Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:43:35 GMT

تأثیر نیش زنبور بر درمان بیماری کرونا؟!

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۰۸۱

تأثیر نیش زنبور بر درمان بیماری کرونا؟!

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان این‌‌که هیچ داروی مؤثری برای کرونا وجود ندارد، توضیحاتی درباره ادعای تأثیر "نیش زنبور" بر درمان بیماری کرونا ارائه کرد. - اخبار اجتماعی -

دکتر شاهین آخوندزاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره ادعای مطرح شده در رسانه ملی مبنی بر تأثیر نیش زنبور بر درمان بیماری کرونا اظهار کرد: هر چیزی که ادعا می‌‌شود ممکن است بر بیماری‌‌ها تأثیر داشته باشد باید از مسیر کارآزمایی بالینی بگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکثر ادعاهایی که می‌‌شود که البته امیدواریم این ادعاها مستنداتی داشته باشند تا مورد قبول واقع شوند، روی تعداد محدودی بیمار انجام شده است و باید توجه داشت که با آزمایش یک مورد روی تعداد محدودی از بیماران، بدون گروه کنترل، نمی‌‌شود ادعا کرد که یک روش یا داروی درمانی روی کرونا مؤثر است.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: علت این‌‌که می‌‌گوییم باید آزمایش روی تعداد مشخصی بیمار صورت گیرد، این است که از هر هزار بیمار مبتلا به کرونا، تعدادی به طور سرپایی و بدون نیاز به دارو و بستری درمان می‌‌شوند، تعدادی به بیماری با شدت زیاد دچار می‌‌شوند و تعداد محدودی نیز به ICU منتقل می‌‌شوند بنابراین اگر ادعا می‌‌شود یک روش یا دارو در درمانی بر کرونا مؤثر است باید مشخص شود روی کدام دسته از بیماران و چه تعداد بیمار مؤثر واقع می‌‌شود.

آخوندزاده یادآور شد: از نظر بنده هیچ داروی مؤثری برای کرونا وجود ندارد و آنچه باعث بهبودی بیماران می‌‌شود مراقبت‌‌های ویژه از بیماران است؛ تا این لحظه داروهایی که گفته شده بر کرونا تأثیر دارند نیز تأثیرشان قطعی نیست و باید یک داروی اختصاصی برای ویروس کرونا ساخته شود تا بتوان با قطعیت درباره تأثیر آن بر کرونا صحبت کرد.

توضیحات سازمان غذا و دارو درباره واردات احتمالی "واکسن کرونای روسی"معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی اختصاصی برای کرونا وجود ندارد

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو تجارت دارو ویروس کرونا بیشتر بخوانید... دارو بیشترین اقلام قاچاق کشف‌شده در استان کردستان/مانع گشترش قاچاق شویم کرمانشاه|فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی ۸۰۰ درصد افزایش یافت باید یک ماه صبر کرد تا بدانیم "ویروس شترگاوپلنگ" تحت تاثیر کدام دارو قرار می‌گیرد؟! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دارو بیشترین اقلام قاچاق کشف‌شده در استان کردستان/مانع گشترش قاچاق شویم کرمانشاه|فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی ۸۰۰ درصد افزایش یافت باید یک ماه صبر کرد تا بدانیم "ویروس شترگاوپلنگ" تحت تاثیر کدام دارو قرار می‌گیرد؟! واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو تجارت دارو ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ چند نکته درباره "کرونا" از نگاه طب سنتی ۲ وزیر بهداشت: کنکور در موعد مقرر برگزار می‌شود ۳ وزیر بهداشت: خرافه و شارلاتانیزم را از طب سنتی جدا کنیم ۴ بستری ۶۶۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت/ پیش‌‌بینی کاهش شیب بیماری در ۱۰ روز آینده ۵ گروگان‌ گرفتن نانوا و شاگردش برای فرار از دست پلیس! ۶ زورگیری سارقان جوان از پسر ۱۴ ساله/ کشف قمه آغشته به خون از متهمان ۷ کارگران "نیشکر هفت تپه" چطور قربانی فساد یک جوان ۳۰ ساله شدند؟! ۸ توضیحات سازمان غذا و دارو درباره واردات احتمالی "واکسن کرونای روسی" مهمترین اخبار اجتماعی اعطای وام ۲ میلیون تومانی به ۱۵۰۰۰ تاکسیران ضروت تشکیل کارگروهی با وزارت صمت و جهاد کشاورزی برای توسعه گیاهان دارویی کارگران "نیشکر هفت تپه" چطور قربانی فساد یک جوان ۳۰ ساله شدند؟! آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته + نمودار مهمترین اخبار تسنیم جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند گسترش اعتراضات در فلسطین اشغالی؛ آیا «نتانیاهو» به سرنوشت «رابین» دچار خواهد شد؟ مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است تبیین پیام‌های اسلام نیازمند غدیر بود/ چه عواملی موجب تشتت پس از اعلام ولایت امیرالمؤمنین(ع) شد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو تجارت دارو ویروس کرونا وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو ویروس کرونا سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟