Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@04:37:32 GMT

توصیه‌هایی برای کسانی که نمی‌توانند ماسک بخرند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۵۶۲

توصیه‌هایی برای کسانی که نمی‌توانند ماسک بخرند

رویداد۲۴ سیمین خیاط‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: همه افراد مجبور به استفاده از ماسک‌های پزشکی و جراحی که همکاران ما استفاده می‌کنند، نیستند. ماسک‌های دست دوز خانگی دو لایه هم که از یک لایه دستمال کاغذی در بین دو لایه آن استفاده شده است نیز می‌توانند به نسبت مشابه ماسک جراحی نقش پیشگیری کننده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ماسک‌های جراحی و پزشکی در صورت استفاده از ساعاتی در روز که احتمال خیس شدن آن بیشتر است، می‌توانند خود به عنوان جاذب ویروس عمل کنند، از این رو  این ماسک‌ها در صورت خیس شدن باید تعویض شوند. اما در صورتیکه از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده می‌شود، می‌توان دستمال کاغذی خیس شده را تعویض کرد.

خیاط‌زاده تاکید کرد: ماسک‌های خانگی دوخته شده را هم می‌توان پس از بازگشت به خانه در داخل مایع ضدعفونی کننده قرار داد و پس از شست و شو با آب داغ و صابون و اتوکشی، دوباره از آن استفاده کرد، با این روش هیچ مشکلی هم ایجاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر ماسک در مقابله با ویروس کرونا +فیلم

وی در ادامه با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های مورد تاکید از سوی مردم و اقشار مختلف مردم، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی قشر جوانی که نیروی کار هم هستند و به ویژه از سوی کسانی که برای تردد به محل کارشان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، کم‌تر رعایت می‌شود.

وی در خاتمه با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کووید19 در میان افراد جوان، اظهار کرد: در گذشته بیماران بدحال را افراد مسن تشکیل می‌دادند، اما حدود 34 درصد از بیماران بدحال را در طول هفته‌های گذشته افراد 30 الی 50 ساله تشکیل داده‌اند و در 14 درصد از افراد زیر 30 سال نیز ابتلا به کرونا مشاهده شده است.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به آمریکا گفت نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم.

به گزارش فارس، وی در ادامه پیامش با اشاره به هولوکوسات گفت: «درس نخستی که یاد گرفتیم آن است که اگر از خود حمایت نکنیم هرگز کسی از ما حمایت نخواهد کرد».

نتانیاهو اضافه کرد: «یاد گرفتیم اگر باید خودمان به پا خیزیم آن را انجام خواهیم داد».

دیگر خبرها

  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • کاشت مو ، کلید داشتن موهایی جوان و شاداب
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا