Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:51:27 GMT

کاخ پادشاهی فرو ریخته، میراث ملک سلمان برای بازماندگان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۴۴۲

کاخ پادشاهی فرو ریخته، میراث ملک سلمان برای بازماندگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، «مضاوی الرشید» یکی از معارضان سعودی که در خارج از عربستان اقامت دارد در مقاله ای در سایت میدل ایست نوشت: میراث سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی -کاخ پادشاهی فرو ریخته- بدون تحقق اصلاحات است.

در این گزارش آمده است: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از روشهای بسیار اهانت باری در این کشور استفاده کرده و علیه رقبای خود و عشایر آنها توطئه چینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامدهای این اقدامات ممکن است در آینده با قدرت گرفتن او به عنوان پادشاه کشور، همچنان ادامه پیدا کند.

پیش از پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که حاکمان سعودی از مشروعیت گسترده ای به دلیل وجود نفت و خدمات رفاهی در میان شاهزادگان و مردم این کشور برخوردار هستند اما به نظر می رسد اعضای مؤثر در خاندان حاکم تبدیل به دشمن شده اند و عربستان، هم پیمانان اجتماعی خود یعنی گروه های دینی حامی حاکمیت را نیز از دست داده است. آنها کاملاً با سیاستهای بن سلمان مخالف هستند.

بعید است بن سلمان بعد از فوت پادشاه عربستان بتواند با بحران هایی مانند کاهش درآمدهای نفتی، سرکوب مخالفان، گسترش ویروس کرونا و … مقابله کند بسیاری از قبایلی که همچنان سرسپرده پادشاه هستند مورد اهانت قرار گرفته و اموال آنها در معرض خطر قرار گرفته است. قبیله الحویطات در شمال و عتیبه در مرکز عربستان نمونه این قبایل هستند. با شیوخ آنها و افراد برجسته مانند کسانی رفتار می شود که دیگر تاریخ مصرفشان تمام شده و به گذشته پیوسته اند. معلوم نیست تا چه زمانی می توان در برابر کنار زدن آنها سکوت کرد.

پادشاه عربستان زمانی که فعالان زن سعودی خواهان تحقق حقوق واقعی خود نه فقط رانندگی یا رفتن به وزرشگاه ها هستند، به خود می لرزد. زنانی که خواهان آزادی واقعی و نه این آزادی های سطحی بودند زندانی شدند. عربستان شاهد فرار تعداد زیادی از سعودی ها در برابر چشمان پادشاه این کشور بوده است.

بعید است بن سلمان بعد از فوت پادشاه عربستان بتواند با بحران هایی مانند کاهش درآمدهای نفتی، سرکوب مخالفان، گسترش ویروس کرونا و … مقابله کند.

کد خبر 4990443 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: سلمان بن عبدالعزیز محمد بن سلمان عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران عربستان سعودی روسیه لبنان فلسطین حزب الله لبنان امارات متحده عربی سوریه افغانستان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسوولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌ امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

کد خبر 6087600 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد