Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «سندلینگ» واقع در «مونیخ» آلمان از سال ۱۹۸۹ تا کنون به عنوان یک مکان عبادی به ویژه برای مسلمانان ترک زبان در حال فعالیت است.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: مسجد «سندلینگ» واقع در «مونیخ» آلمان از سال 1989 تا کنون به عنوان یک مکان عبادی به ویژه برای مسلمانان ترک زبان در حال فعالیت است.

 

نام رسمی این مسجد «مرکز امور مذهبی اسلامی-ترکی آلمان» است که زیر نظر اتحادیه امور مذهبی اسلامی-ترکی این کشور فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ائمه جماعات این مسجد که به زبان آلمانی هم آشنایی دارند از سوی اتحادیه امور مذهبی اسلامی –ترکی انتخاب می شوند.

 

 

اتحادیه امور مذهبی اسلامی-ترکی آلمان دو مسجد دیگر در مونیخ را هم اداره می کند اما مسجد «سندلینگ» بزرگ ترین مسجد در میان این سه مسجد در مونیخ است.

 

گفته می شود که مسجد «سندلینگ» ظرفیت پذیرایی از 130 بازدیدکننده را دارد اما دیده شده است که در روزهای شلوغ و پر ازدحام 700 نفر هم برای اقامه نماز به این مسجد آمده اند.

 

 

به دلیل مشارکت بسیار بالای نمازگزاران و تعداد زیاد بازدیدکنندگان ، اتحادیه امور مذهبی اسلامی-ترکی آلمان در سال 2004 میلادی طرحی را برای تغییر در ساختمان این مسجد ارائه داد.

 

 

طرح توسعه مسجد «سندلینگ» با مخالفت و اعتراض برخی از خانواده ها که در همسایگی آن زندگی می کردند مواجه شد و به همین دلیل اتحادیه امور مذهبی اسلامی-ترکی آلمان از مسئولان شهر مونیخ برای پیدا کردن یک مکان مناسب برای ساخت بنای جدید در «گوتزینگر» کمک خواست.

 

اما این طرح هم مورد مخالفت عده ای از شهروندان قرار گرفت و از بهار 2005 رسانه ها بحث هایی را تحت عنوان «مناقشه مسجد سندلیگ» به راه انداختند.

 

 

اگرچه ظاهرا مناقشه ها بر سر توسعه و یا ساخت ساختمان جدید مسجد «سندلینگ» تمامی ندارد اما به هر حال این مسجد به عنوان یکی از سه مسجد بزرگ مونیخ به فعالیت های مذهبی خود ادامه می دهد و یکی از اصلی ترین مکان ها برای طرح مسائل و موضوعات مربوط به مسلمانان و جامعه اسلامی در مونیخ به شمار می آید.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد

به گزارش ورزش سه، کریستوف دام در دوران سلطه بایرن مونیخ بر فوتبال آلمان با سبک خاص خود تیمی درخشان در لورکوزن ساخت تا موی دماغ بایرن در راه کسب عناوین قهرمانی شود. او پیش از ژابی آلونسو سرمربی اسپانیایی بایر لورکوزن نزدیک‌ترین فردی بود که می‌توانست با لورکوزن قهرمان آلمان بشود اما آنها در یک شب عجیب مقابل باشگاه اونترهاخینگ شکست خوردند و قهرمانی را به بایرن مونیخ واگذار کردند تا این درد همیشه همراه دام بماند.

دام در سال‌های بعد به دلیل استفاده از مواد مخدر دستگیر شد و شهرت و سابقه درخشانش در فوتبال آلمان را از دست داد. در حالی که او حتی آماده پذیرش هدایت تیم ملی آلمان نیز بود. این مربی که یک دوره بیماری را پشت سر گذاشته امروز در ورزشگاه بای آرنا استادیوم خانگی لورکوزن به عنوان مفسر مسابقه این تیم مقابل اشتوتگارت حاضر بود و به شدت مورد تشویق هواداران لورکوزن قرار گرفت.

این مرد ۷۰ ساله سابقه هدایت هر دو تیم اشتوتگارت و لورکوزن را بر عهده داشته است. جالب است بدانید که دام چند باری نامزد هدایت تیم ملی فوتبال ایران بوده و دستیار نزدیکش رولند کخ هم در زمانی سرمربی استقلال را بر عهده داشته است.

او در دورانی که سرمربی بایرلورکوزن هم بود دو شاگرد ایرانی داشت و مهدی پاشازاده و داریوش یزدانی دو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران برای ۲ فصل زیر نظر او کار کردند تا دام چندان هم با بازیکنان غریبه نباشد.

دیگر خبرها

  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2-1 آینتراخت فرانکفورت (بوندسلیگا آلمان 2023/24)
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین
  • داغ شدن شایعات فلوریان ویرتس و بایرن مونیخ پس از صحبت‌های هونس
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • سقوط اندلس با یک تار مو