Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

صنعت و دانشگاه در پله نخست

روز گذشته بود که رهبری بعد از مشاهده گزارش عملکرد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۱۳۹۸ طی یادداشتی کوتاه از وزیر این وزارتخانه تشکر کرده و فرمودند: مساله ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه انجام گرفته، کارهای آغازین این حرکت بزرگ است، اینها را با قوت ادامه بدهند. اشاره رهبری به حرکت بزرگ نشان‌دهنده اهمیت ویژه برقراری ارتباط میان این دو نهاد است که می‌طلبد سیاست‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای تحقق این مساله درنظر گرفته و اجرایی شود.
بر اساس گزارش ارائه‌شده توسط وزیر علوم به مقام معظم انقلاب تعداد قراردادها، مبلغ قراردادها، تعداد مجریان و درآمد حاصل از اجرای پروژه‌های صنعتی مرتبط با دانشگاه‌ها نسبت‌به سال97 رشد داشته است. به‌عبارت دیگر طبق آمار رسمی این وزارتخانه تعداد قراردادها با وزارت صنعت از 4723 مورد در سال97 به 8002 مورد در سال 98، مبلغ قراردادها از 992 میلیارد تومان به 1953 میلیارد تومان، تعداد مجریان از 3104 به 4593 مورد، تعداد کارفرمایان از 2706 به 3941 مورد و درآمد حاصل از طرح‌ها از 230 میلیارد تومان به 273 میلیارد تومان رسیده که طبیعتا حاکی‌از عزم جدی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و بالطبع صنعتگران کشور در راستای رفع نیازهای یکدیگر است. ادامه این گزارش را می‌توانید در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

کنکور پا پس نکشید

وزیر بهداشت تصمیم ستاد ملی کرونا برای برگزاری کنکور و تعویق این آزمون بزرگ را اعلام کرد و گفت: کنکور در تاریخ 31 مرداد برگزار خواهد شد. جلسه بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزرای بهداشت و علوم، روسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در وزارت بهداشت شب گذشته برگزار شد. سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح نتایج این نشست گفت: بزرگ‌ترین دغدغه ما سلامت مردم بود، همه فرزندان ایران را فرزند خودمان می‌دانیم، جلسه مفصلی بود و مسائل زیادی بررسی شد و موارد بررسی شده مورد وفاق همگان قرار گرفت. حاصل این گفت‌وگو و بحث چند ساعته این شد که کمیته‌ای با حضور روسای کمیسیون‌ها تشکیل شود و در کنار همکاران من در وزارت بهداشت و وزارت علوم و تحقیقات و سازمان سنجش پروتکل‌ها مرور شوند و پروتکل‌ها با سختگیری بیشتری نسبت به آزمون دکتری تدوین شوند و در سه مرحله نقل‌وانتقال داوطلبان به داخل حوزه امتحانی، ورود و خروج با سختگیری انجام شود.

نمکی خاطرنشان کرد: قرار شد فاصله‌گذاری دو متری رعایت شود، ماسک برای داوطلبان تامین شود و تنها از 20 درصد فضای مکان‌های برگزاری آزمون استفاده شود. همچنین مقرر شد ناظرینی با اشتراک سازمان بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد بر برگزاری کنکور نظارت داشته باشند.
وزیر بهداشت گفت: نهایتا تصمیم به برگزاری کنکور در تاریخ مقرر 31 مرداد گرفته شد تا داوطلبان از اضطراب خارج شوند. نمکی افزود: نظارت‌های قوی بر اجرای پروتکل‌ها خواهیم داشت تا حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشود.

مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

کارت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ منتشر شد

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته کشور در نوبت صبح روزهای پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه، جمعه ۱۷ مرداد ماه و شنبه ۱۸ مرداد ماه و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

داوطلبان متقاضی هر یک از کدرشته‌های امتحانی لازم است به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند. شهرستان محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به استان محل اقامت آنان در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز گذشته دوشنبه ۱۳ مرداد روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

داوطلبان لازم است بر اساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. لذا داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته شناور) نیز بوده‌اند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از سایت سازمان سنجش آموزش کشور پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند.

زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح شنبه ۱۸ مرداد است. آدرس حوزه‌های رفع نقص در سایت سازمان سنجش درج شده است.

تمامی داوطلبان آزمون ملزم هستند از روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام و پرینت گواهی سلامت صادره شده را در روز برگزاری آزمون به حوزه امتحانی تحویل دهند.

در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند. تعداد حوزه‌های امتحانی ۲۲۶ حوزه امتحانی در ۸۰ شهرستان کشور است.

انتهای پیام/

31 / 320 روزنامه فرهیختگان آفرینش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روزنامه فرهیختگان آفرینش کارت شرکت در آزمون میلیارد تومان برگزاری کنکور برگزاری آزمون رشته امتحانی حوزه امتحانی سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت

روزنامه‌های امروز خراسان جنوبی را با عناوین و تیتر‌های مختلف مشاهده کنید.

هزار میلیارد خسارت در روزنامه آوای خراسان جنوبی و برج ۲۱۹ متری در انتظار تصمیم شورا در روزنامه امروز خراسان جنوبی عناوین تیتر روزنامه‌هایی است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد آزمون در این شهر
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت