Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵۵ شرکت به بیش از ۵۲۰۰ شرکت، گفت: این عدد نشان می‌دهد که مخاطبان ما افزایش یافته ولی سرمایه‌های این صندوق محقق نشده است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی وحدت در دومین جلسه فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی که برای آشنایی با عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در مجلس برگزار شد، ضمن بیان عملکرد این صندوق در  دوره جدید استقرار هیات عامل، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان است، نه نهاد سیاستگذار؛ بر این اساس از ظرفیت‌های مالی کشور مانند بانک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه از این رو ما وظیفه خود می‌دانیم که با نوآوری در ارائه خدمات جدید نیاز شرکت‌های دانش بنیان را رفع کنیم، اظهار کرد: یکی از رویکردهای صندوق نوآوری و شکوفایی، عدالت در خدمات‌رسانی و توزیع استانی است تا شرکت‌های دانش بنیان استان‌های محروم نیز حداقل یکبار از صندوق خدمات گرفته باشند.

وحدت ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵۵ شرکت در سال ۹۲ به ۵۲۴۲ شرکت رسیده است لذا مخاطب صندوق بیشتر شده؛ اما سرمایه مصوب صندوق هنوز پرداخت نشده است و از فراکسیون دانش بنیان که هدایتگر این حوزه در مجلس است می‌خواهیم که صندوق نوآوری را به عنوان بخش مالی دانش بنیان بپذیرد و کار تامین مالی به‌ صورت متمرکز برای صندوق تکلیف شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: صندوق تلاش کرده تا در خدمات نیز نوآوری داشته باشد به طوری که در سال گذشته جهش خدمات برای شرکت‌های دانش بنیان ۱۰ برابر شده است.

در این جلسه، سید محسن دهنوی رییس فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات بر همراهی این فراکسیون با صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد و گفت: اگر صندوق نوآوری با موانع قانونی مواجه است مجلس آمادگی رفع این مشکل را دارد. ما صندوق نوآوری را تنها نهاد مالی در این عرصه می‌شناسیم که می‌تواند ما را در حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان کمک کند. بر این اساس آمادگی داریم تا موانع قانونی صندوق نوآوری را مرتفع کنیم.

رییس فراکسیون دانش بنیان ادامه داد: جهش تولید از مسیر دانش بنیان اتفاق می‌افتد که مدل تامین مالی آن در تعامل با بانک‌ها باید باشد بر این اساس کل تسهیلات بانکی پرداخت شده در سال گذشته ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که اگر صندوق نوآوری تمام سرمایه خود را در قالب تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌کرد نیز باز قابل قیاس نبود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فراکسیون دانش بنیان مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق نوآوری و شکوفایی فراکسیون دانش بنیان شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی