Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@03:04:29 GMT

سیل جان ۱۷ نفر در شرق یمن را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۶۳۸

به گزارش الجزیره، مرکز بهداشت استان مأرب در شرق یمن با تأیید کشته شدن این افراد، اعلام کرد که هشت تن از این قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند.

براساس این گزارش در جریان جاری شدن سیل در شرق یمن، همچنین چهار نفر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر به دنبال ریزش باران‌های شدید و جاری شدن سیل، برای نخستین بار در ۳۴ سال گذشته، سد تاریخی مأرب در شرق یمن از زمان بازسازی، طغیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"احمد العریفی" مدیر طرح سد مأرب در این باره گفت که سد مأرب نخستین بار از زمان بازسازی‌اش در سال ۱۹۸۶  و پس از آن سطح آب آن از ۵۵۰ میلیون متر مکعب گذشت، طغیان کرد.

با وجود افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال ریزش سد تاریخی مأرب که به دنبال افزایش سطح آب این سد و پس از جاری شدن سیل در چند روز گذشته درشرق یمن روی داده است، اما العریفی افزود که شرایط با وجود طغیان آب سد مأرب اطمینان‌بخش است.

سد مأرب گنجایش ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب را دارد، اما سیلاب نادری که در روزهای گذشته به راه افتاده است، خسارت مادی زیادی به منازل و زمین‌های کشاورزی شهرستان "الوادی" در استان مأرب زده است.

سد تاریخ مأرب به قرن هشتم پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد که در طول تاریخ چندین بار متلاشی شده است و آخرین بار سال ۱۹۸۶ توسط شرکت "دگوش" ترکیه باز سازی شد.

استان مأرب در ۱۷۳ کیلومتری شمال شرق صنعا؛ پایتخت یمن قرار گرفته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شرق یمن سد مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

دیگر خبرها

  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • خسارت سیل اخیر به عشایر کلاک بالا
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فیلم/ تازه‌ترین خبرها از مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند
  • فیلمی از بارش باران تهران در شب گذشته
  • وضعیت رودخانه کردان پس از بارش های شب گذشته
  • آسمان زیبای کرج پس از بارش باران شب گذشته
  • آخرین وضعیت مناطقی که شب‌گذشته دچار سیلاب شدند
  • متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته