایط یادگیری در دوره حضوری بهتر است و باید این تفاوت را پذیرفت لذا با تمهیداتی که اندیشیدیم، تفاوت بین آموزش حضوری و غیر حضوری به مقدار زیادی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تلاش‌هایی به عمل آمده تا آموزش غیر حضوری کیفیت قابل توجهی داشته باشند، گفت: وضعیت سفید به این معناست که کرونا رخت ببندد و ملت ایران و همه کشور‌های دنیا از شر کرونا خلاص شده باشند در این حالت دانش آموزان به صورت عادی به مدرسه می‌روند، اما در وضعیت قرمز اینگونه نیست و شرایط طوری است که دانش‌آموزان احتمال دارد هفته‌ای ۲ الی ۳ روز در مدرسه حضور پیدا کنند، باید تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس هم نیز در این روش کاهش پیدا کند.

ملکی افزود: در این وضعیت ما می‌توانیم از ترکیب آموزش حضوری و غیرحضوری استفاده کنیم.

محتوای کتاب درسی هم قدری کاهش می‌یابد

او با اشاره به اینکه اصل برای ما کتب درسی است لذا صیانت از برنامه درسی در دستور کارمان قرار دارد،‌گفت: کرونا ما را وادار می‌کند تا خودمان را با شرایط موجود تطبیق دهیم، در کتاب‌های درسی بخش‌های غیر حضوری مشخص شده است و لذا با توجه به شرایط، محتوای کتاب درسی هم باید قدری کاهش یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید بین آموزش و زمان آموزش متناسب‌سازی شود بنابراین بخشی از مطالب کتاب درسی را به عنوان مطالب آزاد در نظر گرفته‌ایم تا دانش آموزان در صورت تمایل اقدام به مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید

ماجرای شاد؛ تحفه پردردسر آموزش و پرورش +فیلم الگوی تدریس دروس را ارائه می‌کنیم

او با بیان اینکه قسمتی از کتاب‌های درسی تحت عنوان مطالعه آزاد خواهد بود، بیان کرد: ما خودمان را با واقعیت موجود تطبیق داده‌ایم، لذا در شبکه ملی رشد الگو‌های تدریس مربوط به هر درس را ارائه کرده ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شبکه ملی رشد به معلمان گفته می‌شود که چگونه با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند، افزود: معلمان در شبکه رشد می‌توانند الگو‌های تدریس متناسب درس خود را به دست آورند، اگر معلم برخی از کتاب‌های آموزشی را مطالعه کند به دانش و معرفت خود اضافه کرده است.

شبکه ملی رشد پذیرای ایده‌ معلمان

او با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته کارشناسان بر روی شبکه ملی رشد متمرکز شدند، مطرح کرد:معلمان می‌توانند الگو‌های تدریس مناسب خود را انتخاب کنند، به طوری که از خلال گفتگو‌ها به الگوی مناسب می‌رسند.

ملکی تصریح کرد: فرض بر این است که در کل کشور معلمان، نخبگان و کارشناسان محتوا‌های آموزشی مختلفی را تولید کرده‌اند بنابراین فراخوانی داده می‌شود تا معلمان، کارشناسان و نخبگان در صورتی که محتوای آموزشی تولید کرده اند اثر خود را به دفتر انتشار و فناوری آموزشی ارسال کند و لذا در شبکه ملی رشد این محتوا‌ها بارگذاری می‌شود تا معلمان به آن‌ها مراجعه کنند، پس حاصل تلاش معلمان در سراسر کشور در شبکه ملی رشد وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ظرفیت آموزش آنلاین استفاده می‌کنیم، گفت: کرونا و اوضاع سخت برای همه ملت ایجاد شده است لذا باید از فرصت استفاده کنیم باید دانست که پس از هر سختی گشایشی در کار است، در پسا کرونا کار برای مدیران کشور حساس و ظریف خواهد بود و دیگر آن‌ها نمی‌توانند به عقب برگردند لذا بعد از اینکه شرایط عادی شد باید آموزش مجازی را کارآمدتر و متناسب با اصول علمی کنیم.

بیشتر بخوانید

اتصال 36 هزار مدرسه به شبکه رشد مطالعه آزاد؛ قسمت تازه وارد در کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: کرونا باعث شد مسئولان آموزش و پرورش به عمق واقعیت‌ها توجه کنند لذا به سمت آموزش مجازی در حال حرکت هستیم که شاید در شرایط عادی به این زودی متوجه آن نمی‌شدیم.

ملکی افزود: در همه کتاب‌های درسی بخشی را به عنوان مطالعه آزاد در نظر گرفته ایم که البته آن بخش‌ها را حذف نمی‌کنیم، بنابراین بخش‌های آزاد در امتحانات گنجانده نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتب درسی آموزش و پرورش درس خواندن حجم درسی ویروس کرونا شبکه ملی رشد آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت:باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود.

به گزارش‬ خبرگزاری‬ ایمنا از‬ زنجان، ‬ محسن‬ افشارچی، ‬ امروز_‬ دوشنبه‬ هفدهم‬ اردیبهشت-‬ ‬ در برنامه متمرکز هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که باید روی آن متمرکز بشویم، بحث آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: سهم آموزش ‏و پرورش و مدارس در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در کشور بیشتر است، به شرطی که روی آموزش و پرورش به درستی سرمایه‌گذاری شود.

وی حوزه آموزش و هم حوزه پرورش را مهم دانست و افزود: متأسفانه سال‌های گذشته به آن اندازه که باید به پرورش پرداخته می‌شد، پرداخته نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت: در این راستا می‌طلبد که ما هم نسبت به مسائل پرورشی در کنار آموزش متفاوت کار کنیم.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در اکثر شاخص‌ها نسبت به استان‌های دیگر رتبه زیر ۱۰ را دارد، افزود: ما به عدالت آموزشی در استان باید تمرکز کنیم، مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دارای استعدادهای برتری هستند، منتهی باید روی مدارس عادی سرمایه‌گذاری کنیم و اصلی‌ترین وظیفه شما این است که سطح دانش‌آموزان مدارس عادی را هم بالا ببرید.

استاندار زنجان تاکید کرد: در تابستان سال‌جاری باید تمرکزمان روی مسائل پرورشی باشد و در این راستا اگر اعتباراتی لازم باشد، در اختیار شما می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه شریف‌ترین قشر جامعه ما معلمان ما هستند، افزود: هیچ شغلی مثل معلمی نیست و چرا که معلم‌های هر سال با یک استعداد و با یک اخلاق متفاوت روبه‌رو می‌شوند که این خودش به تنهایی یک انگیزه برای ادامه کار است.

کد خبر 751117

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم