Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه اقدام آمریکا در خروج از پیمان موشکی، تهدیدات امنیتی در جهان را چند برابر کرده، هشدار داد: مسکو به استقرار موشک‌های آمریکایی در هر منطقه که باشد بلافاصله پاسخ خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه به مناسبت سالگرد خروج یکجانبه ایالات متحده از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر، در بیانیه‌ای تأکید کرد که اگر طرف آمریکایی موشک‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای خود را در هر یک از مناطق جهان مستقر کند، روسیه بلافاصله به این اقدام واکنش مناسب نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه یادآوری شده است: «استقرار موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر مستقر زمینی آمریکا در مناطق مختلف جهان، امنیت منطقه‌ای و جهانی را به طور جدی تضعیف خواهد کرد، همچنین باعث تحریک دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی خطرناک خواهد شد. به همین دلیل روسیه نمی تواند ظهور خطرات موشکی مضاعف برای خاک این کشور که جنبه راهبردی دارد را نادیده بگیرد. این مسئله به پاسخ فوری نیاز دارد. علاوه بر این ، این خطر صرف نظر از این واقعیت است که موشک‌های آمریکایی به کلاهک هسته‌ای یا غیرهسته‌ای مجهز باشند.»

این وزارتخانه یادآور شد که طرف آمریکایی پس از خارج شدن از این توافقنامه، بلافاصله خط مشی هر چه سریعتر پایان دادن به روند ساخت تسلیحات موشکی را در پیش گرفت که پیش از این، بر اساس این پیمان ممنوع بود. آنها همچنین بلافاصله این نوع موشک‌ها را مورد آزمایش قرار داده و علناً قصد خود برای استقرار تسلیحات موشکی در اسرع وقت، عمدتاً در منطقه آسیا و اقیانوس آرام را اعلام کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین ابراز اطمینان کرد که تنها راه معقول برای حل و فصل اوضاع فعلی، جستجوی مشترک برای روش‌های سیاسی و دیپلماتیک است که مورد قبول دو طرف باشد.

علاوه بر این، دیپلمات‌های روس اعلام کردند که این کشور همچنان برای همکاری و اقدامات سازنده با هدف تقویت امنیت بین المللی و ثبات راهبردی آمادگی داشته و انتظار مشابهی نیز از طرف ایالات متحده دارد.

هشدار ریابکوف درباره امکان استقرار موشک‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا؛ افزایش روس‌هراسی و چین‌هراسی در مبارزات انتخاباتیروسیه یک‌جانبه توقف استقرار موشک‌ها را رعایت می‌کندناتو پیشنهاد روسیه درباره توقف استقرار موشک‌ها را بی‌اساس می‌داند

پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر در سال 1987 بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده منعقد شد که تولید و استقرار موشک‌های بالستیک و کروز با برد متوسط ​​و کوتاه‌تر استقرار زمینی از سوی دو کشور را منع می‌کرد. پس از امضای این پیمان، اتحاد جماهیر شوروی 1846موشک و طرف آمریکایی 846موشک خود را اکثر آنها در خاک اروپا مستقر شده بودند را از بین بردند.

به دستور "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، این کشور از دوم فوریه سال 2019 اجرای تعهدات خویش در چارچوب این پیمان را متوقف کرده و تشریفات لازم برای خروج از آن را آغاز کرد.

در واکنش به این اقدام، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو نیز به این تصمیم واشنگتن پاسخ متقارن داده و مشارکت خود در این توافقنامه را متوقف می‌کند.

بدین ترتیب، در تاریخ دوم آگوست (13 مرداد ماه) همان سال، این توافقنامه دوجانبه، قابلیت اجرایی خود را از دست داد.

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... علت استقرار موشک‌های اس-۴۰۰ در مناطق قطب شمال روسیه لاوروف: مواضع روسیه درباره استقرار موشک‌ها تغییر نخواهد کرد ریابکوف: روسیه قصد استقرار موشک‌های بردمتوسط در کوبا را ندارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... علت استقرار موشک‌های اس-۴۰۰ در مناطق قطب شمال روسیه لاوروف: مواضع روسیه درباره استقرار موشک‌ها تغییر نخواهد کرد ریابکوف: روسیه قصد استقرار موشک‌های بردمتوسط در کوبا را ندارد واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ پیروزی روسیه در مسابقه با آمریکا بر سر تولید سریع‌تر واکسن کرونا ۲ حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و حومه دمشق دفع شد ۳ عمران خان : میانجی‌گری پاکستان میان ایران و عربستان پیشرفت کُندی داشته است ۴ اولین اظهار نظر وزیر خارجه جدید لبنان؛ تاکید بر لزوم همکاری با سوریه ۵ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۶ ظریف: اشتباهات محاسباتی ابرقدرتها تبعات فاجعه‌بار بدنبال داشته است ۷ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۸ گزارش سازمان ملل: کره شمالی احتمالا به توانایی نصب تجهیزات هسته‌ای روی موشک دست یافته است مهمترین اخبار بین الملل گزارش| سقوط آزاد اقتصاد آمریکا و آدرس غلط ترامپ؛ آیا انتخابات مسئله اصلی است؟ حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و حومه دمشق دفع شد گسترش اعتراضات در فلسطین اشغالی؛ آیا «نتانیاهو» به سرنوشت «رابین» دچار خواهد شد؟ رایزنی وزیران خارجه امارات و عراق درباره روابط دوجانبه مهمترین اخبار تسنیم جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند گسترش اعتراضات در فلسطین اشغالی؛ آیا «نتانیاهو» به سرنوشت «رابین» دچار خواهد شد؟ گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه استقرار موشک استقرار موشک ها روسیه درباره کوتاه تر برد متوسط بین الملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا مدنی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز گناباد که در مسجد جامع و مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، عملیات «وعده صادق» را نتیجه صبر و استقامت، ولایت‌مداری، هماهنگی و وحدت رویه، داشتن نیروهای متعهد و متخصص دانست و افزود: این عملیات برای ظالمان مایه ذلت و برای مظلومان مایه دلگرمی و عبرت است.

امام جمعه موقت گناباد تاکید کرد: امروز هم متولیان اقتصادی و فرهنگی باید از این اقدام سپاه الگو گرفته و علیه سوداگران اقتصادی و فرهنگی عملیات وعده صادقی را ایجاد و بدون مماشات انجام و تحقق بخشند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اقدامات زیادی از سوی دولت‌مردان و مسؤولان انجام می‌شود که قابل تشکر است اما آنچه که در بازار دلار، مسکن و طلا می‌بینیم پذیرفته شدنی نیست و اقدامات دقیق‌تری لازم است.

حرکت اروپا و آمریکا به سمت تفرقه و غرب آسیا به سمت وحدت

مدنی با بیان اینکه اروپا و آمریکا به سمت تفرقه و غرب آسیا به سمت وحدت در حرکت است به قیام و بیداری دانشجویان دنیا در برابر نسل کشی رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: با موضع گیری‌های انجام شده اروپا و آمریکا به سمت افراط و تفرقه و بحمدالله غرب آسیا به برکت مقاومت آزادگان عالم، ملت ایران و مردم غزه به سمت وحدت پیش می‌رود و حامیان رژیم صهیونیستی روسیاه خواهند شد.

کد خبر 6095764

دیگر خبرها

  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • «وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت